Goedenavond dames,
Morgen moet ik bloed af laten nemen om te kijken wat mijn bloedgroep is, of ik bepaalde ziektes heb, hoe mijn ijzerwaarde is enz.
Hebben andere vrouwen dit al gehad en weet iemand dan toevallig of je hiervoor nuchter moet zijn?
Mijn verloskundige zei vanmorgen toevallig dat ze nuchter glucose willen meten! Dus in dat geval wel ja. Heb je het formulier en heeft ze daarop glucose aangekruist? Dan zou ik nuchter gaan
Je hoeft niet nuchter.. is je glucose alleen te hoog, dan wordt je gebeld of je aub nog een nuchtere glucose wilt gaan prikken, dan kan je dus nog een keer. Tip van de dag... prik gelijk nuchter, dan ben je als het goed is na 1 keer klaar voor deze afname....
Ik moest ook echt nuchter zijn, stond in aanvraag van verloskundige en bij aanmelding voor bloedafname bij ziekenhuis stond het weer. Ik zou dus ook nuchter doen als ik jou was
Ik zie er erg tegenop om nuchter te gaan.. ik moet altijd eerst echt flink wat eten voordat ik uit bed kan en echt iets kan gaan doen, vanwege de misselijkheid. Iemand tips voor voeding die de glucose waarde niet zo erg beïnvloed?
Bij mij is het bloed direct afgenomen tijdens de intake bij de verloskundige en ik was dus niet nuchter. Bij mijn vorige zwangerschap ging dat precies hetzelfde.
Ik zie er erg tegenop om nuchter te gaan.. ik moet altijd eerst echt flink ...
Je kan de glucose ook meten met een vingerprik. Vraag eens of ze die bij de verloskundige hebben of anders bij de doktersassistente. Dat stelt niks voor zo'n prikje.
Je kan de glucose ook meten met een vingerprik. Vraag eens of ze die bij de ...
Als het al nodig is om echt nuchter te zijn. Want ook de niet nuchtere waarden vallen tussen bepaalde "normaalwaarden". Dus als deze niet afwijkend zijn verwacht ik dat het niet nodig is om de waarden nuchter te bepalen.
Ik zie er erg tegenop om nuchter te gaan.. ik moet altijd eerst echt flink ...
Vanochtend had ik voor de zekerheid niks gegeten. Wel gedronken (anders zou ik het niet redden haha) 🙊. Bij het prikken moesten 3x prikken om er uiteindelijk bloed uit te krijgen😅 Ik moet zeggen dat ik bijna van mijn stokje ging. Terwijl ik dat echt nooit heb.. Hopelijk gaat het bij de rest een stuk soepeler.
Ik zou voor de zekerheid wel nuchter gaan.
Ik ben 3 weken geleden geprikt en er stond niet op het formulier dat ik nuchter moest zijn. Naderhand werd ik opgebeld dat mijn glucose net íets te hoog was en kreeg ik de vraag of ik wel nuchter had laten prikken. Ik mocht dus nog een keer terug naar de prikpost.