6 Reacties
3 jaar geleden
Hai! Heel erg herkenbaar, hier ook worstelen met spruw en borstvoeding.
Ik ben niet volledig gestopt met borstvoeding maar ik ben wel daarnaast ook afgekolfde melk in de fles gaan geven. Dit omdat er veel ellende was tijdens de borstvoeding, veel pijn en daardoor erg slecht drinken. Nu ongeveer twee weken verder is met behulp van medicatie de spruw minder. Vandaag ook begonnen met het smeren van kokos olie. De borst voeding verloopt nog wel onrustig. Ik wil het ook aankijken hoe het na de spruw gaat en dan de keuze maken wel of niet doorgaan. Erg lastig..
Is het nog te doen om wel borst voeding te blijven geven? Ook al wordt er weinig effectief gedronken? Dan blijft het wel een beetje bij.. Ik was bang dat het snel verleerd zou zijn maar weet niet of dat het geval is.
3 jaar geleden
Ik weet niet of je naar ervaringen zoekt om je baby weer aan de borst te krijgen of ervaringen met name met spruw. Als het de eerste is wat je zoekt, dan weet ik uit ervaring dat je de kleine aan de borst kan krijgen, al is dat na een aantal weken zelfs maanden flesje. Bij m’n oudste heb ik 3-4 maanden afgekolfd, daarna met behulp van de Lactatiekundige aan de borst gekregen en tot 7 maanden kunnen voeden. Succes in ieder geval 🍀
3 jaar geleden
Reactie op Whatififly
Heb je recentelijk nog aan de borst gevoed?
Ja ik leg haar nog regelmatig aan, ze hapt nog goed en drinkt sommige momenten ook. Maar vaak als de melk toeschiet is zij er klaar mee.
Ik heb een lactatiekundige over de vloer gehad en die zei destijds dat ze op kracht moest komen en daarna het vanzelf goed zou leren. Maar later bleek het beginnende spruw te zijn..
3 jaar geleden
Reactie op Siem_x
Ja ik leg haar nog regelmatig aan, ze hapt nog goed en drinkt sommige momen ...
En als je even de eerste druk eraf kolft? Net na debtoeschoet reflex?
En proberen naar achter geleund te voeden zodat de melk iets minder hard komt?