8 Reacties

3 jaar geleden

De baby kan in theorie A positief zijn, A negatief, 0 positief of 0 negatief. Geen B of AB. Indien rhesus positief kun je dus antistoffen hebben (kleine kans als het de 1e is).

3 jaar geleden

Dat is toevallig, ik en mijn man hebben precies dezelfde bloedgroepen ! Onze kleine heeft in ieder geval een positieve bloedgroep (meer krijg je ook niet te horen vgm?), dus ik kreeg een rhesusprik, zodat je geen antistoffen gaat aanmaken en een eventueel toekomstig kindje daar last van gaat krijgen. Verder klopt het eerder gegeven antwoord van s-je!

3 jaar geleden

Hier ook, heb een rhesusprik gehad omdat onze kleine een positieve bloedgroep heeft. Welke weet ik net als Topperams niet!

3 jaar geleden

Mijn moeder is O positief en mijn vader B positief. Ikzelf ben B negatief (zelfde als m'n opa van vaderskant) dus het kan zeker anders zijn. Mijn baby is weer positief (weet verder niet welke groep) dus ik heb de Rhesus prik gehad tegen antistoffen.

3 jaar geleden

Reactie op DC1991

Mijn moeder is O positief en mijn vader B positief. Ikzelf ben B negatief ( ...
Nou je hebt geen andere bloedgroep (immers je vader heeft ook B). Het kan inderdaad wel dat je rhesus negatief bent terwijl beide ouders positief zijn (die kans is immers 25%) als je ouders beide drager zijn van het recessieve rhesus negatieve gen zeg maar.. dat blijkt zo bij jou. Jouw partner is sowieso rhesus positief. In geval van Lientje67 weten we dus niet hoe de verdeling van haar partner is (A0 of AA, icm rh+/rh- of rh+/rh+), alleen dat van haar.. dus veel opties in theorie mogelijk. Maar geen andere bloedgroep dan 0 of A in ieder geval, en rhesus negatief of positief kan allebei. Belangrijkste is natuurlijk de anti-D prik indien de baby rhesus positief is, om antistoffen te voorkomen in de toekomst.

3 jaar geleden

Nou je hebt geen andere bloedgroep (immers je vader heeft ook B). Het kan i ...
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik heb ook niet gezegd dat ik een andere bloedgroep heb. Het ging zich erom dat mn ouders beide rhesus positief zijn en ik negatief en dat dat dus kan. 馃槉

3 jaar geleden

Reactie op DC1991

Zo bedoelde ik het ook niet. Ik heb ook niet gezegd dat ik een andere bloed ...
Maar misschien heb ik het niet goed verwoord. 馃槅

3 jaar geleden

Reactie op DC1991

Maar misschien heb ik het niet goed verwoord. 馃槅
Ah maakt ook niet uit inderdaad, en dat van de rhesusfactor klopt zeker! 馃ぃ