8 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb de minipil gebruikt, omdat ik ook af wilde van de hoeveelheid hormonen in de normale pil en omdat ik borstvoeding gaf. Ik ben nu toch weer overgestapt op de normale pil, omdat ik qua klachten geen verschil merkte en met de minipil wel ontzettend onregelmatig ongesteld werd. Soms was ik het elke week, dan opeens 1,5 maand niet. Er was geen pijl op te trekken.
Mijn ervaring is dus niet echt goed, maar misschien zijn er andere die dit anders hebben ervaren.
2 jaar geleden
Ik heb zowel een periode voor als na de zwangerschap de minipil geslikt. Qua bijwerkingen merkte ik geen verschil maar ik had bijna continu doorbraakbloedingen die meerdere weken duurden. Nu slik ik weer de combinatiepil en die slik ik door. 3-4x per jaar doe ik de stopweek, gaat prima zo. Volgens de huisarts kan doorslikken ook geen kwaad. Dat je lichaam moet "opruimen" is onzin. Alleen als je continu doorslikt, kan je doorbraakbloedingen krijgen
2 jaar geleden
Ik slik sinds kort na de bevalling de minipil (inmiddels 7 of 8 maanden denk ik) en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik geef nog bv. Qua hormonen weet ik het niet zo goed... Ik kan de situatie van nu ook maar moeilijk vergelijken met de situatie van voor de zwangerschap!
2 jaar geleden
Een paar maanden gebruikt.. op zich prima, nergens last van. Tot dat ik ongesteld werd, een doorbraakbloeding.. Die duurde zo'n 8 weken.. uiteindelijk maar gestopt met de minipil om even niets te gebruiken tot alles weer normaal werd.. In maart gestopt en tot nu toe niet weer ongesteld geweest.. Het is denk ik erg afhankelijk van je lichaam hoe je er op reageerd