13 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook maar wist het niet. Even op de site kijken naar de info. Ga ook eens zoeken.

4 jaar geleden

Oh ik heb dezelfde verzekering.. Ik heb wel een kolf, maar er moeten een aantal onderdelen (kosten ongeveer 80 euro) vervangen worden.. Zou je dat ook kunnen declareren?

4 jaar geleden

Ja, heb ik gebruik van gemaakt de vorige zwangerschap. Je hebt een x bedrag voor lactatiekundige hulp of een borstkolf. Je moet een factuur opsturen naar menzis en dan krijg je het terug.

4 jaar geleden

Dit is wat daarover op hun site staat: Heeft u een ExtraVerzorgd 2 of ExtraVerzorgd 3? Dan krijgt u de kosten van de begeleiding en hulpmiddelen (bijvoorbeeld een borstkolf) van een door Menzis erkende lactatiekundige vergoed tot maximaal € 200 per kalenderjaar. Hulpmiddelen krijgt u vergoed als ze onderdeel zijn van de begeleiding en worden voorgeschreven door een door Menzis erkende lactatiekundige. Op de rekening moet staan dat u hier minimaal een consult had. Welke lactatiekundigen dat zijn, ziet u in de Zorgvinder.

4 jaar geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Hier ook maar wist het niet. Even op de site kijken naar de info. Ga ook ee ...
Ik had op 22 december een positieve test, dus snel gewisseld van zorgverzekering en mede doordat dit erbij zat voor menzis gekozen! Volgens mij moet je wel verplicht naar een lactatiekundige gaan maar kom er niet helemaal aan uit 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Linnyd

Oh ik heb dezelfde verzekering.. Ik heb wel een kolf, maar er moeten een aa ...
Dat durf ik niet te zeggen, wellicht is het dan voordeliger om een andere aan te schaffen als je dat wel vergoed zou krijgen, geloof dat de vergoeding totaal €200 is maar wel met de voorwaarden dat je naar een lactatiekundige gaat, kom er alleen niet helemaal aan uit.

4 jaar geleden

Ja, heb ik gebruik van gemaakt de vorige zwangerschap. Je hebt een x bedrag ...
Ah top! Is het niet zo dat je verplicht naar een lactatiekundige moet gaan? (Had ik ergens gelezen)

4 jaar geleden

Reactie op Jos01

Dit is wat daarover op hun site staat: Heeft u een ExtraVerzorgd 2 of Extra ...
Volgens mij staat er een lactatiekundige bij, waar ik via het kraamcentrum waar ik me aangemeld heb gratis terecht kan… zou ik dan de €200 volledig aan een Borstkolf via hun kunnen besteden?

4 jaar geleden

Reactie op littlemiracle!

Ah top! Is het niet zo dat je verplicht naar een lactatiekundige moet gaan? ...
Je moet hem bij een lactatiekundige kopen. Tenminste dat was toen zo. Mijn kolf koste precies 200 euro en heb geen lk gezien. Kan me niet voorstellen dat dat nu anders is

4 jaar geleden

Reactie op littlemiracle!

Dat durf ik niet te zeggen, wellicht is het dan voordeliger om een andere a ...
Ja en lactatiekundige ben je zo 100 euro aan kwijt en dan blijft er nog maar 100 euro voor borstkolf over :(. Dat vind ik heeeel irritant 😉

4 jaar geleden

Bij ons in de buurt zit een Lactatieverpleegkundige die ze ook verkoopt. Volgens mij zit het bij haar dan in het pakket. Ik zit inderdaad ook bij menzis en krijg 200 euro vergoed.

3 jaar geleden

Hallo, ik lees jullie topic en wil ook graag m’n kolf declareren bij menzis (ben extra verzorgd 2 verzekerd). Nieuwsgierig of dit gelukt is bij jullie?

3 jaar geleden

Volgens mij kan het niet als je hem niet via een aangesloten lactatiekundige koopt.. Mocht het iemand wel gelukt zijn, dan hoor ik dat ook graag 😁