416 Reacties
één jaar geleden
Zoontje kan.niet tegen melkproducten. Mogelijk lactose en geen koemelk.maaar dit moeten we nog proberen.
Gisteren noodgedwongen middagje oma (normaal past ze 1 dag op bij ons in huis en houd ik rekening met de produxten dat er geen melk.in zit). Ik denk niet dat het bewust is, stukje onwetendheid combinatie maar hij heeft taksi te drinken gehad en de hele nacht komt hij om van de buikkrampen ... Bah, elke keer krijgt hij wat met.melk...
Morgen dagje KDV en weet nu al dat ik gebeld.ga worden om hem op te halen omdat het niet gaat.... Trek dat idee zo slecht na heel de.nacht gedraai
Ik geloof.oprechr dat oma het niet bewust doet maar het is elke keer weer dat het.daar mis gaat......
één jaar geleden
I feel you… sommige mensen letten gewoon er niet op, keer op keer. Een vorm van laksheid en onbeschoftheid.
Hier ook een oma hier anders denkt denkt over bepaalde dingen:
- Ze had een koortslip en ze ging op kraambezoek bij een kind die net geboren was zonder de ouders van tevoren wat te zeggen
- het kind is inmiddels 15maanden en zoekt zijn lichamelijke grens steeds op. Hij viel gister van de trap af buiten op de harde treden van beton, en maakte een koprol, erg eng om te zien en kind natuurlijk huilen en bloeden in zijn gezicht. Oma liep er achter en was acht binnenband bereik, maar ze deed niks (waarschijnlijk gebeurde alles zo snel en kon ze niet snel omschakelen van de situatie) maar wat mij enorm irriteert was, toen we heen liep en het kindje oppakte en tussen dat gehuil en gegil, kwam de oma zo onbeschoft kijken en vroeg: oh bloed het?
Na een ritje bij de huisarts waren we thuis. Kind in pijn en in schrik natuurlijk. We kwamen binnen en de oma was er nog, wilde weten hoe het met hem was . We vertelden over wat de dokter zei en dat we even komen paar uren goed opletten op braken en sufheid etc. Ze luisterde maar ze deed als ze beter weet dan de dokter en schoot dit nog door de kamer: ja maar hij heeft toch een dikke jas aan? Pff daar werd ik echt zo pissig van. Hij viel op z’n kop! Maakte een koprol? En alles onder de schaafwond en bloed
één jaar geleden
Alsof doorkomende kiezen / tanden niet erg genoeg zijn heeft madame bedacht dat ze zichzelf doelbewust pijn gaat doen ( hoofd ergens tegenaan stoten ) als ik nee zeg. Echt veeg me maar op. Het is al aanpoten en dit verschrikkelijke weer helpt ook al weken niet en dan dit.
Ik ben toe aan de volgende fase😅
één jaar geleden
Ik moet lastminute mijn buitenlandse schoonfamilie ophalen bij het busstation. Buiten het feit dat ik mijn eigen planning om moet gooien, weten die mensen niet dat ik kom, welke auto ik rijd en we hebben elkaar nog nooit gezien dus ik weet ook niet wie ik moet zoeken. Daarbij kan ik ook niet met ze communiceren want we spreken niet dezelfde talen, shoot me
één jaar geleden
Op tweede Kerstdag vliegen met een kind van 1 en net 4 jaar in een klein en bloedheet vliegtuig, allemaal kapot van de dag ervoor. Continu bezig om de kids bezig te houden/te helpen om in slaap te vallen en dan zo'n egocentrische anti-kids zuurpruim voor je hebben die met haar stoel in ligstand zit en na een discussie zegt 'keep your baby in check'. 😡
één jaar geleden
Pff ik word er zo moe van dat onze dochter sinds dat ze 1 is zo vaak slecht slaapt 's nachts. We zijn alweer 1,5 uur bezig omdat ze huilend wakker werd. In onze armen slaapt ze, leggen we haar in haar eigen bed is het de grootste paniek..
één jaar geleden
Man man man wat irriteer ik me MA-TE-LOOS zeg. Met Kerst hadden wij corona dus ging het hele feest niet door. Afgesproken de laatste zaterdag van december dit in te halen. Werd mn moeder ziek, dus afgebeld. Helemaal prima natuurlijk. Zit ze vandaag te vertellen dat mijn nichtje morgen op visite komt en ze voelt zich weer helemaal prima zegt ze. Er wordt met geen woord gerept over get Kerst inhaal gebeuren. Dus voor de zoveelste keer komt het weer vanuit mij. Ja ze willen dat wel nog doen, maar niet dit weekend want ja ze wil eerst aansterken... maar mn nichtje op visite kan natuurlijk wel🤷🏻♀️ prima ik laat het los, laat het gaan ❄️
Maar het voelt altijd zo krom, de hele vakantie heb je mn kindje niet gezien en de prioriteiten liggen ergens anders.
En dan moet ik maandag ook weer werken en ik heb er zooooo geen zin in. Ik vind mijn werk op zich heel leuk, maar mn collega's zijn echt totaal mijn mensen niet. Altijd gedoe, altijd drama. Een andere baan zoeken ben ik al aan het doen, maar alles wat ik nu tegen kom verdient veeeeel minder waar ik ook geen zin in heb dus ik zit nog wel even vast hier bij deze mensen...
Zo, klaagmodus uit.
één jaar geleden
Zeg me dat dit een fase is, maar onze dochter is alweer dagen rond 5 uur wakker 😵 ze ligt dan te mopperen in haar bed, speen wel in maar ze komt niet meer in slaap. Flesje helpt niet, wiegen helpt niet. Overdag slaapt ze 1 a 2 slaapjes van in totaal 2 a 2,5 uur. Hopelijk is dit snel voorbij 😩😩😩😩
één jaar geleden
Vorige week was mijn dochter ziek: ze heeft een dag lang alles ondergespuugd. Vannacht en vandaag volgde ik haar voorbeeld en heb ik de wc-pot vaker gezien dan mijn bed. Wat is het toch ellendig om ziek te zijn met een kleintje, daar is helemaal geen tijd voor. Lang leve opa en oma die mijn dochter hebben opgehaald en vandaag voor haar gezorgd hebben zodat mijn man gewoon kon werken en ik ziek kon zijn in bed 🤢 En altijd ziek in het weekend of op een vrije dag. Nu vroeg naar bed en hopelijk ben ik morgen weer opgeknapt.
één jaar geleden
Klaag over mezelf 🙄 Wanneer houd ik er nou eens rekening mee dat bij de opvang alles kwijtraakt of stukgaat. Vandaag de wollen wantjes (die met een touwtje door mijn dochters jas zaten) spoorloos, vorige week haar slofjes kwijt en niet meer terug te vinden. En ook zijn ze haar slaapzak (die je zelf moet meegeven) een keer kwijtgeraakt, ze hadden alle ouders een bericht gestuurd, maar niemand had ‘m natuurlijk 😑 Oh ja en de grote voorraad haarspeldjes die ze inmiddels moeten hebben. Wanneer leer ik nu gewoon om haar oude(re) spullen aan te doen en mee te geven. Zucht …
één jaar geleden
Reactie op hoian
Klaag over mezelf 🙄 Wanneer houd ik er nou eens rekening mee dat bij de op ...
Hej, misschien een idee om de kleding te voorzien van naam?
Of alleen de duurdere kledingstukken dan..
Jas/schoenen/slaapzak/handschoenen oid die ze uit doen. Kleren houden ze vaak wel aan.
één jaar geleden
Reactie op Blij-ei
Hej, misschien een idee om de kleding te voorzien van naam?
Of alleen de du ...
In de kleding die ze uitdoet (slaapzak, sloffen, schoenen, laarsjes, jassen etc.) heb ik inderdaad al naamlabels geplakt. Dank voor het meedenken! 😃 Maar dan nog zijn sommige spullen ineens foetsie, echt heel vreemd en vandaag werd ik er echt een beetje chagrijnig van. Dus nu op Vinted maar een niet al te dure jas en ‘opvangslofjes’ gescoord. Dan doet het minder pijn als het weg is. Kleding die kapot gaat vind ik dan nog minder erg, dan is het in ieder geval goed gebruikt haha
één jaar geleden
Reactie op hoian
Klaag over mezelf 🙄 Wanneer houd ik er nou eens rekening mee dat bij de op ...
Wat weg zeg. Ik werk zelf in de opvang en zet echt alles op dingen bij het kind houden of opzoeken als iets kwijt is. Speldjes in 't bakje als ze uitgaan en wantjes zouden niet eens uit de jas gehaald worden. Zou denken dat je daarover wel een klacht mag indienen bij management. Ligt de slaapzak niet bij ze in een washok, als ze dat hebben? Dat ie daar per ongeluk is opgeslagen ipv maar de groep terug?
Erg vervelend voor je!
één jaar geleden
Afgelopen avond met onze dochter maar de HAP gegaan, omdat ze heel benauwd was: super snel hijgend ademhalen, roggelen en piepen, neusvleugelen, koorts. Bij de HAP idd gediagnosticeerd met RS-virus. Maar vanwege goede saturatie en ontstekingswaarden en het feit dat het net niet uitputtend genoeg voor haar was toch naar huis gestuurd. In je eigen bedje met papa en mama in de buurt is natuurlijk wel het fijnst.
Maar nu twijfel ik zo, elke keer als ze vannacht moet huilen weet ik niet of het erger is dan ervoor. Het is een zielig, slap vodje, zo sneu
één jaar geleden
Reactie op Bysaa
Wat weg zeg. Ik werk zelf in de opvang en zet echt alles op dingen bij het ...
Wat fijn dat het bij jullie gestructureerder gaat! Het lijkt me eerlijk gezegd best lastig om als medewerker alles van het juiste kind bij elkaar te houden hoor (ook al staan er namen op) zeker naast alle andere taken die jullie hebben. Ze hebben het washok al op de kop gehad, alle andere groepen doorzocht en alle ouders via de app een bericht gestuurd, maar zonder resultaat helaas. Misschien hebben ze een plek voor gevonden voorwerpen bedenk ik nu, daar ga ik vrijdag als ze weer bij de opvang is eens naar vragen.