18 Reacties

3 jaar geleden

Heb online een koudschuimmatrasje besteld van 8 cm dik

3 jaar geleden

Wij hebben daar voor onze eerste dochter wel voor gekozen, dus nog in huis. Op zich kunnen boxkleden ook een goede dikte hebben. In het begin slapen ze vaak wel overdag veel beneden. Bij ons sliep ze dan ook vaak in de box. Ik vond het zelf toch wat prettiger.

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn zoontje geen matras gehad in de box en dat was gewoon prima. Ik had 2 boxkleden op elkaar liggen en dat voelde heerlijk zacht. Dit keer heb ik wel een matras omdat ik een heel dun boxkleed heb die makkelijk af te doen is met een natte doek en dat niet voldoende zou zijn zonder matrasje.

3 jaar geleden

Nooit een matras gebruikt, alleen boxkleed. Ze slapen ook in kinderwagen en dat matras is ook dun.

3 jaar geleden

Wij hebben een matras en dik boxkleed

3 jaar geleden

Ik heb ook allebei gedaan, voelde me daar net wat prettiger bij. Het is geen must, meer wat je zelf fijner vind ❤️

3 jaar geleden

Had zelf wel het gevoel dat een box matras comfortabeler zou liggen. Dus er wel voor gekozen Een box matras en daarop het boxkleed

3 jaar geleden

Ligt eraan of je je kindje laat slapen in de box. De eerste sliep elk slaapje altijd in z'n bedje of de kinderwagen en bewust gekozen voor dat de box alleen om te spelen is. Daarom alleen een boxkleedje hier.

3 jaar geleden

Wij hebben ook een matras in de box met een box kleed erop. Ik vond de box kleden nog vrij dun waardoor ze best hard liggen in de box als ze nog niet zelf kunnen zitten. Met de gedachten: ik zou ook niet fijn liggen op de grond met alleen een dekbed onder me 😅

3 jaar geleden

Wij hebben het bij de oudste niet gehad en gaan er nu ook geen aanschaffen. Boxkleed voldeed prima en had ook vaak het babynestje er nog bij liggen.

3 jaar geleden

Wij hadden alleen een dik kleed en onze zoon sliep er ook heerlijk op dus hebben een matras nooit gemist.

3 jaar geleden

Hier een dun matrasje, maar mijn schoonouders hadden in de box een slaapzak onder het boxkleed liggen.. dus als je het te hard vindt dan heb je snel een oplossing in de vorm van een deken oid

3 jaar geleden

De kinderfysiotherapeut vertelde ons dat het beter was zonder matras er bij onder. Draaien en later het staan gaat beter op een boxkleed. In het matras vinden ze geen/minder steun om te draaien en te gaan staan. Wij hebben t bij de 1e niet gemist. De tijd dat ze sliep in de box, lag ze in een babynestje of babyhangmatje. Dit was geloof ik alleen de eerste 2 maand.

3 jaar geleden

Ik heb een boxmatras van mn schoonzus gekregen. Wij zouden het zelf niet aanschaffen omdat het niet op de uitzetlijst stond, maar nu we het hebben gekregen ga ik kijken wat prettiger is 🙈 Het lijkt mij wel comfortabeler maar misschien hangt dat ook af van het boxkleed

3 jaar geleden

Ik heb 2 boxkleden op elkaar liggen. Kun je afwisselen en het voelt net even lekkerder qua zachtheid/dikheid

3 jaar geleden

Wij hebben alleen een boxkleed, was prima voor onze eerste dochter. In het begin sliep ze in het babynestje, die lag op het boxkleed

3 jaar geleden

Lijkt mij niet als je boxkleed stevig en dik genoeg is 😊

3 jaar geleden

Hier een box matras met aerosleep beschermhoes en hoeslakens... Daar slaapt ze de eerste maanden overdag in... Dus toch maar op veilig spelen...