13 Reacties

één jaar geleden

Hey daar! Hier exact hetzelfde! Sinds mijn bevalling geen gram meer afgevallen. Geef nochtans ondertussen al bijna 10 maanden borstvoeding, ons dochtertje sliep tot een maand geleden enkel in de draagzak dus ik liep met haar uren rond, fietsen,...Let ook op mijn eten. Heb zelfs 8 maanden op een koemelkvrij dieet gestaan en toch..het maakt me ook enorm onzeker en voel me er niet goed bij, maar weet echt niet wat ik nog kan doen..Wel slaapt ons dochtertje ongelooflijk slecht en staan we al maanden in een soort overlevingsstand. Mogelijks heeft dat wel een invloed..

één jaar geleden

Hi moeder🍀 hopelijk herstel je goed van de ppd. Niet om het in te wrijven maar ik woog 105 kg bij bevalling en nu 83. Ik heb in het begin intermittent fasting gedaan wat echt heel erg hielp bij de eerste 15 kg 😅 en nu let ik op de calorieën die ik binnen krijg. En nu met mooi weer ook minder omdat ik teveel van ijsjes hou, maar dan probeer ik voor mijzelf een middenweg te vinden. Dat je niet afvalt door je ppd of menstruatie kan ik helaas niet zeggen, ik ben geen dokter. Dus als je het zeker wil weten kan je met je huisarts praten. Enige tip die ik kan geven is letten op de calorieën die je binnenkrijgt en de activiteiten die je doet. Je hebt er mooie apps voor tegenwoordig om het bij te houden ☺️

één jaar geleden

Hi lieve mama, ik hoop dat je goed herstelt van de ppd!😘 Ikzelf wil de draad weer oppakken, want ook hier is er na de zwangerschap nog niks af maarrrrr ik sport niet, drink weinig en eet ook veel te weinig en als ik iets eet is het ongezonde rommel, dus ik weet bij mij wel degelijk waar het aan ligt..😅🤦🏽‍♀️ Ik ga beginnen met sporten en mij is geadviseerd om een voedingsapp bij te houden zodat ik weet hoeveel calorieën ik binnen krijg, maar ook hoeveel vetten, koolhydraten en eiwitten. Als je te weinig binnen krijgt, of niet de juiste voedingsstoffen blijkt je gewicht ook vaak stil te staan. Dus wellicht is dat een idee?! Ik ga Yazio gebruiken. Hierbij kun je de barcodes van alles wat je eet en drinkt inscannen en zo krijg je een duidelijk beeld van alles wat je binnen krijgt. Ook schijnt intermitted fasting inderdaad goed te helpen. Dus 8 uur op een dag eten en daarbuiten niks. Is je ontbijt om 11 uur, mag je dus tot 19.00 uur dingen eten en drinken. Een soort "vasten" wat ook goed is voor de reiniging van het lichaam. Verder geen gouden tip vanuit mijn kant, want ik moet er zelf nog maar eens 20 kilo vanaf zien te krijgen🤣 Succes en veel liefs!♡

één jaar geleden

Bij afvallen is het belangrijkste toch dat je let op hoeveel je eet. Dus waarschijnlijk krijg je toch te veel calorieën binnen voor wat je verbrand. Misschien kan je een keer bij een diëtiste langs om een beter beeld van de eetpatroon te krijgen :) Succes

één jaar geleden

Mijn ervaring is dat ik door het slaaptekort ook niet af val. Alsof mijn lichaam op de.overlevingsstand staat. Bij de ander twee ook gehad. Als ik echt op mijn voeding let lukt het wel. Ik woog na de bevalling 72 kg inmiddels 75 dus vanaf deze week echt weer opletten want aankomen na de bevalling is zeker.niet de bedoeling

één jaar geleden

Stress en slecht slapen zorgen vaak dat het gewicht moeilijk onder controle te houden is.. ofwel dat je te zwaar blijft/wordt, ofwel dat je te licht blijft/wordt.. ik denk dat je daar als eerste mee aan t werk moet. Daarnaast is goed eten ook erg belangrijk natuurlijk. Veel groente, volkoren granen, noten/zaden, fruit en weinig vlees/vis en natuurlijk weinig snoep/koek/chips/witbrood en dergelijke. Vooral zo puur mogelijk en onbewerkt. En vergeet niet.. je bent mama geworden en hebt veel energie daarvoor nodig. Je kunt niet alles tegelijk en dat is niet erg!

één jaar geleden

Lieve mama, Voor mijn zwangerschap ben ik een tijdje flink aangekomen door medicijn gebruik. Toen ik zo schrok van de weegschaal, besloot ik, oke dit moet anders. Ik ben gestopt met die medicijnen en mijn broertje gaf mij de tip die super goed heeft gewerkt. Het is simpel, tel (in een app) al je calorieën op die je eet op een dag (of van een paar dagen als het wisselt). Tel alles op, van ontbijt tot drankjes tot snoep, etc. Dan haal je van je totale calorie intake 500 calorieën af, en jij mag kiezen waarvan af. Ik koos zelf voor een afgewogen ontbijt (ik gooide maar wat musli in een kom, bleek veel te zijn), een boterham minder lunch, geen sap meer bij de lunch en een afgewogen hoeveelheid koolhydraten in de avond maaltijd (ook daar deed ik maar wat in de pan, bleek ook best veel te zijn). Dat was twee dagen wennen, en daarna nooit meer anders. Je kunt ook kiezen om minder te snoepen, het is maar net wat jij wilt. Als je maar 500 caloriën minder eet dan eerst. Ik ben zo heel snel 10 kg afgevallen en ik vond het zo fijn dat je wel gewoon kan eten wat je wil, alleen wat minder. Wat ook goed heeft geholpen is het KETO dieet (om medische redenen uitgeprobeerd, niet om af te vallen), maar dat vond ik verschrikkelijk. Dan eet je geen / nauwelijks koolhydraten maar wel vetten. Kilos vlogen er vanaf, maar ik vond het absoluut niet leuk. Maar als je al houdt van vettig eten en die koolhydraten/suikers makkelijk laat staan, dan zou het ook goed kunnen helpen. Zijn veel boeken over te vinden online. Mochten er andere dingen spelen die het afvallen belemmeren, dan zou ik ook naar de huisarts gaan, zoals hier al wordt gezegd. Maar misschien heb je wat aan bovenstaande tips, veel succes!

één jaar geleden

Hoi, je kan je schildklier waarden laten meten middels een bloedonderzoek bij de huisarts.

10 maanden geleden

Hi ja heel herkenbaar!! Ik ben bij nr 1 en nr 2 altijd vanzelf afgevallen die eerste 9m hoefde er niks extra voor te doen. Gewoon gezond eten en sporten deed ik niet eens. Ik heb een miskraam gehad met 12w en toen kwam ik 10kg aan erna. Ik was indd ook heel verdrietig maar at naar mijn weten niet ineens veel meer. Omdat ik opnieuw zwanger wolde worden ben ik op dieet geweest, zelfs met behulp van diëtiste. Ik viel in 10w tijd 1kg af!! Kreeg toen een sneer toe van diëtiste. Vond het super beschamend... Uiteindelijk gewoon zwanger geworden, kind gekregen, en ben nu nog altijd 3kg zwaarder dan start en dan moet er nog eens die 10kg af.... Het wil maar niet!!! Ik eet gezond en sport 2x in de week al vanaf 10w na bevalling. Wat het is??? Ik heb geen idee. Ben ervan overtuigd dat het iets in m'n lichaam is wat niet wil!! Het moet wel. Waarom ging het 2x wel en nu ineens niet??

10 maanden geleden

Sporten is belangrijk en dat doe je al zo te zien heel veel, maar je voeding is nog belangrijker. Heb je daar al een verandering in gemaakt? En hoe goed slaap je? Ik heb sinds de geboorte van mijn dochter geen een nacht doorgeslapen 😅 dat heeft bij mij ook een slechte effect. Afvallen gaat dan ook 10x moeilijker.

10 maanden geleden

Ik ben aan de weightwatchers gegaan, bevalt goed. Alles wat in mijn eetpatroon vastgeroest zat bleek niet zo gezond terwijl ik ervan overtuigd was dat dit wel zo was.

10 maanden geleden

Je hormoonbalans kan ook ontzettend veel invloed hebben.

10 maanden geleden

Met dieetist 2 kg jwijt in 3 weken