12 Reacties

3 jaar geleden

Dit geld voor alle spenen en is pas slecht voor het gebit op het moment dat ze tanden krijgen. Je bent er dus wel goed op tijd bij met stoppen.

3 jaar geleden

Dit klopt niet, zie bijgevoegde foto

3 jaar geleden

Reactie op momo-24

Wij van wc-eend..... adviseren wc-eend. Oftewel, tuurlijk zegt BIBS dat hun spenen niet anders werken voor het gebit dan anderen... Zou ook raar zijn om je eigen product af te kraken 😅

3 jaar geleden

Mijn zusje heeft de zelfde overbeet gehad vroeger van een "gewone" speen. Denk dat t voor elke speen geld dat hij niet te lang gegeven moet worden.

3 jaar geleden

Wij hadden alle kleurtjes gekocht , leuk bijpassend bij de outfit dachten we. Tot dat er een artikel kwam van rtl nieuws over de bibs spenen. Wij hebben het risico niet genomen en andere spenen gekocht van difrax. Tuurlijk geen enkele speen is goed maar ik ga dit nieuws van de bibs spenen ook niet negeren en zodoende opzoeken van de gevolgen.

3 jaar geleden

Elke speen en elke duim is slecht voor een gebit. En van een andere speen of van een duim krijg je ongeveer dezelfde open beet als op de foto. Als je voor het jaar stopt met duim of speen heeft met meestal geen blijvende gevolgen voor gebit of gehemelte. Bibs spenen echter zijn rond en worden bij gebruik wat groter, waardoor ze tegen het gehemelte drukken. Dan krijg je kans op een zogenaamd gotisch gehemelte (zo'n heel hoog, smal gehemelte) en als dT er eenmaal is, blijft dat zo. Met alle mogelijke gevolgen van dien. Schade aan het gebit kan vaak nog wel opgelost worden door te stoppen in combinatie met logopedie en orthodontie. En nee dit is geen horrorverhaal. Ik heb als logopedist genoeg van zulke cliënten gezien.

3 jaar geleden

Reactie op momo-24

Dit klopt niet trouwens, want als je bij 3 jaar pas stopt heb je vaak logopedie nodig omdat een verkeerde stand van de tong ervoor zorgt dat de tanden weggedrukt worden, waardoor de tanden dus niet recht kunnen gaan staan.

3 jaar geleden

Elke speen is slecht.. toevallig hebben ze nu de bibs speen uitgekozen. Jaar later zal een soortgelijk artikel gaan over een ander speen merk bijv Philips. 😅. Wel is het zo dat de bibs spenen van natuurrubber zijn en daardoor de speen na enige tijd groter word. Wij hebben een speen voor boven en 1 voor beneden en elke maand gooien we beide spenen weg en halen nieuwe.

3 jaar geleden

Reactie op Mommytobe1008

Elke speen is slecht.. toevallig hebben ze nu de bibs speen uitgekozen. Jaa ...
Precies dit! Wordt ook niet voor niets aangeraden de speen tijdig te vervangen.

3 jaar geleden

Ze hebben ook Bibs spenen met andere vormen (plat of met schuine kant).

3 jaar geleden

Alle spenen zijn inderdaad slecht, maar ik heb als baby nooit een speen gehad en heb wel enorm lang met beugels rondgelopen, dus maakt weinig verschil🙈

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft 2 jaar lang de bibs gebruikt. Hier een before en after foto (2 maanden nadat we gestopt waren). Trekt vanzelf wel weer bij. Een ‘speen’ gebit krijg je met alle spenen wel vaak. Dus niets mis met de bibs. De andere 2 gebruiken ook de Bibs. De middelste heeft nog geen vervormd gebit (gebruikt de speen alleen met slapen). De jongste is nog te jong haha.