11 Reacties

3 jaar geleden

Misschien toch gevoelig voor bepaalde etenswaren. Ze krijgen toch via wat jij eet hun eten binnen. Het is best mogelijk.

3 jaar geleden

Wat vervelend en wat een zorgen! Je geeft borstvoeding? Merk je het alleen met chocolade of ook met melkproducten? Hij heeft ook wat reflux begrijp ik? Ons meisje ook. Heb je het bedje al wat omhoog gedaan? Gaat het overdag wel goed met zelf liggen in box/wipstoel enz?

3 jaar geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Wat vervelend en wat een zorgen! Je geeft borstvoeding? Merk je het alleen ...
Hoi Daniëlle, ja ik geef borstvoeding en tot nu toe hebben we het opgemerkt bij het eten van chocolade en ik vermoed ook bij het eten van ei…melkproducten lijkt het niet op omdat ik elke dag kwark eet en toen k geen chocolade at was er dus wel veel verbetering in het kreunen en toen at k wel gewoon elke dag kwark. Het plat leggen is zowel overdag als snachts…zijn bedje staat inderdaad al scheef en ook onder zijn babynestje ligt een kussen om hem daar overdag ook scheef in weg te leggen…doen jullie verder nog iets tegen de reflux?

3 jaar geleden

Mijn 2 zoons reageerden er ook op als ik chocola en of sinaasappel at. Helaas at ik beide vrij veel en kon ik het niet maanden uit m'n dieet houden. Vermoed dat m'n kleine meid nu daar ook op reageert. Helaas voor mij hihi

3 jaar geleden

Reactie op Sandradelangh

Hoi Daniëlle, ja ik geef borstvoeding en tot nu toe hebben we het opgemerkt ...
Lijkt het echt chocolade te zijn idd. Rot voor jou als mama. Hier reageert ze enorm op andijvie. 2x gegeten en beide keer dag erna krampen en huilen. Wij hebben het bedje zelf opgehoogd met klosje hout en matrasje wat verhoogd. Ook hier onder babynestje een kussen idd. Verder poosje rechtop houden na voeden. Ik ben al weken helemaal over naar 1 borst voeden per keer iom lactatiekundige. Had veel voeding en 2de borst dronk ze dan alleen de voormelk. Sindsdien ook minder spugen.

3 jaar geleden

Wat je kan doen is na het voeden een klein beetje borstvoeding met nutriton/gelilact mengen en dat "navoeden". Beide producten dikken in en helpen tegen reflux. Hier inmiddels (helaas maar beter) over op medicatie want de kleine man ging door de grond bij elk boertje waar een melk mee terug kwam. Sindsdien een blije baby

3 jaar geleden

Reactie op MamavanR

Wat je kan doen is na het voeden een klein beetje borstvoeding met nutriton ...
Bedankt voor de tip! Raken ze daar niet van verstopt? Dat lees ik ook eens online…

3 jaar geleden

Ben je al bij een osteopaat geweest? Door de bevalling kan er spanning zitten op sommige lichaamsdelen (spieren, zenuwen, organen) waardoor het pijnlijk is als de baby op de rug ligt. Een osteopaat kan ook helpen bij reflux klachten en moeilijk boeren :)

3 jaar geleden

Reactie op Sandradelangh

Bedankt voor de tip! Raken ze daar niet van verstopt? Dat lees ik ook eens ...
Ons zoontje kreeg er helaas diarree van. Dus ja wel even in de gaten houden natuurlijk.. vandaag voor het eerst een pap fles gemaakt en dat ging wel weer goed kwa ontlasting dus het is maar net wat de darmen aankunnen denk ik... blijft lastig

3 jaar geleden

Het matrasje aan de hoofdzijde iets verhogen helpt. Dus dat hij schuin naar beneden ligt. Je kan er een opgevouwen handdoek onder leggen of zo eentje als op de foto Wel even aan de zijkanten een hydrofiele doek oprollen onder het matrasje zodat zijn hoofdje niet erg opzij rolt.

3 jaar geleden

Ik zou ook een osteopaat aanraden