15 Reacties

2 jaar geleden

Ik drink gewoon koffie. Meestal 2 kopjes, soms meer. Ik merk niets aan mijn kindje 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Ik drink dagelijks 3-4 koppen koffie en heb een heel rustig baby. Bij mijn peuter van 2 dronk ik max 2 kopjes/dat en dat was een heel onrustige baby. 🤷 Bij alcohol hou ik de regel van 2-3 uur per glas wel aan. Desnoods kolf ik op voorhand zodat ik zeker safe zit. Ik kolf dan ook wanneer de baby zou moeten drinken. De eventueel alcoholhoudende melk hou ik wel bij om in het badje te doen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op sverst

Ik drink gewoon koffie. Meestal 2 kopjes, soms meer. Ik merk niets aan mijn ...
Ja ik denk ook niet echt dat je iets aan je baby zou merken maar ik snap niet echt in hoeverre het nou "slecht" is. Want sommige dingen zijn natuurlijk gewoon slecht voor die groeiende hersenen enzo. En dat snap ik nu gewoon niet😂 alles is zo tegenstrijdig

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Ik drink dagelijks 3-4 koppen koffie en heb een heel rustig baby. Bij mijn ...
Slim! Dat weggooien is ook zo zonde! Je kan borstvoeding voor heel veel andere dingen gebruiken natuurlijk

2 jaar geleden

Bijzonder hè, al die tegenstrijdige informatie? Ik heb het gevoel dat ik overal maar m’n eigen weg in moet vinden door te deels mezelf in te lezen en deels gezond verstand. Ik drink wel koffie en af en toe een glas cola (ook cafeïne). Ik drink dit niet dagelijks, maar merk geen verschil of ik wel/geen cafeïne heb gehad aan mijn zoontje. Ik weet eigenlijk ook niet of dat zo werkt of dat de ‘schade’ onzichtbaar zou zijn…. Lastig! Hij ligt in ieder geval niet te stuiteren en slaapt heel goed🤷🏻‍♀️ Ik drink eigenlijk zelden, maar incidenteel 1 glaasje en dan hou ik de 3 uur regel maar aan voor de zekerheid. Heb gelukkig een vriezer vol met gekolfde melk, dus hoef daar ook nooit zo moeilijk over te doen :)

2 jaar geleden

Eigenlijk is alcohol al na 1,5 uur uit je lichaam (normaal glas). Dit werd 10 jaar geleden al bij de cursus vermeld van IVA. Dit is nog altijd het zelfde. Maar voor de zekerheid houdt ik er 2 uur tussen😄 cafeïne drink ik na het voeden of kolven.

2 jaar geleden

Bijzonder hè, al die tegenstrijdige informatie? Ik heb het gevoel dat ik ov ...
Ja je zou denken dat na een paar onderzoeken wel duidelijk is wat het antwoord is😂 maar blijkbaar verschillen de professionals toch allemaal van mening

2 jaar geleden

Reactie op Mikjej

Ja je zou denken dat na een paar onderzoeken wel duidelijk is wat het antwo ...
Ja toch? Is kennelijk wat te veel gevraagd 😅 Vindt ook dat de landelijke adviezen soms behoorlijk afwijken van de WHO. Of welke arts je hebt op het consultatiebureau.. verwarrend! Ik hou voor de borstvoeding normaliter zelf het liefst LLL aan, maar ik vind hen persoonlijk vrij ‘losjes’ qua alcoholbeleid.

2 jaar geleden

Ik drink vrijwel alleen decaf koffie, dit gewone koffie krijg ik zere tepels. Maar ik ben dan ook gevoelig voor vaatkramp. Ik drink verder veel thee en houd er ook rekening mee dat ik niet veel zwarte thee drink, dat schijnt ook niet goed te zijn Ik snap het ook niet altijd meer hoor, daarom let ik vooral al wat merk ik of de baby ervan

2 jaar geleden

Ik heb mij er ook op suf gegoogled, ben namelijk dol op ijskoffie, thee en cola. Ik hou zelf graag een max aan van 200 mg per dag en spreidt het over de dag 1 ijskoffie is ong 80 mg 1 cola is ong 30 mg 1 zwarte thee is ong 30 mg Verder heb ik gelezen dat de piek in je bloed na 2 uur het hoogste is. Dus de ijskoffie probeer ik tijdens of net na de voeding te nemen. Dan is na 3 of 4 uur bij de volgende voeding de piek in ieder geval geweest.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Er zijn zoveel verschillende informatie punten. Ik zelf kijk op la leche league of borstvoeding.com Andere website 'verkopen' ook een boel onzin. Ik drink 2 kopjes koffie per dag. Mijn dochtertje reageert hier niet op en ik geniet er erg van. Veel producten en soms ook medicijnen zijn erg voorzichtig m.b.t. zwangerschap en borstvoeding terwijl het prima kan. Ik zou hierin je eigen keuze maken.

2 jaar geleden

Veel premature baby's krijgen dagelijks een dosis cafeïne om apneus te vermijden en de hersenontwikkeling te stimuleren, heel gevaarlijk kunnen een paar koppen koffie dan toch niet zijn lijkt me. Zolang je maar niet overdrijft.

2 jaar geleden

Reactie op Mikjej

Ja ik denk ook niet echt dat je iets aan je baby zou merken maar ik snap ni ...
Tsja.. enerzijds denk ik vroeger wisten ze niks en wij zijn ook allemaal prima groot geworden. Anderzijds natuurlijk wel met de nuance dat we nu wel weten dat alcohol en sigaretten echt schade kunnen veroorzaken 😅 Ik denk dat je gewoon van alles met mate moet doen en een beetje gezond verstand gebruiken dan kom je een heel eind. Als we overal enorm over gaan stressen is dat ook weer niet goed, plus dan heb je vooral last van jezelf! Maar goed, dat loslaten moet je ook wel weer kunnen... #momissues #momguilt

2 jaar geleden

Ik drink alleen decaf en ook geen alcohol. Mis beide eigenlijk niet. Ben te vermoeid om tegen alcohol te kunnen en was een zware espresso-verslaafde… 😅 Maar het is inderdaad wel allemaal erg tegenstrijdig.

2 jaar geleden

Reactie op dalmatian

Ik drink alleen decaf en ook geen alcohol. Mis beide eigenlijk niet. Ben te ...
Te vermoeid inderdaad! Maar heb nu 2x één glaasje bubbels gehad, omdat we wat te vieren hadden. Het is net alsof je weer moet ‘leren’ drinken, ben goed aangeschoten na dat ene glaasje🙈