11 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb ook zo'n lijstje gemaakt, ook voor na de bevalling als iemand naar cadeauwensen vraagt. Wij hebben al een dochter van 5. We hadden wel alles weggedaan dus moesten weer opnieuw beginnen. Wat ik er zoal opgezet heb: Prenatal bon Hema bon Slabbetjes Een muziekmobiel voor boven de box Zwemkleding in maat 62/68 Een zwemband voor baby's Een douchezitje voor als ze een maand of 6 zijn Een babygym Een antislip baby washand om veilig met je kindje te douchen. Een wikkeldoek voor in de maxi cosi. Verzorgingspoducten van Zwitsal (of een ander merk dat je wilt gebruiken) Je schrijft dat je nog geen praktische dingen hebt dus je kunt ook denken aan het babybadje bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Ik had op ons lijstje hetvolgende: -Hydrofiele doeken-washandjes-Spuugdoekjes. -rompertjes mt.50-56 en 56-62 -kleertjes va mt 56 - zoogcompressen - verzorgingsspulletjes voor mama en baby (olie, douchegel etc.) - happy horse monkey micky spulletjes - commode kussen+hoezen En een paar specifieke dingen zoals een bepaalde babyphone, mobiel, hoes voor de maxicosi, lakentjes en dekentjes, speentjes en boxkleed. Als je nog niks hebt dan raad ik vooral de praktische dingen aan en aangezien hydrofiele luiers door iedereen aangeraden werd heb ik die dik gedrukt op het lijstje gezet 😂 Ik zou zeggen kijk even naar je uitzetlijst 😊 mensen geven vaak liever praktische dingen die je ook echt kan gebruiken. Ik heb juist wat kleiner spul erop gezet naast wat duurdere. Dan kunnen mensen zelf ook bepalen wat ze willen uitgeven. (Directe fam en beste vrienden naast wat mensen die je uit verplichting uitnodigd🤣) Ik heb zelf een keer een lijst gekregen van iemand terwijl ik die niet goed kon maar goedkoopste was iets van €150,- en duurste een complete kinderwagen van Joolz. Vond het beetje asociaal 😅 gelukkig was ik niet de enige die toen afweek haha

3 jaar geleden

Wij hebben voor onze zoon een groot deel van de ocean lijn van little dutch gekregen (activiteitenkubus, boxspiraal, wagenspanner etc.) Nu voor onze dochter heb ik niet direct iets waarvan ik denk van.. dit wil ik nog behalve een wikkeldeken van jollein en idd eventueel een bon van de prenatal of iets in die richting.

3 jaar geleden

Mijn ervaring is dat bij een babyshower vaak kleine cadeautjes gegeven worden of gezamenlijk 1 grotere. Bij kraamvisite willen mensen ook weer een cadeau meenemen natuurlijk.

3 jaar geleden

Misschien een bellyprint van je buik, massages, een kraambedbehandeling (massage, Belly binding), een zwangerschapsshoot?

3 jaar geleden

Op internet kan je een uitzet lijst vinden. Dit zijn dingen wat je in huis moet hebben voor de baby er is. Daarnaast kan je kijken wat je zelf nog leuk vind. Met een babyshower willen ze vaak een wat groter gezamenlijk cadeau geven dus denk ook aan wat duurdere dingetjes. Bijvoorbeeld box of boxkleed. Wipstoel, speelkleed, luiertas, draagzak of doek. Ook zou je aan jezelf kunnen denken, misschien nog een bepaald boek over zwangerschap /bevallen /kraamtijd wat je wilt hebben.

3 jaar geleden

Ik heb mijn uitzet en kleding compleet dus ik heb juist leuke boekjes voor later gevraagd (boekjes met geluiden, badboekje, flap boekjes), hysterisch speelgoed met kleuren en geluid want dat vinden ze toch het leukste, bonnen van Hema en Prenatal, eetset van Jollein, lepels van Jollein, stoelverkleiner Jollein voor in de triptrap en een badpakje in maat 62/68.

3 jaar geleden

Ik heb voor mijn babyshower een speelmat gevraagd die ik erg mooi vindt, maar die ik wat aan de dure kant vond. Dit omdat mijn vriendengroep graag iets met zijn allen geeft, dus liever geen losse dingetjes geeft. Verder aangegeven dat we echt geen maat 50-56 kleertjes nodig hebben. Daar zijn ze zo snel uit, dus liever iets groters.

3 jaar geleden

Op mijn lijstje staat een variatie van praktische en gewoon leuke dingetjes in verschillende prijscategorieën. Ik zou sowieso eens op een standaard uitzetlijst kijken wat er minimaal aangeraden wordt en wat je daarvan nog niet hebt. Een paar ideeën: - bedkruiken - badcape - kammetje /borsteltje voor baby - nagelsetje - speen - bijtring - speelkleed /boxkleed - voorleesboekjes - hydrofiele doeken - eventueel kleertjes - nachtlampje - verzorgingsproducten in 't merk dat jij wilt - speelgoed Iets groots wat je heel graag wilt hebben maar wat je nog niet hebt kunnen aanschaffen :) Veel mensen gaan zelf wel nadenken en uitzoeken, dus het kan ook heel goed dat je niets van je lijstje krijgt maar wel andere leuke spulletjes 😁

3 jaar geleden

Er zijn speciale boekjes vanaf 3 maanden, zwart wit en met primaire kleuren. Daar heb ik er een paar van gevraagd :)

3 jaar geleden

Voor ons is het de eerste die komt. Ook wou onze vriendengroep graag een iets groten cadeau samen doen. Van hun heb ik een hele mooie set gekregen. Zelf had ik wel al aangegeven dat ik deze combinatie erg mooi vind. Ik heb hier ook rekening mee gehouden met wat ik verder al gekocht heb.