4 Reacties

17 dagen geleden

Ik volg even, hier ook een driftkikker op het moment dat meneer z’n zin niet krijgt. Alles vliegt in de rond, schreeuwt en laat zichzelf vallen op de grond wat weer uitloopt in een kopstoot op de vloer. Ja soms lach ik erom, want hij doet het allemaal zelf. 🙊

17 dagen geleden

De start van de peuter puberteit.. zo heftig en soms zo lastig. Ze worden opstandig en gaan de grenzen opzoeken. Mijn oudste had vooral momenten dat ze zo kon reageren mijn jongste daar in tegen is echt een driftkikker en kan zo heftig reageren

14 dagen geleden

Oooh hier ook echt al een maand!! Ik merk dat consequent blijven op de regels super belangrijk is. Bijvoorbeeld met tandenpoetsen, wil mijn zoontje perse zelf poetsen. Dat mag van mij, NADAT ik bij hem heb gepoetst. Zing altijd het liedje twee keer en daarna mag hij zelf poetsen. Dat is nu dus 3 weken in houdgreep gegaan... Maar elke keer blijven benoemen, eerst poetst mama daarna mag jij. Het gaat steeds makkelijker en vanavond is hij er gewoon voor gaan zitten zonder huilen 🥰 Wat hier ook helpt is dat ik hem zoveel mogelijk zelf laat doen, hem ons laat helpen in het huishouden (zelf luiers weggooien, vaatwasser uitruimen) en met het eten geef ik hem altijd voldoende keus (ik heb zelf een voorselectie gemaakt). Dan mag hij zelf bepalen of hij van een bord of uit een kom eet, welk bestek hij wil, en hoe hij het gesneden of niet gesneden wil hebben. En als hij niet wil eten, ook prima. Dan zet ik het klaar op 'zijn' stukje aanrecht en kan hij zelf in zijn leertoren klimmen om eten te pakken als hij er zelf aan toe is (meestal gebeurt dit op dagen dat elke handeling en elk woord een driftbui oplevert)

13 dagen geleden

Wat hier nog wel eens wilt werken is ipv nee zeggen zeg ik “laat maar liggen dat is van mama”. Het lijkt wel of meneer hier reageert op het woordje NEE. Gister kreeg ik een treintje naar mijn hoofd gegooid en dat was niet expres maar dat zijn de momenten dat ik echt wel denk van wat moet ik hier nou weer mee.