12 Reacties

3 jaar geleden
Reactie op QMvdM
Alles wat Nederlands is, is 0,0 echt 0%. In t buitenland mag 0,0 ook gezegd ...
Dit klopt niet in nederland is het ook al max 0.1 % dan mag het 0.0 genoemd worden https://www.nederlandsebrouwers.nl/biersector/wet-en-regelgeving/alcoholvrij-en-arm-bier/#:~:text=Volgens%20de%20Nederlandse%20wetgeving%20mag,alcohol%20in%20het%20bier%20zit.

3 jaar geleden
Reactie op sverst
In de link die je deelt staat: Als er op het bieretiket 0.0% staat, beteken ...
Maar is het niet zo dat 0.1% naar beneden wordt afgerond naar 0? En vanaf 0,45 naar boven naar 1%? Ik ben zelf het spoor bijster.. Vorige zwangerschap maakte ik me er niet zo druk om en dronk nog wel eens een 0,0 radler, maar ik denk door een miskraam tussendoor ben ik nu best panisch met voedsel bezig 🙃.

3 jaar geleden
Reactie op Linnyd
Maar is het niet zo dat 0.1% naar beneden wordt afgerond naar 0? En vanaf 0 ...
Ik denk dat je in een land als NL, waar de eisen rondom voedsel en waren heel streng zijn. Veilig een 0.0 biertje kunt drinken. Ik heb in mijn vorige zwangerschap liiiiters jus d’orange weggedronken, en een rijpe banaan is toch echt lekkerder dan zo een groene 😋
Niet dat ik jouw zorgen wil bagatelliseren hoor, maar als je geen liters wegdrinkt zal het zo een vaart niet lopen.

3 jaar geleden
Reactie op Linnyd
Maar is het niet zo dat 0.1% naar beneden wordt afgerond naar 0? En vanaf 0 ...
Zie deze link: https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/kijkersvraag-zit-er-alcohol-in-0-0-bier
Dus in alcoholvrij bier kán nog alcohol zitten. Als er minder dan 0.1% in zit, mag je het van de Nederlandse drank- en horecawet alcoholvrij of malt noemen. Dat percentage is vergelijkbaar met een overrijpe banaan: je wordt er niet dronken van. Maar als er 0.0% op het etiket staat, mag er helemaal niks meer in zitten. Tenzij je ergens op het flesje vermeld dat er “minder dan 0.03%” alcohol in zit, zoals Grolsch en Heineken doen. Zij vergisten hun 0.0% bier dus wél.
0.0 in Nederland is dus écht veilig. Lekker genieten en die Somersby is heerlijk

3 jaar geleden
Reactie op Linnyd
Oh..probleem opgelost.. Maar is denk ik sinds kort dan..
Klopt. Sinds eind 2021. Apple bandit is er voor in de plek gekomen.