22 Reacties
3 jaar geleden
Dit heeft mijn dochter 3x gehad gepaard met krampjes en ze is nu 4 maanden oud. We zijn langs de kinderarts geweest en hij zei dat het normaal is met borstvoeding en het misschien te maken kan hebben met een allergie voor bijv koemelkeiwit. Dus ik heb nu 2 weken lang een koemelkvrije dieet gevolgd, maar ze had nog steeds last van krampjes(winderigheid) en nu eet ik sinds een week weer koemelkproducten, maar ik merk geen verschil en heb nog geen luiers met slijm&bloed gezien gelukkig. Bij het consultatiebureau gaf de verpleegkundige aan dat het soms ook voorkomt bij verkoudheid 🤷🏼♀️ de 22e heb ik een belafspraak met de kinderarts en dan gaan we kijken naar hoe en wat verder. Maar ik denk dat er verder niks aan gedaan hoeft te worden. Heeft jullie dochter ook last van krampjes?
3 jaar geleden
Reactie op Babynr3ontheway
Behalve die sliertjes lijkt het wel alsof ze roze/rood heeft geplast?
Het zit ook wel beetje achterin in de luier tussen de ontlasting. Is wat moeilijk op de foto te zien, maar wie weet is het wel plas. Ik zou het niet zeker weten. Weet je dan wat het eventueel zou kunnen zijn?
3 jaar geleden
Het lijkt wel alsof het om de poep heen helemaal roze is dus alsof ze roze heeft geplast?
Drinkt ze genoeg? Temp goed?
3 jaar geleden
Reactie op Twogirls
Dit heeft mijn dochter 3x gehad gepaard met krampjes en ze is nu 4 maanden ...
Ja ik lees dat het bij borstvoeding wel ook eerder kan voorkomen als he bijvoorbeeld ook kloven hebt of iets. Las inderdaad ook iets over colitis en koemelkeiwit, is dan echt een darmontsteking. Het is voor het eerst dat ze zoiets heeft en vindt het niet fijn, alhoewel het heel goed iets onschuldigs kan zijn. Echt een verkoudheid heeft ze niet op het moment. Ze heeft ook niet echt last van krampjes volgens mij, maar kan wel ontzettend onrustig en beweeglijk met beentjes zijn wanneer er een boertje dwars zit of ze moet poepen. Fijn dat jullie dochter het niet meer heeft gehad, hopelijk blijft dat zo. Wel vervelend dat ze nog steeds last van krampjes heeft. Bedankt voor je berichtje in ieder geval en veel succes! We gaan het sowieso in de gaten houden of bellen wellicht toch nog even de huisartsenpost voor de zekerheid!
3 jaar geleden
Reactie op E lin
Ja ik lees dat het bij borstvoeding wel ook eerder kan voorkomen als he bij ...
Ja dat klopt idd. Dankjewell!! En ik hoop dat het iets onschuldigs is en het bij de volgende luiers al niet meer te zien is. Ik zou idd even de huisarts bellen voor de zekerheid en eventueel foto’s doormailen. Succes
3 jaar geleden
Reactie op Mikjej
Baby meisjes kunnen een soortvan nep menstruatie hebben, pseudo menstruatie ...
Laat maar, dit is alleen in de kraamtijd. Na twee weken hoort dit vgm niet meer te gebeuren. Maar het kan misschien wel met hormonen te maken hebben, van jou of van haar. Ik zou ff de huisarts belkeb
3 jaar geleden
Een van onze zoontjes had ook bloed in de stoelgang en dat bleek KMA te zijn. Ik merkte dat poepen toen wel pijnlijk voor hem was. Het was helemaal weg na overschakelen op speciale voeding (Alfamino). Bespreek dit zeker eens met de kinderarts, bloed is toch altijd serieus te nemen.
3 jaar geleden
Reactie op Babynr3ontheway
Het lijkt wel alsof het om de poep heen helemaal roze is dus alsof ze roze ...
Ik zie inderdaad nu ook dat het roze is op de foto en het lijkt daar inderdaad op. Het was in de luier niet te zien dat het verder ook roze gekleurd was en het gekke is dat volgens mijn man en mij dat eerst ook niet op de foto te zien was. Dat is wel heel erg vreemd natuurlijk!
3 jaar geleden
Reactie op E lin
Ik zie inderdaad nu ook dat het roze is op de foto en het lijkt daar inderd ...
Oh ze drinkt verder wel goed en temperatuur is gelukkig ook goed. Ze heeft vandaag niks roze of bloed in haar luiers gehad, zowel plas als poepluiers waren wel normaal. Ontlasting is wel wat slijmerig.
3 jaar geleden
Reactie op Mikjej
Laat maar, dit is alleen in de kraamtijd. Na twee weken hoort dit vgm niet ...
Ja pseudo menstruatie kan het niet meer zijn. Wie weet heeft het inderdaad wel iets met hormonen te maken, geen idee. Ik ga toch wel even een huisarts contacten. Dank je wel voor jouw reactie!
3 jaar geleden
Reactie op E lin
Ja ik neem het ook zeker serieus. Ik vind het ook echt niet fijn, ondanks d ...
Hij kreeg borstvoeding. Na een koemelkvrij dieet van enkele weken minderde het aantal pampers met bloedsporen wel, maar helemaal ging het niet weg (de dokter gaf toen wel aan dat kindjes met KMA soms ook allergisch kunnen zijn voor soja en dat had ik niet uit mijn dieet geschrapt). Ik zag een nog strenger dieet niet zitten en we zijn toen overgeschakeld op kunstvoeding (Alfamino).
3 jaar geleden
Hoi hoi, ik lees in de reacties dat je de foto naar de huisarts hebt gestuurd. Mag ik vragen of je al een reactie hebt?