20 Reacties

één jaar geleden

Ik heb bij de 3e en nu ook ook gewoon gegeven in de nacht. Soms dorst. Soms nabijheid, veiligheid en wat de borst nog meer biedt, troost. Enz. Ging vanzelf minder worden en doorslapen. En soms wanneer nodig was weer paar dagen iets meer. Fijn dat ze op je kan bouwen 😘😘

één jaar geleden

Ik geef ook nog steeds borstvoeding 's nachts. Soms wel 3 keer of vaker, maar soms ook maar 1 keer en eergisterennacht voor het eerst in 9 maanden helemaal niet🥳! Vannacht wel weer 3 keer overigens, maar dat geeft me wel de geruststelling dat hij het dus in principe wel kan, dat doorslapen en dat het geen slechte gewoonte is. Als hij het wel nodig heeft in de nacht wil ik het hem graag bieden, ook omdat het de snelste manier is dat iedereen weer slaapt. Ik denk dus dat het vanzelf wel goed komt, je bent goed bezig zo!

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde nog met ruim 9 maanden. Ik blijf het ook aanbieden en heb wel vertrouwen in dat ze vanzelf minder aan de borst willen en gaan doorslapen. Langste wat zij soms savonds zonder voeding doet is 5 uur en dan de nachten weer een aantal voedingen.

één jaar geleden

Hier hetzelfde hoor!

één jaar geleden

Hier ook hetzelfde, al begint ze nu met 9,5 maand wel ietsje minder te komen (laatste week nog maar 1x per nacht) 😊

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Ook nog 2/3 keer per nacht.

één jaar geleden

Hier ook hoor. Overdag laat hij er inmiddels wel 4-5 uur tussen maar ''s avonds en 's nachts komt hij om de 3 uur. Gelukkig slapen we allebei gelijk weer na het voeden, dus ik laat het lekker doen.

één jaar geleden

Mijn zoontje komt ook nog 2/3 keer per nacht! Hij heeft nog nooit “doorgeslapen”. Ik laat het maar gewoon gaan zoals het gaat 😊 ook al zijn die nachten soms best pittig!

één jaar geleden

Mijn dochtertje van 9,5 maand komt ook nog ‘s nachts, ze drinkt 1-2x in de nacht bv. Ik pak haar eerst bij mij als ze wakker wordt. Soms is dat voldoende en slapen we allebei gelijk weer verder, zij in mijn armen en wordt ze veel later pas wakker echt voor een voeding. Ik merk nu meestal wel wanneer het nabijheid is en wanneer echt voeding. Hopelijk wordt het bij jou ook snel een voeding minder, dat scheelt veel voor je eigen nachtrust!

10 maanden geleden

Wat fijn om te lezen dat er nog zoveel baby’s vaker komen in de nacht. Mijn oudste sliep op bv met 3 maanden door. Mijn jongste met nu 9 maanden absoluut niet. In de avond vaak nog 1-2x en in de nacht ook meestal nog 1-2x. Af en toe gunt hij ons 2 nachten doorslapen en dan begint de ellende weer. Ik vind het heel pittig om die gebroken nachten te combineren met mijn fulltime baan en een peuter. Wij geven overdag nu wel 1x kv naast de bv omdat hij steeds minder dronk. Kv lijkt beter te gaan dus nu de combi met bv in ochtend/avond/nacht. Twijfel om helemaal op kv over te stappen in de hoop dat het de nachten helpt maar vind het zo zonde om helemaal te stoppen en geen garantie dat het werk. CB raadde bij ons aan om gecontroleerd huilen te gaan doen voor de nachten maar daar vind ik hem echt te jong voor. Ze gaan vast ooit doorslapen en hopelijk duurt het niet te lang maar 🤞

10 maanden geleden

Hier ook hetzelfde! Trots op iedereen die het al zo lang volhoudt! Het is pittig, maar het zo waard. ❤️

10 maanden geleden

Hier over een paar dagen 10 maanden en nog 1-2 per nacht. Vaker 1 dan 2, dus we gaan echt de goede kant uit :). Dochter sliep met 11 maanden van de ene op andere dag het klokje rond. Stiekem hoop ik daar nu ook op….

10 maanden geleden

Dankjewel allemaal voor jullie ervaringen! Fijn te weten dat we met meer zijn, en dat het ook gewoon erbij hoort! En wie weet slapen we ineens een keer een nachtje door! Ik kijk er naar uit ;-) Maar tot die tijd geniet ik nog maar even van onze momentjes samen in de stille nacht!

10 maanden geleden

Reactie op Joame

Dankjewel allemaal voor jullie ervaringen! Fijn te weten dat we met meer zi ...
Dat laatste is wel een goede omdenker! Ik zat juist te denken dat ik het toch wel zat ben om 9 maanden gebroken nachten te hebben en 's nachts heb ik ook niet altijd evenveel geduld voor borstvoeding... Maar eigenlijk is het inderdaad een bijzonder moment samen en is het ook iets moois

10 maanden geleden

Mijn zoon is bijna 10 maanden en we zijn met 9 maanden volledig over gestapt van borst naar kunstvoeding, maar geven nog wel op verzoek. Dat betekent overdag 3 of 4 flesjes van 90 of 120ml en snachts 2 of 3 flesjes van 60ml. Ook hier het advies gekregen vanuit consultatiebureau de nachten cold turkey te stoppen, maar ik wil hem niet zo laten huilen. Ik ga er maar vanuit dat hij het op den duur niet meer nodig zal hebben. Overstappen naar kunstvoeding hoeft dus zeker geen verschil te maken. Zou zeker niet stoppen met borstvoeding als er geen andere redenen zijn, voor degene die zei daar over na te denken.

10 maanden geleden

Hier ook hetzelfde. Het wordt nu langzamerhand wel iets beter. Nu is m’n dochter bijna 10 maanden. Maar ook nog geen nacht doorgeslapen!

10 maanden geleden

Oh wat fijn om gelijkgestemde tegen te komen hier! Wat zijn we bikkels dames!! Hier 9,5 maand aan de borst en rond de 2/3 maanden sliepen we een korte tijd nachten door, nu helaas niet meer. Vannacht was het 6x maar goed hij is ook ziek en herstellende van een hevige allergische reactie. Wij vinden het niet zwaar als hij 2-3x per nacht komt maar wat mij vooral nekt is dat hij alleen aan de borst in slaap valt. Ook overdag. Ik zit vaak uren boven in het donker. Ik schaam me zelfs dit te schrijven. We zijn bezig met een slaapcoach en nog meer maar blijft een lastig dingetje. Ik ben van natuurlijk ouderschap en vind het fijn als dit voor mn zoontje goed werkt. Toch mis ik ook echt tijd voor mezelf en mn partner.

9 maanden geleden

Hoi hoi,hoe gaan de nachten nu bij andere borstvoedende mama's? Ik zit er zelf even doorheen, ondertussen is onze dochter 11 maanden en is er weinig verschil met paar maanden geleden.. (Afgelopen week spookte de oudste ook veel snachts en manlief had nachtdienst, dus het is ook wel even dubbel dubbel op..) Kwa bv zitten we nog op 6 keer per dag.. Overdag heeft ze nog weinig bv nodig, dan drinkt ze water, en eet fruit, brood, groente Bv nu nog rond 6:30, dan rond 16:00, 19:00 voor slapen gaan en dan nog 3x.. (meestal 22:30, 1:00, 3:30.....) Ik zou zooo graag die laatste 2 er ondertussen af willen, maar weet niet hoe..... Liefs een vermoeide mama..

9 maanden geleden

Reactie op Joame

Hoi hoi,hoe gaan de nachten nu bij andere borstvoedende mama's? Ik zit er ...
Hier hetzelfde ‘s nachts en ook overdag slecht drinken door afleiding en vaste voeding. Wat ik bij la Leche league (heel interessant en fijn om op insta te volgen trouwens!) voorbij heb zien komen is dat als een kindje overdag te weinig melk wil (doordat de balans vaste voeding en melk verstoord is) dat ze dat s nachts kunnen gaan inhalen. Daarom is hun advies: eerst melk, daarna vaste voeding. Je zou er eens mee kunnen experimenteren? Al zijn het kleine flesjes.

9 maanden geleden

Hi mama Ik weet niet of het te maken heeft met slaap associatie of ze echt honger heeft. Drinkt ze een volledige voeding bij wakker worden? Hier ook onze kleine heeft nog nooit doorgeslapen. Altijd voedingen nodig gehad. Ik geef bv. We begonnen met 4 a 5 voedingen per nacht. En op een gegeven moment zat ik er ook even doorheen met die gebroken nachten. Maar zoals je zei met bv ben je na 10-15min klaar en dan drinkt die ook nog rustig. We hebben ook een paar keer geprobeerd om geen bv te geven maar kv, dat wilde die niet dus dat was de hele tijd krijsen. We hebben het gewoon geaccepteerd. Hij komt nu nog maar 1x in de nacht . Dat is ook maar sinds kort: 2 weken geleden zo, het gaat nu zeker de goeie kant op.