17 Reacties

3 jaar geleden
Bij mij doet het aanleggen en de stuwing super veel pijn. Het is net of er messen worden gestoken in mijn tepel. Na een dag antibiotica is het al heel wat minder pijnlijk, oef.
Ons kindje leegt mijn borst zeker ook niet helemaal. Ik kolf 2 keer per dag na aan die borst om te verlichten. Te veel is ook niet goed, want dna gaat je productie ook weer omhoog. Door het kolven leg ik ook weer een voorraadje aan...
Tja, als het geen pijn doet, ben je bij de gelukkigen denk ik. Ik moet even tanden bijten en tot 10 tellen, dan zakt het wel naar aanvaardbare grenzen qua pijn...

3 jaar geleden
Hier sinds gisteren avond ook een borstontsteking. Aanleggen doe ik in rugby maar is alsnog bij de eerste teugen die hij neemt zeer pijnlijk. Ik merk dat bij masseren van de plek de pijn toe neemt en laat het dan ook met rust. Hopelijk morgen start antibiotica als ik naar de huisarts ben geweest.

3 jaar geleden
Er is een nieuw onderzoek geweest deze zomer en daar zijn nieuwe adviezen uitgekomen. Deze zijn erg afwijkend van de oude adviezen.. misschien raadzaam even door te lezen.
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/33-borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om

3 jaar geleden
Reactie op Ine_v_d
Bij mij doet het aanleggen en de stuwing super veel pijn. Het is net of er ...
Off topic, maar als je antibiotica slikt, is het dan handig om die melk te gebruiken later? Komt ook in de melk en dat kan de darmflora van je kind aantasten… dat je kind drinkt tijdens de kuur is prima, maar om die melk nou te houden…

3 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad in de eerste week.. Onder de warme douche masseren, een washandje erop leggen en dan de warme straal erop hielp bij mij ook, na het voeden de plek koelen met een maandverband of appelstroop uit de vriezer

3 jaar geleden
Reactie op Maa-tje
Hoe gaat het nu met jou? Bij mij nu allebei de borsten ontstoken.. nou ik w ...
Bij mij is het veel beter. Sinds gisteren gestart met antibiotica maar er voor merkte ik al verlichting. Ik heb nog wel pijn met aanleggen maar de schijven in de borst zijn weg. Hoop dat het voor jou ook snel verbeterd!

3 jaar geleden
Reactie op Kellyvdvd
Bij mij is het veel beter. Sinds gisteren gestart met antibiotica maar er v ...
Welke antibiotica heb je gekregen? Ik heb inmiddels in beide borsten en de kuur doet me alleen goed op m'n temperatuur. Mn borsten blijven pijnlijk en rood en gezwollen. En slik nu al sinds zaterdag avond.