17 Reacties

3 jaar geleden

Onze kinderen worden helemaal niet gevaccineerd :)

3 jaar geleden

Dat is inderdaad ook een optie, toch was ik benieuwd naar een tussenweg. Maar kan er dus erg weinig over vinden....
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Misschien vind je meer info op de site van de NVKP (Nederlandse vereniging kritisch prikken)

3 jaar geleden

Geen schema maar probeer een prik tegelijkertijd te doen. Niet bij verkoudheid en van tevoren vit C minimaal 1 week dacht ik.

3 jaar geleden

Misschien kan je contact opnemen met een antroposofisch cb elders in het land en per mail een voorbeeldschema krijgen? Of een telefonisch consult?

3 jaar geleden

Je kunt een los consult (videobellen) inplannen via Hypericon in Nijmegen, antroposofisch CB voor adviezen.

3 jaar geleden

Reactie op Mikjej

Geeft dat helemaal geen problemen met naar school mogen? Ik woon in Duitsland en hier mogen kinderen niet naar school als ze geen mazelen vaccinatie hebben gehad.

3 jaar geleden

Ik wil er ook sws mee wachten om hem te laten vaccineren. Vind 3 mnd veel te snel. Ben ook kritischer geworden over vaccineren. Moet me er alleen nog is even echt goed in verdiepen.

3 jaar geleden

Ons CB (GGD Friesland) heeft aan gegeven dat wij zelf de startdatum mogen bepalen indien we kiezen voor vaccinaties en indien wij afwijken dan is dat geen probleem. Hoef ik alleen maar even te bellen en dan wordt de vaccinatie ingepland Wij gaan starten voordat de kleine naar de opvang gaat (4.5 maand ipv 3 maanden). Waarom zou je direct naar een ander cb moeten?

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Geeft dat helemaal geen problemen met naar school mogen? Ik woon in Duitsl ...
Wat fijn dat ze dat in Duitsland al geregeld hebben. Ik Nederland is dat helaas niet zo. Ot. Je kunt meestal prima met het cb overleggen wat voor jou prettig is.

3 jaar geleden

Ik kan inderdaad aangeven welk schema ik wil volgen hierin bij mijn cb, alleen ben ik op zoek naar een alternatief schema of ouders die van het rijks schema afwijken. Bijvoorbeeld sommige prikken wat later geven of meer tijd ertussen.

3 jaar geleden

Wat fijn dat ze dat in Duitsland al geregeld hebben. Ik Nederland is dat he ...
En wat is daar fijn aan? Het recht op onderwijs ontzeggen als iemand gebruik maakt van zijn zelfbeschikkingsrecht? Snap werkelijk niet hoe je zoiets ‘fijn’ kunt vinden.

3 jaar geleden

Reactie op Marietje22

En wat is daar fijn aan? Het recht op onderwijs ontzeggen als iemand gebrui ...
Of het recht op onderwijs in een veilige, gezonde omgeving? Ik weet niet of het woord 'fijn' hier op z'n plek is, maar je kan er wel op meerdere manieren naar kijken lijkt me.

3 jaar geleden

Excuses TS, dit is off topic inmiddels.

3 jaar geleden

Binnen enkele berichten weer prikdiscussie xD maar wel lekker je coronaprikkie gehaald zodat je op vakantie kan. Fuck lepra of mazelen. Wij hebben hier ook niet iets antroposofisch, misschien ff huisarts navragen wat mogelijkheden zijn. Wellicht kan je voor de prikken enkel wat meer afstand overbruggen.

3 jaar geleden

Reactie op Mikjej

Achja, er zijn 3 dingen die onze levensverwachting hebben verdubbeld in de afgelopen 100 jaar: schoon drinkwater, antibiotica en vaccinaties… maar ieder z’n ding toch ;-)

MOD

3 jaar geleden

Hoi dames, Helaas staan we geen vaccinatie topics meer toe op het forum, omdat dit altijd (zoals nu ook blijkt) tot discussie leidt en wij helaas niet alle bronnen kunnen controleren. TS, vervelend dat er bij jou niets in de buurt is voor betrouwbare informatie. In grotere steden hebben ze wel antroposofische consultatie bureaus (denk aan Amsterdam) is het een idee om daar vrijblijvend info op te halen bijv telefonisch? Ik denk dat je daar het beste betrouwbare informatie kan krijgen, die je weer met je eigen cb kan voorleggen over het schema. Succes! Ik zal dit topic sluiten. Liefs, Eev|Moderator