6 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op BabyE2021
Nee hoor :) hij kan z’n hoofd al goed optillen zo te lezen.
Mijn oudste h ...
Thnx voor je reactie! Maar hebben ze het wel door als ze op hun gezichtje liggen en geen lucht krijgen? Of kunnen ze er dwars doorheen slapen?
3 jaar geleden
Mijn zoontje is ook 7 maanden en slaapt bijna altijd op zijn buik. Ik vond het in het begin heel eng, maar heb me verdiept in de risico's en geloof nu echt niet dat het gevaarlijk is.
Belangrijkste is dat ze goed hun hoofd omhoog kunnen houden. Verder heb ik niets in bed liggen, geen knuffels en ook geen deken (alleen slaapzak, evt een dun dekentje).
Mijn zoontje gaat soms plat met zijn neusje in het matras liggen, soms draai ik dan zijn hoofd iets maar ik heb gemerkt dat hij vanzelf wel weer goed gaat liggen als het niet meer fijn is!
Wat voor mij ook wel hielp, is om het overdag goed in de gaten te houden. Dan ben je zelf wakker, dus kan je wat vaker even kijken en zien hoe het gaat.
3 jaar geleden
Onze baby rolt sinds een maand ook op zijn buik als hij slaapt. Ik vond het ook eng en rolde hem in het begin steeds terug, maar dan werd hij wakker en hij rolde uiteindelijk toch weer op zijn buik. Nu laat ik hem lekker liggen. Onze fysiotherapeut zei dat ze op hun buik mogen slapen als ze daar zelf naartoe kunnen rollen. Hij wordt hier soms wel wakker en dan moeten we hem terug rollen, maar dat is vaak pas na een paar uur rustig slapen en dan slaapt ie meestal ook gewoon weer verder.
3 jaar geleden
Onze zoon slaapt op zijn buik vanaf dat hij een week oud is.. Bij ons is dat vrij normaal (mijn moeder komt van Curaçao), zo ben ik groot gebracht en mijn broertje ook. Zodra we zelf ons hoofd op konden tillen, sliepen we op de buik.
Volg jouw eigen gevoel, niemand kan (op afstand) bepalen of jouw zoontje hier klaar voor is. Jij kan dat beter inschatten dan wie dan ook. You got this! ;)