12 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook wat problemen rond om voeden. Hapjes hebben dat voor ons op gelost. Geef ook volledig borstvoeding maar hij had altijd honger hij kwam elke 2 uur 24/7. Ik maak de hapjes ook met borstvoeding. En het is nu elke 3/4 uur dat ie komt. Doe 3 x per dag een paar hapjes. Hij vind het ook ontzettend leuk en lekker.

3 jaar geleden

Vraagje, is de curve wel in een mooie lijn of zie je echt dat het ineens snel vermindert? Dus echt dalend ipv minder snel stijgend?

3 jaar geleden

Gebruik je de curve van de WHO? Het CB gebruikt een flesvoeding curve. En moedermelk kan niet van slechtere kwaliteit zijn. Ik zou een lactatiekundige raadplegen want CB heeft geen verstand van borstvoeding helaas.

3 jaar geleden

Reactie op Ymke248

Vraagje, is de curve wel in een mooie lijn of zie je echt dat het ineens sn ...
Dus als groen de gemiddelde p-lijn is, loopt haar curve dan meer als de blauwe of de rode lijn?

3 jaar geleden

Reactie op Ymke248

Vraagje, is de curve wel in een mooie lijn of zie je echt dat het ineens sn ...
Hier even de curve! X

3 jaar geleden

Reactie op Sofie11

Hier even de curve! X
Ze is wel wat aan de lichte kant inderdaad, maar hoe de curve loopt kan wel (mijn zoontje loopt ook zo) mij is gezegd bij het cb als de lengte en hoofd omtrek ook dezelfde curve heeft hij gewoon wat kleiner van stuk is dan het gemiddelde.

3 jaar geleden

Wellicht een keer met een lactatiedeskundige een consult inplannen?

3 jaar geleden

In hapjes zitten natuurlijk veel minder calorieën dan in moedermelk. Mijn oudere zoontje had ook zo'n curve. Ook volledige borstvoeding tot 6 maanden. Daarna vast voedsel, maar daar ging nauwelijks wat van in. Dus sowieso tot 1 jaar voornamelijk borstvoeding. Is helemaal goed gekomen hoor. Nu is het een hele normale peuter van bijna 3

3 jaar geleden

Bij mijn kleine is de curve ook flink afgeweken. In 1 maand maar 200gr aangekomen. Ze vroeg zelf weinig om drinken en kwam denk ik aan Max 650cc met 3-4 maanden oud. CB zei geen zorgen maken want haar hoofdje is flink gegroeid dus geen ondervoeding. De jouwe drinkt wel genoeg maar wellicht nog een maandje aankijken?

3 jaar geleden

Hier zo’n zelfde lijn. Volgens mijn oom (kinderarts) niks aan de hand zolang er genoeg plasluiers zijn de baby er gezond iit ziet en reageerd. Bedenk ook dat die p-lijn een gemiddelde is en dus geen harde eis waaraan voldaan moet worden

3 jaar geleden

Het CB weet echt te weinig van borstvoeding af helaas.. Ik zou kijken of de andere 2 curves ook ongeveer zo gaan. Heeft ze genoeg plasluiers? Is ze blij en alert? Zo ja, dan zou ik me niet te druk maken..

3 jaar geleden

Reactie op MM1989

Gebruik je de curve van de WHO? Het CB gebruikt een flesvoeding curve. En m ...
Dit is wat ik ook wou zeggen. Laat je niet van je stuk brengen door het consultatiebureau. Raadpleeg een lactatiekundige. Zij kunnen ook meekijken naar de groeicurve. Ten slotte is het onmogelijk dat je melk van slechtere kwaliteit is. Dat zou alleen kunnen als je zeer ernstig ondervoed bent, maar dan zou je eerder geen productie meer hebben.