25 Reacties

2 jaar geleden
Ik zal beginnen. Na de geboorte van mijn dochtertje gaf ik borstvoeding. Toen ik dat deed moest ik veel eten om op gewicht te blijven. Nadat ik ben gestopt met borstvoeding ben ik blijven eten/snaaien en zat ik zo weer op het gewicht van toen ik zwanger was. Aangezien ik volgend jaar ga trouwen wil ik nu echt beginnen met afvallen zodat ik als ik jurkenjacht ga ik al aardig wat kilo’s kwijt ben.
Ik heb het sporten alweer opgepakt en sport sinds 2 weken 3x per week. Dit doe ik lekker thuis met de app fit at home. Als mijn vakantie begin september is afgelopen wil ik ook op dieet. Nu eerst zorgen dat de verleiding niet meer in huis is 😂🙈

2 jaar geleden
Jaaa ik doe mee! Ik moet binnenkort toch echt in bikini en vind mezelf niet echt bikiniproof. Ik ben wel al mijn zwangerschapskilo's kwijt maar ging met iets te veel kilo's de zwangerschap in en die kilo's krijg ik er maar niet af. Komt puur door mezelf, want ik blijf snoepen. Krijg het maar niet voor elkaar!

2 jaar geleden
Gezellig! Ik doe ook mee, ik ben 20 kg aangekomen in mijn laatste zwangerschap, en ik heb er het afgelopen jaar echt 0,0 aan gedaan. Maar nu is het klaar met "vreten" en word het tijd om weer een gezonde levensstijl aan te nemen en te gaan sporten!

2 jaar geleden
Ik doe mee! Ik mocht niets eten door mn zwangerschapsdiabetes en hoge bloeddruk. Eenmaal bevallen ging het helemaal mis 😂 al die kaasjes, snacks en zoetigheid! Ik snaai nog steeds en sport 3 x pw. Mijn omgeving is aan het “afvallen” ik kreeg als tip mee om te starten met 10k stappen te lopen (verdeeld over 3 momenten) & 1000 Kcal pd te eten😂 en ik start semi vandaag🤣

2 jaar geleden
Ik doe ook mee! Inmiddels 3 kindjes (4, 2 en bijna 1). Elke zwangerschap zwaarder begonnen. Tussendoor niet de motivatie gehad om de zwangerschspskilo's eraf te krijgen. Inmiddels 18 kg zwaarder dan voor mijn eerste zwangerschap en schildklierproblemen.
Afgelopen jaar helemaal niks gedaan qua sport/op voeding letten. Over een week zijn we terug van vakantie en dan wil ik echt aan de bak. Alleen de knop is nog niet om... 🙈

2 jaar geleden
Ik ga als het doorgaat in september beginnen met een 2 jarig afvalprogramma genaamd slimmer. Heel spannend maar na zo vaak zelf geprobeerd te hebben nu maar iets drastischer. Ik weet het allemaal best maar vind de discipline om te gaan sporten na een lange dag heel moeilijk. Net als de balans met gezond eten in combi met twee kleintjes en drukke baan. Al eerder goede resultaten geboekt met een coach dus hopelijk gaat dit nu eindelijk eens doorzetten.
Ik zie een aantal over diëten. Pas op met heel weinig calorieën eten. Dat is en niet te vol te houden waardoor je daarna weer vrolijk aankomt maar je valt ook niet af als je te weinig binnen krijgt. Dat probleem heb ik gehad tot ik er met een coach achter kwam dat ik juist meer moest eten en niet minder… (ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je normaal eet).

2 jaar geleden
Leuk topic! Gezond eten en voldoende bewegen kom je een heel eind mee. Vooral niet gaan crashdiëten.. Op korte termijn effectief maar zodra je weer 'normaal' gaat eten, zit je zo weer op je oude gewicht. Probeer kleine aanpassingen te maken die levenslang zijn vol te houden. Al die kleine aanpassingen zorgen voor een groot resultaat.

2 jaar geleden
Jaaaa ik doe mee!!! Ik heb een aantal dagen geleden zo'n set (28 dagen) van Cabau besteld. Komt vanavond binnen. Alleen jeetje wat een waslijst aan boodschappen en gezonde dingen die me echt niet lekker lijken..of die ik absoluut niet lust 😥.

2 jaar geleden
Reactie op andjnie
Ik doe mee! Ik mocht niets eten door mn zwangerschapsdiabetes en hoge bloed ...
1000 kcal per dag is wel erg weinig.

2 jaar geleden
Ik doe ook mee! Teminste net voor mn vakantie hulp gezocht en na mn vakantie weer aan de slag. Ik ben voor mijn zwangerschap 30 kilo aangekomen en ondanks diverse dietisten en diëten lukte het maar niet om af te vallen. Tijdens zwangerschap gelukkig maar 10 kilo aangekomen en die waren er gelijk weer af. Met zelfs nog 8 kilo meer. Zonder verandering van levensstijl zaten die 8 er opeens weer aan ( terwijl ik niks anders deed). Dus nu een nieuwe poging gedaan.
Wat ik ga doen is met hulp van dietist naar 3 maaltijden per dag die vooral bestaan uit eiwitten vetten en vezels. Koolhydraten worden zeker niet geschrapt maar moeten bij mij echt minder gaan worden ( conclusie was dat dit voor mij een valkuil is).
Deze keuze is gemaakt met haar o.a. doordat ik zwangerschapsdiabetes had. En met maar minimale aanpassingen ( brood meer verspreid over de dag) alles super netjes mega onder controle had qua waardes. Mijn lichaam heeft dus meer tijd nodig om suikers af te breken.
Zo heel verhaal. Maar dat ga ik dus vanaf maandag doen.

2 jaar geleden
Reactie op andjnie
Ik doe mee! Ik mocht niets eten door mn zwangerschapsdiabetes en hoge bloed ...
Oei ik vind 1000 kcal ook wel heel erg weinig hoor.
Hier het sporten nu rustig aan het opbouwen, spierpijn zeg! Haha maar wel weer heel leuk om te doen!

2 jaar geleden
Reactie op momy2be92
Nou net even gesport. De training vandaag was 3 kwartier je billen en benen ...
Erg he!🤣 echt weer inkomen

2 jaar geleden
Een tip die ik kreeg van een personal trainer: tel al je calorieën die je op een gemiddelde dag eet bij elkaar op (kan via een app). Haal daar 500 calorieën van af, maakt niet uit of je dat nu doet door minder te snoepen of door minder pasta te eten. Dit hielp bij mij super goed! Het went snel en je mag zelf kiezen waarvan je iets minder eet. Het gaat misschien niet heel snel maar ik was toch 10kg in een dik half jaar kwijt! En vaak eet je onbewust veel koolhydraten (brood, musli, pasta, rijst), door dat altijd af te wegen heb je meer controle over wat je binnen krijgt!

2 jaar geleden
Reactie op momy2be92
Ik ga morgen beginnen met een sap detox van 3 dagen. En daarna het gezonde ...
Vandaag kreeg ik van een collega de tip voor een c9 box. Heb er zelf geen verstand van, dus geen idee wat het verschil is met andere manieren.
Maar hoe bevalt het tot nu toe? Ik overweeg het zelf ook te doen.

2 jaar geleden
Reactie op Sopermama-Lisa
Vandaag kreeg ik van een collega de tip voor een c9 box. Heb er zelf geen v ...
Ik vond het echt heel erg meevallen. Af en toe wel wat honger gevoel maar heb me gewoon goed gevoeld verder. En iedere dag een kilo afgevallen. Nu het gezonde eten en bewegen lekker vast houden en dan de rest van de kilo’s kwijtraken