416 Reacties
2 jaar geleden
Zeker herkenbaar! K wil ook even klagen over de pijn in mijn lichaam die ik nog steeds heb, ook omdat het lichamelijk zwaar werk is, veel rugpijn door het vele voorover buigen 😓
Gelukkig wel een heel lief mannetje van 4 maanden nu , ben alleenstaand dus wel alles alleen moeten doen.
En haaruitval baal ik ook heel erg van 😅
Gelukkig slaapt hij wel goed vooral snachts. En de borstvoeding hou ik nog steeds vol😊💪
2 jaar geleden
Ik vind het fantastisch dat m'n ouders af en toe even oppassen (ik ben alleenstaand, dus heel fijn dat ik soms even weg kan als het moet), maar ik baal ervan dat ze m'n zoon soms zo snel uit bed halen onder het mom van 'hij wilde echt niet meer slapen'.
Ja, dat wilde hij wél, maar heeft even wat hulp nodig (speen erin bijv.).
Ga nou NIET hele gesprekken tegen hem beginnen, want dan lukt het idd niet meer.
Vervolgens heb ik de rest van de dag een oververmoeid en jengelig kind. Dit trekt de gehele dag niet meer bij.
Morgen weer een nieuwe dag.. zucht..
2 jaar geleden
Reactie op FlotyB
Kom op! Het zijn uitzonderingen denk ik degene die voor zes maand doorslape ...
Die babies heb je ook hoor. Die na 3 weken al doorslapen.
Ik heb bij mijn eerste hoog en laag gesprongen en die sliep de eerste keer een nacht door toen hij 18 maanden was...
2 jaar geleden
Reactie op FlotyB
Ja inderdaad, maar toch uitzonderlijk denk ik eerder. En oh wat moet dit la ...
Waarschijnlijk. Maar je hoort wel vaak over de babies die zo snel al doorsliepen.
Ach het ging. Het verbaast hoe veel je nog voor elkaar krijgt met weinig slaap.
2 jaar geleden
Mijn man maakt lange dagen, en vind dat hij ‘s avonds ook niet veel hoeft te doen voor onze dochter. Ze is nu 4 maanden en doet het super goed! Ik denk dat het aantal luiers die hij verschoont heeft op 2 handen nog kan tellen.
Daarnaast loopt hij te klagen over het huishouden dat het niet naar zijn zin is en ik daar best meer tijd aan kan besteden (ga al alle dagen met de stofzuiger in het rond) maar zelf niks doen en alleen maar commentaar geven.
En hij kan ook gewoon zeggen ik ga daar nog even heen hoor, als ik dan zeg dat ik het fijn vind als hij thuis komt om mij te helpen met onze dochter omdat ik een dag heb waar mijn hormonen een loopje met mij nemen moet ik even niet klagen 😩
Ik wou de laatste week die we nu samen vrij hebben uit eten om het af te sluiten voordat ik ook weer ga werken, vraagt hij zich af of we daar wel tijd voor hebben. Ik heb gezegd daar maken we maar tijd voor!
Moest dit even van mij af schrijven, soms zit de frustratie even hoog 😣
2 jaar geleden
Pfff... ik moet even wat kwijt hoor.
Ik kom net terug van de kinderarts voor mijn zoons tweede vaccinatie ronde. Hoor ik de dokter in de behandelkamer aan de assistente vragen of ja kinderen in hun bovenarm of in hun bovenbeen vaccineert/prikt... 😵💫
Aangezien de assistente geen antwoord gaf op de vraag heb ik de dokter maar verteld dat babies altijd in hun bovenbenen gevaccineerd worden. Ik was een beetje te flabbergasted om iets anders uit te brengen geloof ik...
2 jaar geleden
Ieder, maar ook letterlijk ieder bacilletje die ze meeneemt maakt mij ziek. Ondertussen ben ik al vaker ziek geweest dan mijn 4,5mnd oude baby😖
2 jaar geleden
Die extreme haaruitval. Ik word er echt gek van 😩 als iemand de ultieme top heeft om dit te laten stoppen, hoor ik het graag 😢
2 jaar geleden
Zijn al 4 weken verder en nog steeds niet beter (verkouden)… steeds komt er wat bij… ondertussen een baby die niet weet wat hij wil en alleen maar rond gedragen wil worden..en
Ik kan s nachts met geen mogelijkheid meer slapen van de vermoeidheid op sommige momenten.
Was blij dat ik nog verlof heb tot februari… inmiddels ben ik zover dat ik 40 uur per week zou willen werken om maar weer even mezelf te zijn.. zo klaar mee!
2 jaar geleden
Reactie op Ess_87
Oh dat is wel erg. Jonge arts ofzo?
Nee, een jaar of 50
2 jaar geleden
Reactie op momy2be92
Zo herkenbaar. Baby is “alleen” verkouden en ik lig om de 2 weken plat met ...
Wel fijn dat ik niet alleen ben hierin🙈