6 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben 4 dagen geleden gestopt met de speen bij mijn zoontje. Hij had hem vnl tijdens dutjes, autoritjes, in de buggy,... maar ook regelmatig overdag als hij moe was. Dus best nog vaak. Heb gewoon alle tutjes weggegooid en toen hij ging slapen gezegd dat de tuttie kapot was. Heeft in zijn bedje nog even zitten zoeken naar zijn tutje, nog 1 x gezegd dat tutje kapot was. Heeft er daarna niet meer om gevraagd

3 maanden geleden

Mijn zoon van 2 jaar is er sinds 2 weken vanaf. Hij was best gehecht, maar tot mijn verbazing ging het super makkelijk. Cold turkey weggestopt en nooit meer gegeven (speentje had ik ook toevallig niet bij de hand, dus het was eigenlijk perfect om ook niet ernaar te grijpen). Hij vroeg er in de nacht niet om, maar overdag af en toe wel als hij moeite had met slapen. De eerste dagen heeft hij/zij misschien iets meer tijd nodig om te slapen, maar zolang je op een andere manier warmte biedt komt het allemaal goed!! Hier viel het echt mee gelukkig

3 maanden geleden

Gewoon doen. Volgens mij zien wij als ouders er meer tegenop. (In de zin van het mogelijke drama wat kan ontstaan). Wij hadden bij de oudste gezegd dat die mee ging naar de paashaas. Ze was toen 2 j 3 mnd. Maar ik voorzag drama en had de speen 1 wk voor Pasen ingeknipt. (Klein beetje, geen gevaar) Die avond kreeg ze m, proefde en zei meteen dat die stuk was. Dus ze hoefde m niet. Weg speentjes.

3 maanden geleden

Ieder zijn ervaring zal net anders zijn. Zoontje van 2 erg gehecht aan zijn speen. Gebruikte hem tijdens slapen of als hij echt ontroostbaar was of soms in de auto bij lange stukken. Bij ons nu bijna een week geleden gestopt en kan nog niet zelf in slaap vallen in de avond, veel en hard huilen dus een ons zit hem op schoot tot hij diep genoeg slaapt om weg te leggen. Middagdutjes lukken nu thuis ook niet omdat hij weigert te slapen dan, maar op de opvang lukt het wel. Dus hij kan het wel..

3 maanden geleden

Ik merkte bij de oudste dat hij er klaar mee begon te worden mede speen, heel gemeen misschien samen de speen in de klikt gegooid en we zeiden een speen is voor baby's. Toen was het 2 hele dagen dag speen, doei speen en 2 avonden viel hij minder goed in slaap. Hierna nooit meer gehoord

3 maanden geleden

Ik heb bij de eerste haar speen aan een nieuwe pasgeboren baby laten geven waar we op kraambezoek gingen (Nee niet echt gegeven, ze mocht het er naast leggen en de moeder van de newborn was op de hoogte, die speelde mee en zei dat de baby de speen kreeg wanneer ze ging slapen in bed) Met de uitleg dat het babytje nog geen speentje had, en mijn dochter al zo groot was, dat ze die eigenlijk niet meer nodig had. Was direct goed, ze kwam er zelf mee "ze mag mijn speentje wel" Bij de 2e heb ik het speentje doormidden geknipt (de speen zelf) En in bed gelegd. "Ooh speen is kapot.. dat is jammer" Hij liet hem aan papa zien, "speen pot.. speen pot.." Werd gewoon geaccepteerd 😅🫣 Ik had bewust nog een aantal spenen achter gehouden voor als het weer echt drama zou geven. Wel eerst met middagslaapje geprobeerd trouwens. De oudste had denk ik gereageerd: Oh dan halen we toch een nieuwe?🤣 Maar mijn zoontje was 1jr en 9mnd toen ik dit deed. Good luck🍀