15 Reacties
3 jaar geleden
En een grotere fles om 22:00?
Dus 150 cc. Kijken of ze dan later komt dan kun je daar wat mee doen.
3 jaar geleden
Ik zou proberen eerst het flesje van 5 uur te laten vervallen door om 01:30 wat meer aan te bieden.. als dat een tijdje goed gaat de fles van 22 uur ophogen.
Andere mogelijkheid is evt een papfles voor het naar bed gaan om 19u? En dan wachten totdat ze zelf weer komt.. dit zal dan wellicht vroeg in de nacht zijn…
3 jaar geleden
Wat ik eerst zou doen is kijken naar de voeding overdag. Krijgt ze genoeg eten binnen verspreid over de dag?
Daarna zou ik eerst de fles van 22 uur afbouwen. En dan niet opeens minder aanbieden, maar eerst 120+3 geven (ipv 4 scheppen) dat een paar dagen doen en dan zakken naar 90+3. Dat weer een paar dagen en dan 90+2 geven. En zo steeds minder.
Als het dan gelukt is om die af te bouwen zou ik gewoon eens kijken hoe laat ze dan komt. Komt ze rond 01:30 geef je dr een volledige fles. Komt ze dan om 5 uur weer dan zou ik die 90+3 maken. Of eventueel ook 120+3.
3 jaar geleden
Reactie op Dvhil
Wat ik eerst zou doen is kijken naar de voeding overdag. Krijgt ze genoeg e ...
Oh en kleine aanvulling. Hier heeft ze heel lang 150+5 gedronken in de nacht. Met minder nam ze echt geen genoegen. Ik ben hier gewoon in mee gegaan omdat ze het blijkbaar nodig had! Na vaccinatie sliep ze opeens klokje rond ( was ook eenmalig) maar erna ging ze wel weer akkoord met een 90+3 fles . En die krijgt ze nog steeds als ze s nachts wakker wordt.
3 jaar geleden
Wat is je ritme overdag? 3 nachtvoedingen lijken me voor een 8 maanden oude baby erg veel.
Misschien de voeding overdag ophogen en minder laten slapen?
Wij hebben
0630-7 : 180 plus havermoutje
09: fruit
11.00 180
12:00 boterham en water
15:00 180
1730: warme maaltijd
1830: 210
3 jaar geleden
Reactie op project Dusseldorf
Wat is je ritme overdag? 3 nachtvoedingen lijken me voor een 8 maanden oude ...
Er wordt aangeraden om ervoor te zorgen dat ze overdag voldoende binnen krijgen. Zodat ze snachts geen honger hebben.
Wij zijn overigens zonder af te bouwen gestopt met de fles rond 22 u. Daar werd ze niet wakker van. De nachtvoeding hebben wij ook cold turkey gestopt (want bv). Mijn man is er toen 3 nachten met haar uitgeweest en heeft haar beneden eindeloos getroost en vastgehouden en we waren er toen doorheen.
Maar ze was keurig op gewicht (plus 1 kind) en at voldoende overdag. Honger was het bij haar dus niet.
3 jaar geleden
Onze dochter had ook steeds nachtvoedingen ‘nodig’ om weer te gaan slapen. We hebben dit voorgelegd bij het cb en zeiden dat het aangeleerd gedrag was. Gevolg hiervan was dat ze overdag minder dronk en dat dus in de nacht inhaalde. Wij hebben dus inderdaad vervolgens verdunde melk gegeven (90 ml water + 1,5 schepje poeder) dit accepteerde ze eerst niet dus zijn 3 nachten bezig geweest, maar nu vindt ze dat prima. We gaan nu steeds verder afbouwen waardoor ze uiteindelijk of gaat doorslapen, of gewoon water accepteert in de nacht. Ze drinkt nu overdag gewoon 2x 180 en 1x 210.
Je moet er echt doorheen en is niet leuk, maar uiteindelijk wel voor een goed doel ☺️
3 jaar geleden
Hier hetzelfde kaliber….🫠 waren gisteren toevallig bij het CB en die gaven aan dat mevrouw op de wenken wordt bediend snachts waardoor ze overdag en zeker in de middag minder goed drinkt….zij gaven aan of cold turkey te stoppen met inderdaad een paar roerige nachten of zelf op een andere manier die bij ons past af te bouwen….nu afgelopen nacht nog wel een droomvoeding om 23.00 uur en toen kwam ze pas weer om 4.00 waarna manlief met haar heeft gelopen en met korte hazenslaapjes tot 7.30 uur wist te rekken
3 jaar geleden
Hier misschien niet helemaal zelfde situatie hoor, maar standaard rond 04:00s. (Daarna blijft het gespook wel tot 06:00). Flesjes overdag gingen minder goed op terwijl de nachtfles zo op ging. Nu neem ik hem bij me, geef ik paar slokken water en dan gelijk een speentje er achteraan. Vaak slaapt hij dan weer verder. Ochtend wordt hij dan rond 06:00 wakker maar geef dan niet gelijk z’n flesje maar even knuffelen en spelen dan verschonen dan papfles. Geen idee of het werkt allemaal hoor.
3 jaar geleden
Geef je de fles in haar bed of pak je haar op? Wij zijn overgestapt op de fles liggend geven. Verder hebben we de laatste voeding van 19.30 bij naar bed gaan opgebouwd tot 180 en de nacht voedingen afgebouwd in stapjes van 30. Inmiddels zitten we nog op 1 nacht voeding van 60 ipv 3x een volle ‘maaltijd’. Die laatste nachtvoeding wisselt per dag ontzettend qua tijd, dus die laten we nog even bestaan.
3 jaar geleden
Niet dezelfde situatie maar wij kregen de fles van 23:00 niet afgebouwd terwijl ze overdag haar flessen niet leeg dronk. Tijdens de laatste sprong kwam ze daarnaast ook nog eens snachts.
Eerder geprobeerd ik telkens kleinere flesjes te maken maar dat werkte dus niet en vorige week toevallig weer een poging gedaan maar de fles telkens meer verdund. Dus nog wel een tijdje het aantal ml houden maar minder schepjes erin doen. Dan wordt die fles steeds minder interessant en nu heeft ze de afgelopen 2 nachten van 7-7 geslapen 🥳🥳 ik denk ook dat de eerdere poging niet het goeie moment was, ze was er nog niet klaar voor.
Dus misschien flesjes verdunnen of anders nog even wachten tot je weer een stap verder gaat.