13 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb een jurk van optie 2. Nog niet aan gehad, maar ligt al wel gewassen klaar. Vriendin van mij heeft het jurkje ook, is net bevallen en vind het een heel fijn jurkje.

4 jaar geleden

Ik zou ook graag een jurkje willen, maar vraag me af of er ook een wat goedkopere optie is. Heeft iemand daar ervaring mee? 😊

4 jaar geleden

Oh hier heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook zo over getwijfeld en inderdaad lang over precies deze twee opties getwijfeld, het is toch een hoop geld. Ik vind zo bloot ook ongemakkelijk en vond het altijd zo raar die eerste foto’s van baby’s waar moeders borst vol bloot op staat. Ik had uiteindelijk een goedkoper alternatief gekocht: https://www.bonprix.nl/product/voedings-nachthemd-met-duurzaam-katoen-zwart-943160/ En het is echt een fijn jurkje. Heb het in de kraamweek heel veel aangehad in bed. Maar moet zeggen dat ik uiteindelijk tijdens de bevalling graag in de douche de weeën op ving en kon toen zo vanuit de (ziekenhuis)douche door naar het persen. Volgens mij heb ik me niet eens afgedroogd. Door de hormonen was alle schaamte weg en was ik heel vrij. Dus ben uiteindelijk toch naakt bevallen. Tijdens het eerste uur, heeft mijn zoon op mijn (en een tijdje op mijn mans) blote borst gelegen. De kraamhulp had toen wel een laken en warme doeken om ons heen gelegd. Was eigenlijk heel prettig zo. Enige wat jammer is dat ik inderdaad geen jurkje aan heb op de foto’s ;-) Ik denk overigens dat ik het wel fijn vond dat ik het wel mee had. Gaf me wel wat zekerheid.

4 jaar geleden

Ik heb het jurkje van optie 2. Ik heb hem al een paar keer gewoon thuis aan gehad en het zit heerlijk. 2 vriendinnen van mij hebben het jurkje ook aangehad tijdens de bevalling en vonden het een fijne jurk.

4 jaar geleden

Misschien nog een tip voor de aanstaande partners, semi-on-topic: partners hebben die hormonen niet en voelen wel de schaamte. Mijn man was heel blij dat hij zijn zwembroek mee had om mij onder de douche bij te staan. Hij heeft zich overigens wel even kunnen afdrogen en een broek en shirt kunnen aandoen tussendoor.

4 jaar geleden

Ik heb nr. 2, ik had m al bij m’n eerste bevalling. Heel fijn zacht stofje en de knoopjes kunnen lekker laag open als je je baby op de borst wil leggen na de bevalling of bij borstvoeding geven. Heb hem erna ook nog veel gedragen, ga ik nu weer doen 🤗

4 jaar geleden

Ik heb 2x optie 2 (bevallingsjurkje). Ben nu 31 weken zwanger en als ik thuis ben, woon ik er zowat in. Zit echt heerlijk! Kan me voorstellen dat ik zeker in de zomer niks anders ga aantrekken 😂

4 jaar geleden

Ik heb bij mijn dochter geen bevallingsjurkje gebruikt maar een ruim nachthemd met knopen zodat ik 'm helemaal kon openmaken indien nodig. Scheelt vaak een hoop geld en je hebt dan ook wat meer keus.

4 jaar geleden

Optie 2! Heb deze de vorige kraamperiode heel veel aangehad, erg fijn met voeden. Maar helaas na het aantrekken van het jurkje tussen de weeën door moest ik een ziekenhuis shirt aan doen (ruggenprik..), dus alleen daarna veel gedragen.

4 jaar geleden

Reactie op LVM2019

Ik heb bij mijn dochter geen bevallingsjurkje gebruikt maar een ruim nachth ...
Waar heb je di gekocht? Ik kan nergens een nachthemd vinden met knopen

4 jaar geleden

Reactie op viennabrand

4 jaar geleden

Ik had het super warm tijdens de bevalling 2 jaar geleden (augustus en hittegolf) en alleen een voedingshemdje aan waar de knoopjes helemaal van open konden. Je onderbroek moet toch uit ivm controles. Meer omdat een jurkje te lang is (las je ligt of op de bal zit) en hij toch boven je heupen opgerolt moet zijn, omdat hij anders vies wordt. Dus een jurkje was achteraf ook helemaal niet handig geweest

4 jaar geleden

Reactie op viennabrand

Destijds bij de Primark. Was wel met lange mouwen (ik beviel in november). Zou zelf nu eerder kiezen voor een korte mouw en dat zal wel lastiger zijn om te vinden. Je kunt dit soort nachthemden normaal wel vinden bij o.a. HEMA, La Redoute, Benetton, Wehkamp, Amazon. Als je zoekt op 'doorknoop' kun je ze meestal makkelijker vinden. Vaak staan ze ook tussen andere nachtkleding in en vind je dus niet meteen als je zoekt op een bepaalde term. Je kunt ook nog overwegen om een voedingsnachthemd of een kimono/dunne badjas te dragen. Daarmee kun je ook makkelijk je borst ontbloten. In Amerika en Engeland heb je overigens veel meer aanbod qua bevallingsjurkjes (als je zoekt op labor/delivery/maternity gowns) maar dan betaal je vaak wel weer de nodige verzendkosten. Ik had destijds bewust een goedkoop en donkerrood nachthemd gekocht bij Primark omdat er werd gezegd dat de kans groot is dat het allemaal vies wordt en de vlekken er niet altijd uit te krijgen zijn. Bij mij viel dat uiteindelijk mee...kreeg alle vlekken eruit maar het is wel iets om rekening mee te houden, ook qua kleur. Zelf overweeg ik om een jurkje van de Hunkemöller te gebruiken deze keer: https://www.hunkemoller.nl/slipdress-nora-lace-blauw-175239.html Dit omdat ik deze normaal (en ook tijdens mijn zwangerschap) ook veel draag. Zit comfortabel en indien nodig schuif ik makkelijk de bandjes omlaag zodat de baby op mijn blote borst kan liggen.