13 Reacties
3 jaar geleden
Herken je helemaal, ben ook echt van het vasthouden aan die slaapjes en tijden. Ik vind je zeker niet bekrompen, je denkt vanuit de behoefte van je kind en doet daar alles voor. Hoe wij dit aanpakken? We doen dat soort dingen nu gewoon even niet. Vanaf anderhalf jaar is die ochtendslaap er ws wel vanaf en kunnen we de ochtenden weer goed op pad. Als we met onze oudste van 3 wat willen doen dan vragen we of oppas of doen we dat apart met 1 ouder. Werkt voor ons beste even.
3 jaar geleden
Hoi! Wij zijn laatst naar Legoland geweest toen we in Denemarken waren. We gingen weg toen ze toe was aan haar ochtend slaap (het was een uur rijden). Dus zo hadden we slaapje 1 ondervangen en rond haar middagdut ben ik met haar gaan wandelen in het park terwijl de anderen in een attractie gingen. Ze viel heerlijk in slaap en werd een klein uur later weer wakker. Op de terugweg heeft ze ook nog een dutje gedaan. Uiteindelijk vond ik het allemaal prima te doen. Soms is het ook gewoon een kwestie van doen. Maar ik begrijp je gevoel wel goed hoor!
3 jaar geleden
Bij mijn eerste had ik dit ook. Nu nr 3 en ritme? Wat is dat.
Kind wil slapen moeten rekken want kids naar school. Middagslaap: of uiterlijk 12 uur en anders in de kinderwagen. Slaapt ze toch langer door? Helaas wakker maken. Speelafspfaakjes, sporten enz. Helaas, hij moet het er maar mee doen.
Verassend genoeg hebben we s avonds een aardig slaapritme. Slaapt tussen 19:00 en 20:30 afhankelijk van de momenten van de slaapjes.
3 jaar geleden
Ik heb heel veel moeite gehad met het overdag op pad zijn met mijn dochter, omdat het al zo'n slechte slaper is.
Nu waren we vorige week op vakantie in het buitenland en daar wilden we gewoon optimaal van genieten, dus alles rondom slapen overdag grotendeels losgelaten en de wagen overal mee naartoe genomen. Soms viel ze in slaap binnen de wakkertijd, soms erbuiten.
Uiteindelijk was het heerlijk en hebben genoten. Als we alles strak hadden gepland rondom slaapjes heen hadden we geen kant op kunnen gaan.
Af en toe een dagje/weekje wat minder slaap moet kunnen vinden wij. Merk ook dat ik wel geleerd heb van vorige week en dat ik het nu minder erg vind als het een dagje even iets anders gaat.
3 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ons zoontje slaapt gewoon niet in de kinderwagen. We hebben het nu 2 keer geprobeerd en dit eindigde in een oververmoeid zoontje die savonds vervolgens slecht sliep. Dus soms proberen we het, gewoon om te kijken of het nu wel kan. Maar het is dus eigenlijk niet zo handig.
3 jaar geleden
Ik ga altijd rijden op slaapjestijd. Die van mij slaapt niet to heel weinig in de kinderwagen dus als we eerst een stuk moeten rijden dan pakken we dat slaapje tijdens het rijden. Is het maar een klein stukje dan ga ik na zijn slaapje rijden. Is dat wat later dan gepland jammer dan. En dan hopen dat hij in de kinderwagen nog ergens een half uurtje pakt en anders weer terug in de auto.
Snap je heel goed hoor met er tegen op zien met slaapje maar 1 dag anders/minder verprutst ook niet meteen je hele ritme verder. Ik probeer flexibel te zijn maar het ochtend slaapje is wel redelijk heilig anders hebben we daar de hele dag last van
3 jaar geleden
Superfijn om te lezen van jullie dat jullie dit herkennen! Het moet ook inderdaad niet zo zijn dat je niks meer kan, maar ik vind inderdaad wel belangrijk dat ons dochtertje in dit geval wel de nodige rust krijgt.
We gaan het gewoon proberen, hopelijk heeft de kleine meid gewoon een hele leuke dag en kijkt ze haar ogen uit en kan ze tussendoor nog wat rust pakken in de kinderwagen.
Super bedankt voor jullie reacties!
3 jaar geleden
Ergens laat ik alles los wat slaapjes betreft met dagjes weg. Heb ook nog een zoontje van bijna 2, die dus nog een middag slaap heeft. Maar, ik probeer het altijd te timen, dat ze in op de heenweg in de auto effe kunnen dutten. Verder slaapt ons dochtertje (9,5 maand) ook wel random in de buggy! Dus dat is top haha, denk dat je het met zulke dagen toch een beetje los moeten laten! Komt echt wel goed 😁
3 jaar geleden
Wij zijn best veel op pad met onze zoon (9 maanden). Op de dagen dat we weg zijn, dan wisselen zijn slaaptijden heel erg. Voor iedereen anders, maar hoe ik een dagje weg zou aanpakken zoals pretpark: waarschijnlijk slaapt hij in de auto naar pretpark. In de middag valt hij mogelijk in slaap in kinderwagen en anders kap op de kinderwagen en zorgen dat hij zoveel mogelijk in donker zit zonder veel te kunnen zien. Stuk lopen en dan valt hij meestal hier in slaap. Lukt het niet, dan blijft hij maar wakker. Op terugweg naar huis valt hij zeker in slaap. Savonds gewoon weer lekker in eigen bed laten slapen. Hier gaat het over het algemeen super goed. Mijn tip zou zijn loslaten.