14 Reacties

3 jaar geleden

Is het geen honger nog? Rond de 6.maanden weer een groeispurt, dus zal.dan weer (nog vaker) komen 😉 en zo gebeuren er het hele.jaar door dingen, waardoor het misschien kan gebeuren. Borstvoeding is ook troost en geborgenheid :) En in borstvoeding zitten stofjes waar de baby (en.jij) slaperig van worden. Bij mij ging de 1 na jongste vanzelf doorslapen en soms weer een periode eventjes niet (sprong/tand/....) Soms even een slokje en dan sliep iedereen weer. 🍀🍀Succes mama

3 jaar geleden

Wij hebben het gedaan als onderdeel van slaapcoaching. Ze kwam ook (minimaal) iedere drie uur alleen dronk sochtends niet meer en verder was het overdag sowieso rommelig. De eerste die wij eraf deden waren 21.00 en 01.00. Daarna die van 04.00 in minuten afgebouwd. Die van 23.00 hebben we nu nog. Eigenlijk ging het vrij soepel.

3 jaar geleden

Reactie op Augustus22

Wij hebben het gedaan als onderdeel van slaapcoaching. Ze kwam ook (minimaa ...
En hoe heb je dat gedaan? Gewoon niet meer voeden op die tijden? Of langzaam streeds minder?

3 jaar geleden

Reactie op EekeEek

Is het geen honger nog? Rond de 6.maanden weer een groeispurt, dus zal.dan ...
Ja ik heb het gevoel dat het meer een gewoonte is geworden inmiddels. Ze sliep van geboorte tot 4 mnd door. Soms zelfs 14 uur. En het is een tijdje echt honger geweest en je zag de groeispurt ook, inmiddels is dat minder en is ze ook qua ontwikkelingen weer wat rustiger

3 jaar geleden

Reactie op Giraffe93

En hoe heb je dat gedaan? Gewoon niet meer voeden op die tijden? Of langzaa ...
Die eerste twee gewoon gestopt en op andere manieren getroost. Die van 04.00 dus afgebouwd in minuten.

3 jaar geleden

Ik dacht er ook aan om de nacht af te bouwen, tot dat ik de vraag stelde in de borstvoedingsFacebookgroep. Daar ben ik al snel overtuigd geraakt om gewoon te geven als ze vraagt. Het eerste jaar zit vol sprongetjes en ontwikkeling. De borst helpt haar er echt goed doorheen. Voorlopig stop ik er daarom niet mee. Plus het is zoveel sneller even een borst en terugleggen. Ben echt nog niet toe aan de hele nacht drama omdat ze eigenlijk de borst wil. Maar ik probeer niet meer dan twee keer in 1 nacht. Als ze nog een keer komt probeer ik een speen of even bij ons kroelen in bed. Dat werkt ook. Succes

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is 6,5 maand en komt vaak rond 22 uur en ergens in de nacht 2-4 uur. Heel soms keer eerder om 1 en dan weer om 5, rondom sprongetjes. Aangezien ze bij het wakker worden rond 6/7 uur dan vaak weinig trek heeft, vroeg ik me indd ook af of ik wellicht eentje kon afbouwen. Nou… dat heeft ze me laten weten. Zij. Wou. Drinken. Punt. Van alles geprobeerd, eerst om die van 22 uur, later de echte nachtvoeding. Er maar voor nu bij neergelegd dat ze het gewoon nog echt nodig heeft 🤷🏼‍♀️ Het komt vanzelf vast wel. Of anders later maar weer proberen 😅

3 jaar geleden

Reactie op AnnelotteBraams

Ik dacht er ook aan om de nacht af te bouwen, tot dat ik de vraag stelde in ...
Ja helemaal mee eens.. en het is toch ook fijn eventjes knuffelen samen met je kleine. Lijkt mij sneu als hij of zij honger heeft en jij probeert het op te lossen met wat anders. Als wij honger hebben willen we ook graag eten. Als we iemand nodig hebben kun je met je partners praten. Dat kan de kleine niet..

3 jaar geleden

Reactie op Marelena

Mijn dochtertje is 6,5 maand en komt vaak rond 22 uur en ergens in de nacht ...
Ik blijf dit onderwerp ook even volgen omdat ik zelf het exacte uitdaging heb mbt een baby die nu in eens veel nachtvoedingen nodig heeft en dan in de ochtend rond 7/8 u geen trek meer heeft.

3 jaar geleden

Reactie op Giraffe93

Ja ik heb het gevoel dat het meer een gewoonte is geworden inmiddels. Ze sl ...
Even wat ongevraagd advies. Lees dit artikel eens over nachtvoedingen. https://kiind.nl/borstvoeding-nacht/ Ik heb het gewoon geaccepteerd, me verdiept in samen slapen en leg mijn baby aan en slaap zelf verder. Sindsdien slapen we allemaal het meest.

3 jaar geleden

Reactie op bettyboer

Even wat ongevraagd advies. Lees dit artikel eens over nachtvoedingen. http ...
Het is niet dat ik haar niet wil voeden, maar vindt 1-2 keer per nacht goed vol te houden, meer breekt mij op. Vannacht 1x met de speen opgelost en sliep ze lekker verder. Zou mooi zijn als ze weer langere stukken doorslaapt en de meeste nachten 1-2 keer komt. Ze slaapt in de cosleeper naast me dus we zijn heel nabij.

3 jaar geleden

Wij hebben het per voeding afgebouwd. Die droomvoeding van 23 u dronk ze nooit volledig leeg( fles). Wij zijn begonnen met de nacht. Mijn man is er 3 nachten met haar uit geweest en het was voorbij. De fles om 23 u zijn we toen twee weken later opeens mee gestopt en daar heeft ze nooit moeilijk om gedaan.

3 jaar geleden

Wat vervelend, ik snap dat je graag wat meer wilt slapen., 😴maar als ik jouw verhaal lees, heeft ze wel echt honger. Als je haar voed gaat ze meteen weer lekker slapen, als je het probeert zonder wordt ze na een slaapcyclus weer wakker.. Ik denk dat ze met proberen de nachtvoeding af te bouwen niet beter zal slapen. Waarschijnlijk heb je er dan alleen maar meer werk mee (ik probeerde mijn dochter ooit een halve voeding te geven en toen liet ze daarna vrij duidelijk merken dat de honger nog niet gestild was. 😜) Wat hier wel iets hielp: altijd om 7u (of later, als het maar ongeveer een vast tijdstip is) wakker maken en voeding aanbieden, ook als ze dan om 5u al gehad heeft. Je zal er een tijdje extra werk mee hebben, maar Ik merkte bij mijn dochter dat ze dan wende aan de start van de dag. Toen ik dit een tijdje had gedaan, werd ze niet meer om 5-6 wakker voor een voeding. Dat was al heel fijn, want als ze om 5 kwam viel ik meestal niet meer in slaap.. Heb je toch, zonder iets te ontzeggen, tranen en strijd weer een paar uurtjes slaap gewonnen. De overige nachtvoedingen heb ik wel altijd op verzoek gegeven. (want wat iemand anders al zegt, als je zelf honger hebt wil je ook gewoon eten, vond het geen fijn idee om dochter te laten huilen met honger) Wel toen ik over was pp flesvoeding een tijdje nog droomvoeding gegeven om 23u (maar dat kreeg ik met de borst niet voor elkaar, dan dronk ze niks) Pas toen ik merkte dat ze daar geen behoefte meer aan had (dat ze de andere flesjes overdag heel moeilijk deed en weinig dronk) ben ik er mee gestopt. En: waarschijnlijk doe je dit al, maar (vooral overdag) stimuleren om zo goed mogelijk te drinken. Mijn dochter viel vaak in slaap tijdens de voeding (vooral bij borstvoeding!) . Het hielp dan om een beetje onder haar voet of aan haar rug te kriebelen, zodat ze een beetje bij de les bleef en niet na 4 slokjes al weer sliep. Hoe meer ze overdag drinken, hoe kleiner de kans is dat ze snachts nog (veel) honger hebben.. Hopelijk heb je hier iets aan. Het blijven baby's dus het is een beetje op en af, maar o.a. Met bovenstaand (en ik denk een beetje geluk) heb ik zonder zelf voedingen beperken en tranen een baby die over het algemeen snachts geen voeding meer krijgt.

3 jaar geleden

Even een update. De voeding van 23u was met 2 nachten afgebouwd. Ze komt nu pas om 01.00 en 04.00. Nu bezig om de voeding van 04.00 te minderen in minuten, inmiddels van 150sec naar 120sec. ‘s Ochtends heeft ze niet per se honger, dus hopelijk lukt het om deze voeding ook af te bouwen.