14 Reacties
3 jaar geleden
Oh jeetje wat gek! Er zijn speciale borstvoeding flessen, flessen en spenen die precies op een borst en tepels lijken. Wel duur misschien.
Zou het kunnen dat wat je uit de vriezer geeft melk van wat langer geleden is en dat hij dat anders vind smaken? Of geef je net gekolfde melk wat hetzelfde smaakt? Dan ligt het aan de fles denk ik ja. Ik heb weleens gehoord dat als borstvoeding babys de fles niet pakken het soms wel lukt als ze niks kunnen zien dus bijv iets voor zn oogjes doen? Ik heb er geen ervaring mee verder...
Was gister voor t eerst weer een avond weg maar gelukkig was hij de hele avond aan het slapen dus hij hoefde gelukkig geen flesje
3 jaar geleden
Reactie op Mikjej
Oh jeetje wat gek! Er zijn speciale borstvoeding flessen, flessen en spenen ...
We hebben Philips Avent Natural spenen, idd gemodelleerd naar de borst geloof ik, en die pakt ie dus al heel lang goed.. Het was wel melk uit de koelkast, maar dat is normaal ook niet zo'n probleem. We hebben het al wel in een donkere kamer geprobeerd, maar nog niet met iets voor z'n ogen, dat kunnen we misschien nog wel doen, dankje!
3 jaar geleden
Hij is wel helemaal fit? Mijn oudste pakte de fles niet/slechter als ze ziek was.
Misschien morgen gewoon gaan werken en aangeven dat je live moet voeden? Bij mij op het werk zijn ze vaak heel begripvol. Ik weet niet hoe dat voor jou is natuurlijk.
Of hij weet dat je in de buurt bent en pakt dan de fles misschien niet? En morgen als je 'echt' weg bent wel?
Nou ja ik gok ook maar iets hoor. Snap wel dat je het lastig vindt om te gaan werken. Hopelijk pakt hij hem vandaag nog!
3 jaar geleden
Ik heb hetzelfde! Ineens wil hij geen flesje meer, en vast voedsel gaat er, behalve fruit, ook nog niet echt in. En dat terwijl ik eigenlijk wil afbouwen met borstvoeding. Ik laat hem een paar dagen en probeer het daarna nog eens
3 jaar geleden
Reactie op Carieniepienie
Hij is wel helemaal fit? Mijn oudste pakte de fles niet/slechter als ze zie ...
Hij is vorige week wel ziek geweest, misschien speelt dat nu nog mee inderdaad... Ik ga het morgen idd gewoon proberen en op m'n werk aangeven dat ik mogelijk moet gaan voeden.
3 jaar geleden
Hier helaas ook gehad. Drie weken lang wilde hij geen fles meer van de een op de andere dag. Hij heeft gewoon twee maanden vier dagen in de week fulltime de fles gedronken.
Ik heb gelukkig flexibel werk waardoor ik thuis kon werken en zo makkelijk live kon voeden thuis of op de opvang.
Langs de huisarts geweest om oren te checken en mond. Hij zat namelijk ook steeds aan zijn oren, dus dacht nog aan oorontsteking, maar niks aan de hand.
Consultatiebureau wist ook niet wat ermee te doen, aangezien hij ook geen hapjes verder heeft (wil hij nog niet, alleen af en toe hapje fruit). Er was dus geen verandering in etenspatroon. Er was ook geen andere fles, geen andere voeding want krijgt altijd afgekolfde borstvoeding. Nergens iets in veranderd. Geen doorkomende tanden, ook al beet hij ook overal steeds op (voor ons althans nog niks te zien, kan zijn dat hij het al wel voelt).
Jeugdverpleegkundige van het CB had het nooit eerder mee gemaakt, huisarts wist ook niet wat hij ermee moest, opvang had het ook nooit eerder mee gemaakt. Huisarts nog contact gehad met kinderarts.
We hebben uiteindelijk contact gehad met een prelogopedist. Nog een andere, grotere flesspeen geprobeerd, maar ook dit hielp niet. Het komt helaas neer op een zeeeer sterke eigen wil bij ons mannetje. We hebben 48 uur lang alleen maar de fles aan moeten bieden, zodat hij deze weer moest gaan accepteren. Wat een stress hadden wij dat we dit moesten gaan doen, stonden er niet helemaal achter maar dit was eigenlijk de enige manier om hem weer aan de fles te krijgen en daarbij werkt het voor 95% van de gevallen. Gelukkig na negen uur gaf hij er al aan toe. Het blijft echter een dingetje af en toe, de fles. Dan slaat hij dus maar gewoon een voeding over nu als hij m overdag weigert, dan neemt hij vaak het volgende voedingsmoment toch wel de fles. Soms is het echt ineens huilen en paniek bij de fles en hoofd wegdraaien...
Als echt niks helpt en huisarts niks vind, en CB niks weet, dan zou je dus een doorverwijzing naar een prelogopedist kunnen vragen. Dat hebben wij ook gedaan en zo zijn we wel eindelijk weer aan de fles gekomen.
3 jaar geleden
Je kunt nog proberen borstvoeding op een lepeltje aan te bieden, eventueel aan te dikken als pap. Gaat niet zo snel en niet zoveel erin dan waarschijnlijk, maar dan krijgt je zoontje wel iets binnen.
En kijken of het aan de fles ligt. Dus of andere, grotere speen proberen. Of eens water erin doen en kijken wat hij dan met de fles doet. Hier drinkt hij nog niet echt water maar raakte dus niet in paniek als er water in zat, dan gewoon paar slokken en klaar. Met borstvoeding paniek. Dus hij legt dan op een of andere manier de slimme link dat het 'mama voeding zonder mama' is. Hier hielp het alleen niet als ik zelf de fles gaf of shirtje met mijn geur bijvoorbeeld. Dat kan je ook nog proberen, of de speen even in je beha dragen.
3 jaar geleden
Jeetje, ik voel je helemaal. Hier ook met mijn ventje toen die net 8 weken ,weigerde die in een de fles. Ook die van Philips avent. Na 1.5 maand blijven proberen en heel veel andere flessen geprobeerd en met heel veel geduld pakte hij eindelijk de fles weer.
Onze leerpunten waren:
- ons ventje heeft echt een sterke eigen wil en je komt er gewoon niet doorheen
- geduld geduld en geduld. Echt blijven proberen
- lansinoh fles deed het beste
- onze kleine wilde zelf de fles pakken en zelf drinken (misschien de jouwe ook)
- tuitbeker is ook een goed alternatief (mag die ook lekker zelf vast pakken)
- anders met een oefenbeker
- fles geven in de draagzak hebben ik gedaan en lukte ook
Wellicht zit hier wat jullie gaat helpen! Veel succes en veel sterkte!
3 jaar geleden
Wij hadden precies hetzelfde vorige week met onze dochter van toen precies 6 maanden. Bij ons bleek ze een buikgriep te hebben waarvan we denken dat dat de reden was. Nog steeds drinkt ze nu niet zo goed uit de fles, maar met geduld en een goed warme fles gaat het wel beter. Ze wil ook het liefst lekker dichtbij zijn bij het drinken.
3 jaar geleden
Reactie op MargotN
Lastig he! En van afbouwen is dan inderdaad geen sprake.. Laat maar weten a ...
Uit de fles drinken wil hij nog steeds niet, maar vast voedsel gaat stukken beter inmiddels! Maar ja, afbouwen van borstvoeding kan ik nog niet 馃檲
3 jaar geleden
Reactie op Renate1111
Uit de fles drinken wil hij nog steeds niet, maar vast voedsel gaat stukken ...
Hier gaat vast voedsel ook ineens een stuk beter gelukkig! Dat scheelt al een hoop. En gelukkig pakt mijn zoontje inmiddels wel weer de fles op de opvang. Maar thuis wil hij nog wel alleen mama's borst 馃槄...