26 Reacties

3 jaar geleden
Als je contract verloopt en jij er zelf voor kiest dit niet te verlengen dan hoeven ze jou die 8 uur niet meer te betalen inderdaad. Is een lastige want stel je zou het wel door laten lopen zit je er natuurlijk weer een langere tijd aan vast. Maar wil je echt 32 uur gaan werken? Of wil je gebruik ook maken van de 9 weken betaald ouderschapsverlof? Want als je toch 32 uur wil blijven werken dan kun je die 8 meeruren misschien inleveren voor verlof.

3 jaar geleden
Als je contract verloopt en jij er zelf voor kiest dit niet te verlengen da ...
Ik heb wel echt besloten om 32 uur te gaan werken, omdat ik 32 uur voor 1 school werk en nog 8 uur voor een andere school. Na mijn verlof wil ik nog maar voor 1 school werken. Alleen ik dacht ergens gelezen te hebben dat zij dan nog verplicht zijn om mij voor 16 weken uit te betalen

3 jaar geleden
Reactie op Indiii
Ik heb wel echt besloten om 32 uur te gaan werken, omdat ik 32 uur voor 1 s ...
Ja dat is geloof ik alleen zo als zij zelf het contract niet verlengen. Als jij zelf aangeeft niet door te willen dan is het geloof ik niet verplicht voor de werkgever om jou in je verlof door te betalen. Kan zijn dat ik het mis heb hoor! Misschien inderdaad even bij de school waar je wel blijft werken informeren. Die zullen wel weten hoe het zit😘

3 jaar geleden
Volgens mij heb je er gewoon recht op. Weet alleen niet wat de weg is die je moet bewandelen om dit aan te vragen voor die uren.

3 jaar geleden
Ik zou er voor kiezen om die 8 uur nu wel te verlengen en door middel van je ouderschapsverlof dat te minderen.
Pas als je verlof vervalt aangegeven dat je 32 uur wilt werken!

3 jaar geleden
Reactie op Chelsea321
Ik zou er voor kiezen om die 8 uur nu wel te verlengen en door middel van j ...
Ik vind dit niet transparant naar mijn werkgever. Het is best lastig om iemand in mijn functie te vinden en heb daarom ook gekozen om van te voren transparant te zijn. Jammer dat dit voor mij dan minder uitpakt, maar ik kan het mijn werkgever en de leerlingen niet aan doen.

3 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde en heb hier eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht op deze manier! Mijn tijdelijke contract van 0.2 loopt ook af 1 augustus. Verlof begint 15 juli. Ik ging er zelf van uit dat dit gewoon eindigt 1 augustus en ik dus vanaf dan 0.8 uitbetaald krijg, omdat het om een jaarcontract gaat.. Maar nu ga ik ook twijfelen, vooral na het lezen wat @danique2003 zegt.. Ik heb er wel zelf voor gekozen om naar 0.8 te gaan en dus niet mijn tijdelijke contract te verlengen en heb dit ook al aangegeven.
Ik lees dus graag mee!

3 jaar geleden
Reactie op Chelsea321
Ik zou er voor kiezen om die 8 uur nu wel te verlengen en door middel van j ...
Dat werkt zo niet in het onderwijs. Je ouderschapsverlof uren worden bepaald aan de hand van je contracturen. Je krijgt een bepaald aantal uren voor je 32 urige werkweek. Als je ouderschapsverlof afgelopen is, dan ben je verplicht om 1 jaar je uren te maken. Daarna mag je ontslag nemen om minder te werken. Of je moet wat terug betalen voor de uren die je teveel hebt gekregen (dat laatste weet ik niet helemaal zeker)

3 jaar geleden
Reactie op A-tje8
Dat werkt zo niet in het onderwijs. Je ouderschapsverlof uren worden bepaal ...
Volgensmij gaat deze regeling er vanaf 2 augustus af. Dat zou wel heel fijn zijn. Want als ik mijn uren behoud en mijn ouderschapsverlof opneem dan gaat dit niet ten koste van de school, want je ouderschapsverlof wordt betaald door de uwv.

3 jaar geleden
Ik heb z'n zelfde situatie. Ook 0,8 vast en 0,2 los contract tot 31 juli. Nu zijn ze er bij mij eigenlijk al vanuit gegaan dat ik na mijn zwangerschap niet fulltime ging werken. Het contract van 0,2 wordt dus niet verlengd. Dit is niet perse "in overleg" gegaan maar kan moeilijk zeggen ik wil 1fte en na mijn verlof zeggen ik wil toch 0,8😂. Nu krijg wel loonsverhoging aangezien ik dit jaar een scholing heb afgerond. Dus dan kom ik ongeveer op hetzelfde salaris uit. Ga er daarom ook geen issue van maken.

3 jaar geleden
Nou ik ben eruit! Ik heb verkeerd naar mijn contract gekeken. 0.1 fte was een tijdelijk contract die verloopt op 1 augustus. Die laat ik gewoon verlopen. Nu heb ik nog een contract voor 0.9 fte en dat is voor onbepaalde tijd. Mijn werkgever gaf aan dat ik zelf dan voor voor die 4 uur ontslag moet nemen als ik 32 uur wil gaan werken na mijn verlof, maar omdat die regeling van terug betalen eraf is ga ik niet voor 4 uur ontslag nemen. Ik ga voor die 4 uur betaald ouderschapsverlof opnemen en dit wordt betaald door het uwv. Volgensmij sta ik dan volledig in mijn recht en kan volgensmij mijn werkgever dit niet weigeren toch?

3 jaar geleden
Reactie op Indiii
Nou ik ben eruit! Ik heb verkeerd naar mijn contract gekeken. 0.1 fte was e ...
Ja voor die 4 uur mag je gewoon ouderschapsverlof opnemen. Ik heb ook een 36 uur contract i.v.m. Studie naast mijn werk en pak straks de vrijdag mamadag.
Die andere 4 uur (waar je contract van afloopt) krijg je volgens mij wel gewoon uitbetaald tijdens je zwangerschapsverlof, maar dit gaat via het UWV en niet via je werkgever. Dus daarvoor zou ik nog even contact zoeken met het UWV. Toch zonde als je dit misloopt en er gewoon recht op zou hebben ;-)

3 jaar geleden
Dat “terugbetalen” of terug naar je oude uren moeten is volgens mij alleen in de situatie dat een werkgever iets aanvullend betaald op het wettelijk geregeld ouderschapsverlof.

3 jaar geleden
Ja voor die 4 uur mag je gewoon ouderschapsverlof opnemen. Ik heb ook een 3 ...
Ik kom net dit tegen! De werkgever vraagt voor ons een zwangerschapsuitkering aan. En de UWV kijkt naar het gemiddelde aantal uren dat je in een jaar gewerkt heb. Inprincipe hoef ik zelf dus nergens achteraan.