31 Reacties

5 maanden geleden

Hier gaat het slapen wel goed, maar het gedrag is heel herkenbaar. Ik ben voor mijn gevoel de hele dag politieagent aan het spelen. Het is nu pas half 9, maar voor mijn gevoel heb ik er de hele dag al op zitten. Alles is strijd, aankleden, verschonen, eten, in de auto zetten, boodschappen doen. Ik vind dit een hele pittige fase 🫤

5 maanden geleden

Heel herkenbaar, bij ons misschien niet zo extreem maar het gedrag is er wel. qua spullen gooien is mijn dochter net een katachtige. Ze kijkt je aan in je ogen en schuift wat ze in haar handen heeft rustig van de tafel/bank etc af 😅. En als haar iets niet zint gaat ze op de grond zitten uit protest.

5 maanden geleden

Herkenbaar! Hoewel hier iets minder heftig maar ik herken heeeeel goed dat gevoel dat werken een verademing kan zijn vergeleken met een dag met zo'n humeurig kleintje thuis. Het is gewoon mega vermoeiend, zeker als ze in zo'n fase zitten waarin niks goed is. Hoop dat het snel wat beter gaat. 💪🏼

5 maanden geleden

Hmm wat vervelend zeg! Vind dit gedrag wel erg heftig om zo te lezen. Ons zoontje is ook behoorlijk pittig naar wij zijn allebei ontzettend consequent in regels enz. Praat je zoontje al een beetje? Dat was hier echt een een keerpunt

5 maanden geleden

Ik sluit me aan bij de anderen! Ons zoontje is niet zo ondeugend als jullie kindje maar kan zeker een driftkikker zijn en zit nu echt in een periode van ons uitdagen en hij MOET zijn zin krijgen, anders wordt ie heel overstuur. Wij proberen strikt te zijn met bepaalde dingen die hij echt niet mag, maar bij sommige dingen geven we ook toe om de rust te bewaren. Bij het verschonen mag hij bijvoorbeeld een kort filmpje kijken van vijf minuten. Dat maakt het zoveel relaxter en daardoor heb ik meer energie om hem geduldig aan te spreken wanneer hij iets doet wat niet mag/kan. Verder werkt het afleiden hier heel goed, dan vergeet hij plots dat hij boos was 😅

5 maanden geleden

Wat vervelend voor jullie! Hier ook een driftkop op het moment die alles naar haar zin wil heel vermoeiend. Na 2 dagen thuis met haar was ik ook blij dat ik vandaag mocht werken🙈 Slapen gaat hier over het algemeen goed. Is het misschien een optie dat hij een nachtje uit logeren gaat bij opa en oma? Even opladen voor jullie. Voor opa en oma is het 1 gebroken nachtje ( en misschien wel helemaal niet... Onze oudste was ook een beroerde slaper behalve als ze uit logeren was!) Heel belangrijk om ook zelf even bij te tanken. Dan kun je er daarna weer even tegen❤️

5 maanden geleden

Als ik het zo lees dan lijkt het toch een fase. Merk ook dat het gedrag erger wordt als we haast hebben, geen tijd of nee zeggen. Hij is continue in beweging en dat maakt het voor ons naast de slapeloze nachten vermoeiend. Oma's kunnen we helaas niet belasten daar die al elk 1 dag opvangen in verband met dat ik moet werken en hun gezondheid achteruit gaat en we niet willen belasten met een rot nacht. Ik blijf het oprecht rot vinden thuis maar vooral voor mijn twee dochters. We zijn beide uitgeput en de meiden zijn heel.erg op zichzelf gewezen en mis enorm de tijd dat we zo heerlijk samen eropuit konden.

5 maanden geleden

Reactie op Ess_87

Als ik het zo lees dan lijkt het toch een fase. Merk ook dat het gedrag erg ...
Misschien nog een ander idee... Een nachtje weg met je 2 meiden? Even quality time voor hun en een nachtje slapen?Win win... Papa thuis met de kleine. En dan papa een ander nachtje weg met de meiden of een vriend? Denk echt dat je iets moet bedenken om energie te krijgen om deze vervelende fase door te komen. Nogmaals sterkte❤️

5 maanden geleden

Heel herkenbaar Wij hebben ook een hele pittige zoon Ook veel huilen en schreeuwen de hele dag dacht al dat wij de enige waren Verschonen en aankleden is echt een heel drama we kunnen hem met geen mogelijkheid afleiden is stampen huilen slaan alles tegelijk begint smorgens al bij opstaan Haren trekken bij zijn zus van 2.5 , bijten, slaan , de hele dag vallen omdat meneer heel wild is De 2 kleintjes kunnen heel lief spelen maar ook heel veel ruzie maken Kwa slapen gaat het hier bij de jongste wel goed gelukkig eerst was dat ook drama werd hij ook ieder uur wakker tot 1.5jaar werd hij snachts ieder uur wakker Maar nu word de middelste van 2.5 paar keer per nacht wakker en standaard half 6 whaaaaaa ben kapot en voel je dus helemaal Werken en sporten zijn voor mij uitjes geworden 🤣 Maar alles komt goed denk maar zo het is een fase 🫣🥳 Wij gaan dit jaar 2x met de caravan weg voor de eerste keer vakantie überhaupt met de kleintjes maar hou mijn hart vast ik heb er zin in maar vind het ook enorm spannend en eng ook omdat de jongste geen gevaren ziet hij loopt zo het zwembad in en vergeet de trapjes en loopt ook makkelijk weg dat hebben die andere 2 nooit gehad houden hem natuurlijk 24/7 in de gaten maar vind het toch akelig ben ook echt aan het denken aan een tuigje wat ik normaal echt belachelijk vond bij kinderen maar voor hem is dat eigenlijk echt nodig en voor mijn eigen gemoedstoestand maar twijfel wel nog 🫣 Heb trouwens ook nog een puber van 13 die af en toe ook nog haar kuren heeft (opzich nog niks te klagen want ze is echt wel lief)

5 maanden geleden

Oh zo herkenbaar. Laatst zei een vriendin ook (haar kindje is net wat ouder) ik dacht dat ik het zwaar had maar ik klaag niet meer als ik jou zie met je zoontje. En om nog maar niet over het tanden poetsen te praten. Daarentegen kan hij ook super lief zijn en komen knuffelen en dan vreet ik m weer op❤️

5 maanden geleden

Reactie op Sjir

Heel herkenbaar Wij hebben ook een hele pittige zoon Ook veel huilen en sc ...
Ja ook heel zwaar hoor ik al. Het is inderdaad een fase maar dat maakt het niet minder zwaar. Ik vind het echt afzien en aftellen maar goed.

5 maanden geleden

Reactie op Anoniempje08

Oh zo herkenbaar. Laatst zei een vriendin ook (haar kindje is net wat ouder ...
Oh ja die strijd is hier.opgegeven. hij poettsf niet dagelijks en als.hij poetst eet hij de tandpasta. Het is wat het is. Kring ik vast later spijt van, maar.op moment heb ik geen energie om overal strijd van de maken (slapen is al drama en strijd, eten is strijd, alles dat hij doet wat niet mag is ook strijd.)

5 maanden geleden

Hier ook deels herkenbaar. Ons dochtertje kan zoooo vermoeiend zijn. Ze is heel lief. Echt waar. Maar ze volgt haar broer (bijna 3 jaar) helemaal. Ze denkt dat ze alles na kan doen, en kent en ziet geen angsten. Dood vermoeiend! Hele dagen kan ik achter haar aan, want luisteren ho maar. (Lees: rennen over de bank, met speelgoed gooien, klimmen via de leertoren het aanrecht op, speelgoed afpakken). En dan niet te vergeten, haar magisch woordje “nee”. De heleeee dag, op alles. Soms is het echt aftellen tot bedtijd. 🥱 gelukkig slaapt ze wel goed vanaf het begin, dus dat is een meevaller.

5 maanden geleden

Waarom zijn jullie niet strenger? Op deze leeftijd begrijpen ze al een heleboel. Hier is slaan, bijten, schreeuwen echt een no-go! Als hij dat doet , pak ik hem stevig vast, laat hem mij aankijken (vinger onder zijn kin) en zeg duidelijk dat het niet mag, en dan de gang op (in z'n stoel zodat hij niet weg kan)! Heel duidelijk voor hem dat dat gedrag niet getolereerd wordt en consequenties heeft. En positief gedrag wordt toegejuicht, hoera bij geroepen etc zodat hij ook beloond wordt als iets wel goed gaat.

5 maanden geleden

Reactie op Frummel1987

Waarom zijn jullie niet strenger? Op deze leeftijd begrijpen ze al een hele ...
Dit is niet echt een helpende reactie om TS zich beter te laten voelen. Alsof ze dit zelf in de hand hebben. Een pittig kind trekt zich hier echt weinig tot niks van aan hoor. Wij hebben hier ook zo'n pittig kind en geloof mij dat wij heus streng voor haar zijn en doen wat jij stelt. Helaas werkt dit vaak niet of heel eventjes. Bovendien word je hier als ouder enorm gefrustreerd van. De hele dag politieagent spelen. Als je kindje dan ook niet goed slaapt zoals bij TS dan voel je je echt bij tijd en wijlen heel moedeloos.

5 maanden geleden

Reactie op Frummel1987

Waarom zijn jullie niet strenger? Op deze leeftijd begrijpen ze al een hele ...
Ik heb drie kinderen. Wat je verteld ging op bij nummer 1 en 2. Maar nummer 3. Dat werkt echt niet. Die krijgt dezelfde opvoeding als de vorigen. Nummer 2 was al pittiger dan 1 maar consequent twee weken doorzetten en her was over. Dit is echt al.maanden inmiddels echt moedeloos. Thuis is het giga ongezellig. Ik heb nog geen eens zin meer om van werk thuis te komen. Altijd wel gezeik, om het eten of om nummer drie die alle spelletjes en alles van de meiden verpest. Ook bij nummer drie speelt die slapeloosheid een rol. Juist op die momenten dat hij moe is, wordt het erg. Maar slapen, ho maar. En het erge is, ik heb het gevoel dat er iets is waar hij last van heeft wat we niet weten. Maar na zoveel onderzoeken en artsenbezoelen en dat er niks uit komt....

5 maanden geleden

Reactie op Chanschaap

Dit is niet echt een helpende reactie om TS zich beter te laten voelen. Als ...
Hele lieve reactie van je. Je beschrijft inderdaad mijn gevoelens van hele dag politie agent spelen. Wordt ieders humeur on huis echt beter van ... Ook voor jou heel veel succes en sterkte met de situatie. Pittige kinderen worden meestal op ouder leeftijd rustig (maar hier hebben we nu geen bal aan)

5 maanden geleden

Reactie op Ess_87

Ik heb drie kinderen. Wat je verteld ging op bij nummer 1 en 2. Maar nummer ...
Mss eens langsgaan bij een osteopaat of kinesist? Mss zit er ergens een blokkade? 🙁

5 maanden geleden

Reactie op Frummel1987

Waarom zijn jullie niet strenger? Op deze leeftijd begrijpen ze al een hele ...
Ik denk dat ze streng genoeg is, anders zou het haar niet zo uit putten. een pittig kind luistert nergens naar. Het is helaas doorbijten totdat het een x beter gaat

5 maanden geleden

Ik hoop echt dat je er wat op vindt, ik heb ook gehoord dat ze soms slimmer zijn dan ze aankunnen en dat dat zo frustreerd. Dat het beter wordt als ze zich beter kunnen uiten. Een osteopaat is ook vaak een goed idee.