416 Reacties

één jaar geleden

Aaah heerlijk een klaagtopic! Hier een partner die het niet nodig vindt dat bij ‘s ochtends ook een keer op staat voor de kleine. Moet er specifiek om vragen en dan komt er eerst een heel gezucht en gesteun en een pruillip. Uuuuuh gast. Ik heb een zwangerschap doorstaan, halfjaar borstvoeding. Nu is het af en toe ook jouw beurt!!!

één jaar geleden

Ik dacht dat die mensen die zeiden dat je kindje elke week ziek is zodra ze naar t kinderdagverblijf gaan overdreven.. niet dus. M'n dochter van de week heftige buikgriep en nu ik zelf ook 😭 en inmiddels al zeker 6x verkouden geweest (ze gaat sinds januari).

één jaar geleden

Reactie op Pipo092

Ik dacht dat die mensen die zeiden dat je kindje elke week ziek is zodra ze ...
Herkenbaar! Hier hetzelfde!

één jaar geleden

Reactie op Miriamlisanne

Oh nee... De mannengriep😑 beterschap voor jullie!
Haha, 100% de mannengriep! Maar ik heb hem inmiddels vergeven omdat ik de halve nacht wakker was en hij daarom vanmorgen zei: blijf maar liggen, ik regel het.

één jaar geleden

Ik wil eventjes klagen over mezelf. Ik houd van m’n baby maar ze wilde vandaag echt niet slapen. En dat terwijl ze wel moe is. Dus heb ik haar maar weer in de kinderwagen gezet en ben een rondje (lees anderhalfuur) gaan kopen zodat ze toch de slaap door zich heen kreeg. Ik probeer van alles om haar te laten slapen overdag. En het maakt me moe, het is frustrerend en het maakt me super onzeker als ik moeders om me heen heb die hun kind hup in bed en slapen… en dan niet beginnen over de nachten want dat is een heel ander verhaal. Ik voel me echt een mega slechte moeder omdat het me niet lukt.. en terwijl ik dit zeg voel ik me ook gelijk een zeur… moeder zijn is een prachtig geschenk maar het is niet altijd makkelijk

één jaar geleden

Reactie op Jettywit

Ik wil eventjes klagen over mezelf. Ik houd van m’n baby maar ze wilde vand ...
Can I get an amen... Hier 2 ouders die zich net zo voelen als jij. En als ik de topics over slecht slapen zie in deze app ben je echt niet de enige. Soms is het gewoon heel fijn om te weten dat je niet alleen bent in je frustratie. Je doet wat je kan, maar soms is de koek gewoon even op. Je bent geen zeur, gewoon een bezorgde moeder die heel graag het beste wil voor haar kind. Slapen hoort daar bij en dat gun je jouw dochter. Goede mama, we hebben allemaal deze momenten. Je bent een goede moeder want je houdt van je dochter 😚

één jaar geleden

Reactie op Jettywit

Hoe jouw kind slaapt zegt NIKS over hoe goed jij bent als moeder! Knoop dat in je oren! Als dat wel het geval zou zijn dan was ik de slechtste moeder ever 😁

één jaar geleden

Pfffff wat een pittige dag. Ik heb behoorlijk slaaptekort, madame vond 2 mini dutjes wel genoeg en is zo'n enorme stuiterbal dat zelfs de fles geven of een luier verschonen een mega uitdaging is.

één jaar geleden

Reactie op Jettywit

Hier een moeder die een 'hup, kind in bed en slapen' was: a. ik heb daar geen enkele skill voor ingezet, vermoedelijk gewoon mazzel en b. mijn kind is daar nu mee gestopt, ook zonder dat ik iets anders ben gaan doen. Het heeft dus volgens mij weinig te maken met het moederschap (ik heb sowieso op dagelijkse basis het gevoel dat ik er niets van bak) en het is blijkbaar ook nog eens geen zekerheid dat het zo blijft 🥴 En dan wil ik ook nog meegeven dat je absoluut geen zeur bent. Wat mij betreft mogen ouders veel vaker toegeven dat ze het ouderschap af en toe flink zat zijn. De eerste weken dat mijn zoon er was overheerste bij mij de gedachte 'Waar ben ik aan begonnen?' Partner hetzelfde. We zijn dolblij met ons kind, maar het was vreselijk wennen en afscheid nemen van ons 'oude leven'. En soms nog steeds als het even moeilijk is. Heel menselijk volgens mij 🥰 niet te streng voor jezelf!

één jaar geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest en ik heb een ernstige blaasverzakking. Er zijn twee operaties nodig om dit weer te verhelpen. Zit even helemaal aan de grond. Na 2 hg zwangerschappen, een bevalling zonder partner erbij vanwege Covid in 2020, allerlei kleine borstvoeding problemen, al 7 maanden niet langer dan 3 uur achter elkaar geslapen te hebben heb ik net voor het eerst even vet hard zitten huilen. Kinderen zijn hartstikke leuk, maar de bijwerkingen van kinderen krijgen vind ik nu even flink %#+×& 🤬

één jaar geleden

M'n baby heeft eindelijk eens een goede nacht gehad maar ikzelf heb de halve nacht wakker gelegen 😭 en moet ook nog eens werken savonds en heb geen tijd meer om bij te slapen. Ik word er verdrietig van 😓

één jaar geleden

Half 4 vannacht wakker geworden en niet meer geslapen. Viel ik eindelijk bijna in slaap werd dochtertje om 05:45 wakker. 😭

één jaar geleden

Net de heftigste verkoudheid + oorontsteking tot nu achter de rug gehad (zowel zoontje als ikzelf) en vannacht hoppa droge mond, misselijk, koorts, flauwvallen..... man wat voel ik me beroerd. Ik heb ook extreem veel medelijden met mezelf 😅 (super stom)

één jaar geleden

Mijn zoontje slaapt al 6 maanden slecht. Echt slecht! Overdag.. 's nachts. Thuis, bij de opvang en opa en oma. Gisteren sprak ik een oud-collega en zij vertelde dat haar dochter (is ietsje ouder) vrijwel meteen na de geboorte elke dag 3 lange slaapjes doet (van 1,5 tot 3 uur!) en hele nachten doorslaapt. Daar zat ik dan.. met m'n wallen tot m'n knieën.. ik kon gewoon even niet blij voor haar zijn. Wél heel jaloers. Ik vind dit ZO zwaar!!

één jaar geleden

Reactie op JufM

Mijn zoontje slaapt al 6 maanden slecht. Echt slecht! Overdag.. 's nachts. ...
Ja waardeloos he... maar weetje, ieder huis zijn kruisje he! Misschien laat zo'n doorslapende baby wel hele vieze scheten ofzo 😄

één jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ja waardeloos he... maar weetje, ieder huis zijn kruisje he! Misschien laat ...
Haha, ongetwijfeld gaan er daar dingen minder goed dan bij ons🤭

één jaar geleden

Reactie op JufM

Haha, ongetwijfeld gaan er daar dingen minder goed dan bij ons🤭
Ik wil het ook niet bagatelliseren hoor. Slaaptekort is echt waardeloos. Dat doet echt wat met je.

één jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ja waardeloos he... maar weetje, ieder huis zijn kruisje he! Misschien laat ...
😂😂

één jaar geleden

Reactie op JufM

Mijn zoontje slaapt al 6 maanden slecht. Echt slecht! Overdag.. 's nachts. ...
Oh zulke mensen… leuk voor dr! Maar zo zuur voor jou! Ik hou mij altijd maar vast aan degene die zeggen die ook slecht slapende babies hebben. You are not alone.

één jaar geleden

Met mn slaaphoofd voor de zoveelste keer de oven aan gezet terwijl de spenen er nog in stonden na het steriliseren #dagspenen #maarweernieuwe gekocht