416 Reacties
2 jaar geleden
Ik wil even klagen over iedereen die steeds vraagt 'hoe is de bevalling gegaan?'
Mijn bevalling is niet goed gegaan.. en nee ik wil het er niet steeds over hebben.
Ik wil klagen over mijn lichaam dat die niet alles heeft kunnen geven tijdens de inleiding en bevalling.
Ik wil ook klagen over het feit dat mijn kleine meisje door de bevalling onnodig pijn heeft/ lichaampje vast zit. Wat gelukkig nu een heel stuk beter gaat.
En dat mijn kleine baby geen baby-baby meer is. Maar zo snel groeit. (Is een goed ding! Maar ik mis mijn kleine popje 🥺)
Over de hoeveelheid haaruitval..
Over hoe pijn ik soms nog in mijn lichaam heb.
Over ik nog steeds dagelijks loop te janken of alles en niets.
Alles komt uiteindelijk weer goed. 🙌
2 jaar geleden
Reactie op SW93
Ik wil even klagen over iedereen die steeds vraagt 'hoe is de bevalling geg ...
Ooh zo herkenbaar! Aan de ene kant ben ik soms blij dat er weer een dag voorbij is dat ze weer een dagje ouder is en ze weer verder gaat ontwikkelen maar mis soms echt de tijd dat ze zo lekker op je lag te slapen ( die van mij is super nieuwsgierig en wil alleen maar om zich heen kijken)
Oh en die bevalling was ruk, maar ik moet zeggen dat ik van het hele borstvoedingsverhaal meer last heb . Het lukte niet en dat heeft mij mentaal zo veel gedaan! En dan de hele tijd overal moeten lezen dat borstvoeding het allerbeste is en dat 6 maanden borstvoeding het allerbeste is BLA BLA BLA......auw dat doet pijn.
2 jaar geleden
Reactie op suusl94
Ik vind het überhaupt vreemd dat mensen die je amper kent vragen of je bent ...
Dat! En een mannelijke collega met wie ik niet perse veel heb ging ook vragen of ik borstvoeding gaf.... vind dat zo bijzonder dat dat blijkbaar heel normaal wordt gevonden omdat te gaan bespreken...
2 jaar geleden
Ohhhh heeerlijk, dit had ik net nodig! Ik wil even klagen over ziek zijn terwijl je een baby hebt. Jeemig wat is dat zwaar zeg! Ik heb keelontsteking, koorts, blaasjes op m'n tong, mijn hele lijf doet zeer en heb knallende koppijn. Gelukkig is mijn dochtertje ontzettend lief en rustig (alsof ze het aanvoelt dat mama het nodig heeft) en heeft ze nergens last van, maar ze heeft natuurlijk wel gewoon verzorging nodig. Pittig hoor!
2 jaar geleden
O wat fijn.. net nodig vandaag.
Ik klaag even over dat mijn lieve meisje super weinig slaapt overdag, dat de slaapregressie eraan komt en ik als de dood ben dat het erger wordt. Ik zelf te weinig slaap krijg, omdat ze nu ook in de avond/ nacht gaat spoken en ik soms gewoon even niet meer weet hoe ik haar terug het ritme in krijg.
O en dan om niet te vergeten het huilen en krijssen wat ze doet als ik er in de avond niet ben om te troosten. VRESELIJK
En ondanks dat mijn man een schat is en het probeert op zijn manier, voelt hij het net niet altijd even aan als hij moet helpen. En alles altijd moeten vragen word je soms ook moe van. Zucht.
Soms zoals vandaag zit je er gewoon even doorheen en jank je even stiekem achter het stuur en ben je blij dat je 5 minuten voor jezelf hebt, omdat de baby rustig wordt van auto rijden.
Toch heeel erg blij met ons gezinnetje ❤️
2 jaar geleden
Ik heb een longontsteking en een luchtweginfectie ben alleenstaande moeder dus moet zelf als doen met en voor mijn zoontje van 3 maanden en 2 weken en heb ook nog een hond doe naar buiten moet. Hij slaapt nu eindelijk weer dus heb even rust pfff. Gelukkig doet hij het heel goed maar soms wil hij overdag gewoon echt niet slapen zoals nu dus 🙈🙈🙈. Maar ondanks dit alles hou ik ontzettend veel van hem hoor en doe het allemaal met liefde
2 jaar geleden
Oooh weer ff klagen dat mijn baby wéér slecht slaapt. Ging even goed en nu is het weer bal. Sprongetje 4 met slaapregressie i think … pfff we zijn net een paar dagen onderweg. Houd mijn hart vast voor de komende periode.
Allllleeeeesss issss eeen faseeeee 🥴😵💫🫠
Verder trouwens wel heeeel leuk wat ze nu nog meer kan! 😋
2 jaar geleden
Reactie op EstherB17
O wat fijn.. net nodig vandaag.
Ik klaag even over dat mijn lieve meisje s ...
Zo herkenbaar! ❤️ Zo moeilijk slapen overdag en de nachten worden steeds slechter terwijl die regressie nog zou moeten komen. Verschrikkelijk! Het wordt ooit beter maar ik zou willen dat dat nu is
2 jaar geleden
Hier ook vooral het klagen over de gebroken nachten. Het ging heel lang goed en daarom is het ook zo frusterend dat hij nu niet meer doorslaapt, ik weet dat hij het wel kan! Nu komt hij weer 1 tot 2 keer per nacht 🥴. Ik ben helemaal op! Heb heel de dag door hoofdpijn en misselijk door de vermoeidheid en heb nergens zin in.
2 jaar geleden
Ik wil graag klagen over t feit dat op de een of andere manier er corona bij ons in huis is ingeslopen en mijn zoontje van 3 maanden corona heeft 😔
Daar kwamen we achter toen we gister met koorts naar de huisarts gingen en doorverwezen werden na het ziekenhuis. Ze moesten ook zn bloed prikken en dat was zo zielig, het lukte niet om al het bloed te verzamelen bij zn voetje dus moest t ook in zn vinger. De verpleegster heeft vlak naast zn nagel geprikt zag ik vandaag, dat doet hartstikke zeer.
Daarnaast heb ik zelf ook wéér corona, tweede keer al dit jaar en derde keer ooit, ben er goed beroerd van en dat vind ik ook allemaal echt even heel erg stom.
Ook heb ik op mijn werk aangegeven t mentaal en fysiek (Nog veel last van litteken door keizersnede) nog niet te trekken om te gaan starten en mijn leidinggevende kwam er vandaag mee dat ze dat misschien toch wel willen, ZUCHT
2 jaar geleden
Ik wil klagen over het feit dat mijn man het wel voor elkaar krijgt tijd voor zichzelf vrij te maken om iets leuks voor zichzelf te doen terwijl ik me te verantwoordelijk voel en het me soms niet eens lukt te douchen...
Eigenlijk ben ik gewoon stik jaloers 😑