20 Reacties
2 jaar geleden
Wij hadden dit probleem ook, mijn dochter wou alleen maar aan mij hangen als ik aan het koken was. Wij hebben zo’n toren gekocht en er heerst nu een zekere rust, en niet alleen met het avond eten maar ook met ontbijt en lunch wil ze overal bij zijn. Ik vind het echt een top ding
2 jaar geleden
Hier werkt een leertoren ook top.
En soms toch alvast wat voorbereiden de avond of het weekend ervoor. Pasta saus klaarmaken, ovenschotel klaarzetten zodat hij alleen nog maar de oven in moet, etc. Of soep van gepureerde groenten, zeker als er overdag al warm gegeten wordt. Maak het jezelf makkelijk.
2 jaar geleden
Ons zoontje staat ook altijd erbij op de leerstoel in de avond. Meestal in de ochtend tijdens het maken van zijn ontbijt ook. Dan ziet hij dat er gekookt wordt en dan is hij wat geduldiger op zijn eten aan het wachten haha .
Hier hetzelfde probleem, we zijn om 17 uur thuis en om 17.30 heeft meneer echt al erge honger.
Wij halen voor die dagen iets makkelijks te bereiden. De groenten halen we dan standaard voorgesneden, dit scheelt veel tijd. Dan krijg je veel gerechten in een handomdraai klaar zoals nasi, curry, pasta enz. En anders vaak soep. Groente koken en staafmixer erop klaar. 🙃
2 jaar geleden
Ik maak vaak een grote pan rode pastasaus en vries het in porties van 250gr ongeveer in. Alleen even de saus opwarmen (en avond van te voren uit te vriezer halen) en wat pasta koken.
Verder is hier spinazie a la creme uit het vriesvak met macaroni ook een groot succes en echt zo klaar.
2 jaar geleden
Als we het echt gemakkelijk moeten doen, gooien we vaak wat in de airfryer. Top ding vind ik dat! Hier zijn vissticks en de groenterondo's van Bonduelle favoriet. Maar inderdaad ook de dingen die gemakkelijk op te warmen zijn zoals pasta en soep met een broodje. Ook proberen we veel voor 2 dagen te koken zodat het in elk geval de helft van de tijd spits scheelt. Moet je wel 2 dagen hetzelfde willen eten. Je kan het natuurlijk ook altijd invriezen.
2 jaar geleden
Mijn neefje is toevallig 6 maand ouder als mijn zoontje
En mijn zusje gaf ook als tip "leertoren en mee laten helpen".
Moet de leertoren nog aanschaffen, mocht iemand goede tips hebben?
Maar laat hem inderdaad nu af en toe al wat "helpen". En dat vindt hij geweldig!
Tegenwoordig wil hij ook erg graag zelf zijn brood smeren etc.
Nu ik hier ook zoveel reacties lees over de leertoren, weet ik het zeker dat ik er 1 ga aanschaffen zsm!
Qua makkelijke en snelle maaltijden; pasta gerechten zijn erg snel
Ik doe nog wel eens een korte periode HelloFresh, met korting. En daar kan je dan ook aanvinken "makkelijk en snel". Dat zijn gerechten die je binnen een half uur op tafel hebt staan.
Af en toe makkelijk doen en een zak gesneden groente gebruiken?
Avond er voor iets voorbereiden?
2 jaar geleden
Ik zorg vaak dat ik in het weekend wat meer eten maak en dat vries ik in zodat we altijd wat achter de hand hebben. Daarnaast geef ik de kids vaak een snackplankje als ze thuiskomen met bijv. komkommer, paprika, tomaat of fruit. Vinden ze geweldig en dan zijn ze even zoet terwijl ik het eten maak. Bovendien krijgen ze in elk geval alvast wat vitaminen binnen.
2 jaar geleden
Wij hebben een leertoren en dat ding werkt echt fantastisch. We hebben hem zelf gemaakt en zijn er elke dag nog blij mee 😊
Toch heeft de kleine wel enorm honger als ze thuis komt van de opvang hoor. Meestal haal ik wat pureergroentensoep uit de vriezer als 'voorgerecht' of geef haar alvast wat rauwe groenten tijdens het koken zodat ze al wat binnen heeft.
2 jaar geleden
Eerlijk, bij ons werkt echt niets behalve eten. En dan bedoel ik alleen avondeten, de rest trapt ze niet in 🤣 Ook leertoren doet in de avond niet genoeg. Mijn oplossing is nu voort eerst naar huis te gaan om eten te koken en haar daarna op te halen. Dan is ze wel later thuis, maar heb gemerkt dat het uiteindelijk beter werkt..Ik kies er dan vaak voor iets uit de oven te maken en dan erin te laten staan. Dan is het eten meteen klaar wanneer ze thuis is.
2 jaar geleden
Oja spitsuur vind ik ook altijd het lastigste moment van de dag, hij is vaak moe en hangerig en wil opgetild worden. Het liefst gaan we meteen aan tafel na even knuffelen. Ik vroeg me altijd af waarom mijn moeder vroeger zo vaak aardappelgerechten kookte, maar nu begrijp ik dat wel haha.
Lekker stamppot voor twee dagen, het meeste kan in 1 grote pan, handig voor de afwas. Ik kook daarnaast ook regelmatig witte rijst in de rijstkoker, vind hij heel lekker en kookt altijd perfect gaar. Je kan daar groenten of curry (groente met kokosmelk) bij maken, ook gewoon alles in een pan. Voor stamppot en curry/pastasaus kun je ook diepvries groenten gebruiken. Boerenkool en bloemkool kan je bijvoorbeeld gewoon bevroren kopen.
De leertoren is wel heel goed vermaak, maar mijn zoontje wil er dan nooit meer uit😂. Je kunt ook evt samen aan tafel zitten, aardappels schillen en hem bijvoorbeeld een stuk groente geven om te ontdekken. Een paar stukjes fruit/groenten en een aantal lege bakjes werkt hier ook altijd goed. Rauwe paprika en komkommer is een prettige snack om tussendoor te geven, heeft hij gelijk al wat groente binnen.
Wij hebben de opvouwbare leertoren van Mamatoyz:
https://www.bol.com/nl/nl/p/mamatoyz-houten-leertoren-opvouwbaar-learning-tower-foldable-montessori-naturel-hout/9300000147763061/?referrer=socialshare_pdp_www
2 jaar geleden
Slowcooker!! Sinds dat wij er een hebben eten we een stuk gezonder door de weeks. Eerst was het altijd iets snels (ofwel rijst, pasta aardappelpurree uit een pakkie met wat groenten uit een voorgesneden zak/diepvries met vlees/vis dat snel gaart) maar nu eten we bijv. Witlofstoof- paprika-kip stoof, hachee met aardappels en rode kool (dan wel uit de vriezer) waarbij ik de aardappels al 's ochtends geschild in water in de pan zet. Er zijn zooveeel recepten voor te vinden. Je maakt het 's avonds na bedtijd klaar, zet hem in de koelkast, zet de binnenbak 's ochtends in de buitenbak en 's avonds kan je aanschuiven
2 jaar geleden
Hier werkt een leertoren voor 10-15 minuten, in combinatie met snacks en wat keuken speelgoed (een bidon, bekertjes etc) waar hij dan even zoet mee is.
Maar even lekker rustig koken zit er niet meer in inderdaad
We koken sinds de kleine er is een stuk eenvoudiger, of maken gerechten voor meerdere dagen (en vriezen een deel in)
2 jaar geleden
Dit herken ik wel. Hier precies hetzelfde. Daarom maak ik van te voren al het eten. Zodat bij thuiskomst alleen nog hoef op te warmen. Het kost wel wat werk op de dagen dat ik thuis ben & weekenden. Maar scheelt me zoveel gehuil en gedoe op de dagen dat ze naar de opvang gaan en tegen 17.00 pas thuis zijn.