12 Reacties

3 jaar geleden

Wij gaan pas brood geven vanaf 10 maanden denk ik. Omdat wij vezelrijk brood eten en dat mogen ze dan pas.

3 jaar geleden

Ons zoontje krijgt rond half10 zijn fruithapje. En tegen een uurtje of half12 12uur 1 boterham met daarnaast een klein flesje melk van 120 +4 ( drinkt normaal gesproken 180) Rond 17u half6 zijn groente-aard-vlees/rijst/pasta

3 jaar geleden

Ik lees mee

3 jaar geleden

Vandaag een boterham zonder korstjes met boter geïntroduceerd, een groot succes! Ik heb een halve boterham in grote stukjes gescheurd en die in haar handje gegeven. Met de kleine stukjes heb ik haar geholpen door die voor/in haar mond te doen. Nu een klein flesje van 120 + 4 in plaats van 150 + 5, even kijken of dit voldoende voor haar is zo. Ik wil deze inhouden elke dag, maar ik weet nog niet zo goed wat het juiste moment is. Juist in de ochtend bij het flesje of juist in de middag. Ik geef haar bruin brood, volkoren schijnt nog te heftig te zijn voor de darmen. En voor de mama’s met ook een kindje met koemelkallergie: check goed op de verpakking of er niet toevallig melk-/weipoeder in het brood verwerkt zit. En zorg ook voor een echt plantaardige margarine.

3 jaar geleden

Wij zijn onlangs ook begonnen. Ze eet nu ongeveer een half sneetje brood met margarine per dag. Het consultatiebureau adviseerde bij ons om vanaf 6 maanden tegen 11.30/12.00 eerst een sneetje bruin brood te geven en dat aan te vullen met borstvoeding.

3 jaar geleden

Reactie op Mikjej

Wij gaan pas brood geven vanaf 10 maanden denk ik. Omdat wij vezelrijk broo ...
Wij eten zelf ook volkoren brood, maar hebben daarnaast lichtbruin brood voor onze dochter gekocht en bewaren dit gewoon in de vriezer. Volgens mij is het wel goed om de darmen langzaam te laten wennen aan vezels en niet opeens bij 10 maanden vezelrijk brood te geven. Maar ieder z'n eigen manier natuurlijk 😊

3 jaar geleden

Reactie op Mikjej

Wij gaan pas brood geven vanaf 10 maanden denk ik. Omdat wij vezelrijk broo ...
Even uit interesse, gaan jullie jullie kindje al wel op een andere manier met gluten laten kennismaken?

3 jaar geleden

Watvoor soort brood geven jullie vanaf 6 mnd? Volkoren of tarwe of..?

3 jaar geleden

Reactie op Linda07-07

Watvoor soort brood geven jullie vanaf 6 mnd? Volkoren of tarwe of..?
Wij hebben tarwebrood voor hem. Heb in de vriezer 3 verschillende broden liggen want iedereen vindt hier weer wat anders lekker 😅

3 jaar geleden

Ja, onze dochter wordt zeer gefrustreerd als wij aan het eten zijn, en zij niks krijgt. Ze krijgt dus ook gewoon een broodje, met beleg, niet alleen margarine. (Ze is 6,5 maand)

3 jaar geleden

Zitten jullie kindjes rechtop bij het eten van brood? En hoe groot maken jullie de stukjes?

3 jaar geleden

Reactie op Sterrestof

Zitten jullie kindjes rechtop bij het eten van brood? En hoe groot maken ju ...
Ik bedoel rechtop in de kinderstoel ? En kunnen ze al zelf zitten?