416 Reacties

één jaar geleden

Pfff terror dreumes to de max. Ik kan zo om dr lachen maar deze week ben ik heel blij als ze s avonds in bed ligt. Fffff rust

één jaar geleden

Ochtend nr 4 om half 6 wakker. Hoe dan. Hoezo dan. Er is niks veranderd. Ja ze was op dag 1 15 maanden oud. Stiekem blij dat ze morgen uit logeren gaat. Eeeeven niet vanaf half 6 zang concerten aanhoren. Gelukkig huilt ze niet.

één jaar geleden

Reactie op Dvhil

Ochtend nr 4 om half 6 wakker. Hoe dan. Hoezo dan. Er is niks veranderd. ...
Wij hadden dit vannacht van half 4 tot 5 uur 😅 gelukkig was ze nog in slaap gevallen maar dan denk ik ook: bedankt voor dit concert 😂

één jaar geleden

Ik word er zo moe van dat (schoon)ouders denken dat de koemelkallergie van mijn dochter wel meevalt. - ‘Een klein stukje kaas kan toch wel?’: Nee, wat denk je zelf. - Ach wat sneu, mag ze geen yoghurt?’: Ze krijgt al yoghurt op basis van soja of kokos, dus niets zieligs aan dat ze geen Griekse yoghurt van jullie krijgt. -‘Wat een toestand die melkladder. Moet je die melkladder niet eens wat sneller doorlopen?’: Als je geluisterd had naar wat ik vertelde, had je onthouden dat ze al fors reageert bij stap 1, dus nee sneller gaat niet. En hoezo toestand, alleen maar fijn dat het er is. -‘Als haar kiezen straks allemaal doorgekomen zijn, is haar koemelkallergie ook snel over’: Oké, wat is dit voor een rare gedachtegang? -‘Geef het kind toch lekker wat pepernoten! Anders is het geen Sinterklaas voor haar’: Ten eerste is ze één en krijgt ze het niet bewust mee, ze hoeft van ons nog niet te snoepen en daarnaast zit er weipoeder=koemelk in deze specifieke pepernoten, dus nee. ‘Eentje kan toch wel?’: Slaapt ze dan vannacht bij jou en troost jij haar als ze buikpijn krijgt, onrustig is en haar huid openkrabt vanwege het eczeem? ‘Zo erg zal het toch niet zijn?’: Wel dus, daarom krijgt ze nog een producten waarin koemelk zit. Waarom denken (schoon)ouders het altijd beter te weten 😔

één jaar geleden

Reactie op hoian

Ik word er zo moe van dat (schoon)ouders denken dat de koemelkallergie van ...
Oh wat vervelend zeg dat ze het niet erg serieus lijken te nemen! Ik herken je frustratie want hier ook 1 met koemelkallergie. Afgelopen zondag op een verjaardag weer een tante die bijna een hap slagroomtaart bij onze zoon naar binnen had gepropt. Ik was even naar de wc maar gelukkig kon mijn vriend op tijd ingrijpen... Ik snap sowieso niet waarom je zomaar eten gaat geven aan iemands kind van net een jaar oud zonder dat even aan de vader of moeder te vragen.. laat staan een hap taart.. ook zonder allergie hoeft die van mij nog geen taart.

één jaar geleden

Reactie op Mirjam1006

Wij hadden dit vannacht van half 4 tot 5 uur 😅 gelukkig was ze nog in slaa ...
Pfff dit vannacht gehad van half 2 tot 5! Heb dr uiteindelijk een flesje gegeven ( na luier wisselen, tandvlees insmeren en een uur wachten geprobeerd te hebben) ze huilt niet maar is gewoon klaarwakker aan het kletsen. Na de fles is ze in slaap gevallen en moest ik dr vanochtend wakker maken omdat ze naar de opvang moest

één jaar geleden

Reactie op Dvhil

Pfff dit vannacht gehad van half 2 tot 5! Heb dr uiteindelijk een flesje ge ...
Zoooo irritant! 9 vd 10 keer is onze dochter ook klaarwakker aan het brabbelen als ze 's nachts wakker wordt. Soms wou ik wel eens dat ze huilde, dan kun je tenminste nog wat. Andere kant fijn dat ze niet huilen, maar dat gebrabbel/gegil gaat altijd op standje 100 hier dus zelf doe je dan ook geen oog dicht...

één jaar geleden

Reactie op An_1992

Oh wat vervelend zeg dat ze het niet erg serieus lijken te nemen! Ik herken ...
Ja heel frustrerend. Echt bijna elke keer dat we bij ouders/schoonouders zijn proberen ze iets met koemelk aan haar te geven. Echt, wat begrijpen jullie niet 🤷🏼‍♀️ Na zoveel keer zeggen weten jullie inmiddels toch wel wat ze wel en niet mag. Heel vermoeiend. Oh dat meen je! Inderdaad los van allergie vind ik het ook niet normaal om andermans (kleine) kinderen zomaar eten te geven zonder met de ouders te overleggen. En op deze leeftijd is al dat ziet nog echt niet nodig inderdaad. Gelukkig dat je vriend het goed in de gaten had!

één jaar geleden

Konden kinderen van 15 mnd maar al goed praten. Dan wist ik waarom ze nu al een week aan het spoken is. En ze vanaf 4 uur nu al wakker is en compleet aan het stuiteren🥲

één jaar geleden

Gisteren helemaal enthousiast om naar ballorig te gaan met mijn dochter. Ik heb het idee dat ze bijna loopt dus ik wilde oefenen op zachte ondergrond want dat durft ze. Dutje gedaan, Tasje gepakt, snacks mee. Kom daar aan, gesloten… waarom is een speeltuin op alle dagen open behalve dinsdag? Was écht chagrijnig

één jaar geleden

Mijn man heeft sinds deze maand weer een baan waarbij hij om 5.30 uur de deur uit gaat. Sindsdien doe ik de ochtenden met 2 kids weer alleen en dat is momenteel zooo pittig met een dochter die net naar school gaat en een dreumes die al weken aan me vastgeplakt zit en alleen maar kan jengelen iedere ochtend aan mijn been. Zelf ontbijten of even naar de wc gaan is momenteel een luxe. Gestoord word ik ervan. Ben aan het einde van de ochtend helemaal 'leeg' en overprikkeld en dan moet de werkdag nog beginnen. Mijn man zegt dat hij het begrijpt en doet heus zijn best om te helpen waar hij kan maar als hij dan gisteren vraagt 'kun je proberen morgenochtend de boel een beetje netjes achter te laten want ik krijg collega's over de vloer in de avond en heb niet veel tijd na werk om op te ruimen' ....dan denk ik echt 'je snapt er *pieeeeep* helemaal niks van!'. 😔

één jaar geleden

Reactie op JChristine

Gisteren helemaal enthousiast om naar ballorig te gaan met mijn dochter. Ik ...
Om nog toe te voegen: vandaag weer een poging. Hek wéér dicht! Kijken op internet: alle dagen open behalve woensdag. Snapte er niks meer van. Verder gekeken op de site: dicht wegens stroomstoring. Jammer dan 😕

één jaar geleden

Stiekem denken/hopen dat je zwanger bent.. Eindelijk de moed bij elkaar geraapt om na dag 3 nod te gaan testen, om er vervolgens achter te komen dat je niet zwanger bent maar waarschijnlijk de menstruatie uit blijft door de stress😭 Waar is mijn regelmatige menstruatie gebleven😞 #slapenlozenachtenweek5

één jaar geleden

Alweer de zoveelste nacht deze week dat mijn dochter rond half drie wakker wordt. Vannacht was ze zelfs wakker van 2.15 tot 5.30 uur. Het was geen dorst, honger of kou. Luier verschonen en toch een klein flesje maakten geen verschil. Het begint mij en mijn partner zo op te breken 😔 Ze is echt klaarwakker en wil spelen. Overdag doet ze nog één dutje van maximaal twee uur, dus kan me ook niet voorstellen dat ze dan al te veel geslapen heeft. Hopelijk is het weer gewoon een fase 😅

één jaar geleden

2e nacht op rij dat dochterlief wakker wordt en alles bij elkaar schreeuwd. Arme kind is snot verkouden. Neusspray, Luuf en even knuffelen en hopelijk slaapt ze nu de rest van de nacht door. Van 1:00 tot 2:20 mee bezig geweest. Gelukkig ben ik morgen vrij 🫣

één jaar geleden

Reactie op hoian

Alweer de zoveelste nacht deze week dat mijn dochter rond half drie wakker ...
Er is een 15 maanden slaapregressie, misschien zit ze daar in?

één jaar geleden

Reactie op Dvhil

Konden kinderen van 15 mnd maar al goed praten. Dan wist ik waarom ze nu a ...
Slaapregressie?

één jaar geleden

Reactie op Bysaa

Er is een 15 maanden slaapregressie, misschien zit ze daar in?
Er komt ook weer een kies door zagen en voelden we, dus ik denk een combinatie van meerdere factoren inderdaad, slaapregressie, kies, verkouden 😅

één jaar geleden

Dochter 15 mnd een maand ziek geweest (van alles achter elkaar), een week weer wat beter gegaan en nu WEER ziek. Echt om gek van te worden. Elke keer wat regelen om te kunnen werken wordt zo ook wel een uitdaging... 🙄

één jaar geleden

Poeh ik dacht dat mijn dochter al wel eens driftbuien had gehad, maar de laatste tijd ... Poh wat kan dit meisje zichzelf erin verliezen. Soms echt lastig waar je goed aan doet om haar veiligheid te geven tijdens zo'n bui.