Hoihoi!
Ik heb onwijs veel zin om bij een sushi restaurant te eten! Er staat natuurlijk genoeg op de kaart wat niet rauw is, maar toch vind ik het spannend. Ik weet niet hoe voorzichtig ze in de keuken zijn en hoe goed ze rauwe dingen scheiden van de rest.
Nog meer mensen die dit spannend vinden of stel ik me aan?
Vaak staat het er ook wel bij of het geschikt is voor zwangeren. Je kan ook de app zwangershap downloaden. Hier kan je een vissoort in de zoekterm invullen en krijg je te lezen of die veilig zijn of niet.
Veel sushi restaurants geven op hun kaart ook aan wanneer iets geschikt is voor zwangere vrouwen. Op het moment dat dit erbij staat vertrouw ik erop dat ze het goed regelen. Al kan extra vermelden dat je zwanger bent geen kwaad
Mijn ervaring was niet zo heel goed. Had een handroll krab en daar zat een stukje rauwe zalm in馃.
Ook mag je officieel de viseitjes niet hebben en dat zit om heel veel rollen heen.
Ik eet altijd al vegetarisch en dan gaat het meestal wel beter volgens mij. Vind t nu ik zwanger ben ook makkelijk dat ik niet zo veel hoef na te denken.
Ik eet wel vaak sushi. Dan alleen kip of vega! Bijvoorbeeld bij sushi today in Utrecht staat er achter iedere soort sushi een allergeen, maar ook een zwanger dametje dat betekent dat je dat niet mag eten. Als je gaat opletten op de bereiding heb je helemaal geen leven vind ik. wij zijn horecamensen, mijn vriend is sous chef en weet gelukkig echt heel veel. Dat scheelt ook.