7 Reacties

3 jaar geleden

Allereerst; bofkont! En ten tweede; persoonlijk denk ik dat je heb gewoon 3 slaapjes moet laten doen zolang hij snachts ook goed slaapt. Je zult het vanzelf wel merken als hij toe is aan een slaapje minder wanneer hij minder tekenen van vermoeidheid zal gaan tonen. Denk ik.🤔🤣

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 9 maanden en slaapt sinds 4 weken overdag nog 2x. Wij merkten het vooral aan het moeilijk tot niet willen slapen bij het 3de slaapje. Nu wordt ze rond 8 uur uit zichzelf wakker en blijft ze steeds 3 uurtjes wakker tot het volgende slaapje. Haar slaapjes duren ongeveer 1,5 uur, soms 2 uur.

3 jaar geleden

Wat fijn dat je een makkelijke slaper hebt! Hier ging het heel natuurlijk van 3 naar 2 slaapjes. We merkten dat haar derde slaapje te dicht op de nacht zat. We houden sinds een paar weken het 2-3-4 schema aan en dat werkt voor mijn dochter heel goed! In de ochtend is ze vermoeider dan in de middag, dus die oplopende wakkertijden werken goed. In de ochtend is ze na 2 uur echt moe, terwijl ze in de avond 4 uur wakker zijn gemakkelijk redt. Als ze eerder vermoeidheidssignalen laat zien, gaat ze eerder naar bed. Ook laat ik haar niet langer dan 2 uur achter elkaar slapen, tenzij ze ziek of niet lekker is natuurlijk. Sinds we dit schema proberen te volgen slaapt ze ook van 19.30 tot 7.00 uur door. Dus voor jullie misschien een keer proberen om de wakkertijden langer te maken en te kijken of hij het redt zonder derde slaapje? Sinds het derde slaapje er bij ons af is, zijn de twee dutjes wel langer, zo’n 1,5 uur terwijl ze eerste 2x +-45 minuten sliep.

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt al sinds 7 maanden 2 dutjes. De overgang was dat ze met het 3e dutje echt niet meer ging slapen, krijste alles bij elkaar. Maakt niet uit hoe lang ze al wakker was. We hebben toen de avond bedtijd vervroegd naar 18/18:15 omdat ze dan wel kapot was maar dan sliep ze door tot de fles van 23:00. Inmiddels ook een beetje het 2-3-4 ritme (nu 8,5 maand) maar het is meer 2,5-3-3,5 uur wakkertijd. Ze slaapt dan 2x 1,5 uur ongeveer en doet het daar goed op. De fles van 23:00 ook afgebouwd dus ze slaapt van 19-7 achter elkaar.

3 jaar geleden

Hier ging het ook natuurlijk btreft slaapjes. We merken dat ze steeds vaker wakker werd snachts en hebben dus vanaf toen gezegd, we doen 2 slaapjes. Meisje 9,5 maand. Dit is ons ritme. 6:00-7:00 wakker 10:00 naar bed slaapt vaak 1,5/2 uur 14:00 naar bed, slaap ook dan weer 1,5/2uur 19:00 naar bed tot de volgende ochtend 7:00.

3 jaar geleden

Sinds een aantal weken werkt bij ons dit ritme. Super fijn voor ons zoontje en voor ons!! Als hij smorgens wakker wordt krijgt hij de fles. Na de fles speelt hij eventjes bij ons op bed en daarna gaat hij terug naar bed. Slaapt dan tot 9u/half 10. Vervolgens kan hij wakker blijven tot na het broodje. Gaat dan rond 1u weer naar bed en slaapt dan vaak tot 3/half 4. En dan houdt hij heerlijk vol tot savonds na het eten. Voor de nacht rond half 8 nog een fles, deze drinkt hij vaak niet leeg en dan lekker slapen. Zo heeft hij geen 3e slaapje nodig omdat hij smiddags langer slaapt. Daarvoor waren hetkorte dutjes.

3 jaar geleden

Eerlijk, zolang hij ‘s nachts goed slaapt, dan zou ik hem persoonlijk overdag laten slapen als hij wil. Slaap is trouwens super goed voor de groei en dergelijke. Wij zijn dit weekend afgebouwd naar 1 middagdut van 2u en iets vroeger gaan slapen (19u-19u30). Meneer begon pas moe te worden om 21u. Hij deed 2 a 3 dutten per dag. Ik heb gewacht tot mijn zoontje het zelf aan gaf en ik zou dat nu ook nog altijd doen. Slaap is echt belangrijk.