23 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde gehad die van mij was ook afgekeurd en ik had ook een bon gestuurd. (ook bij zilveren kruis) Gewoon opbellen dan gaan ze erna kijken en keuren ze hem goed.
Bij mij wisten ze namelijk niet waarom die was afgekeurd, waarschijnlijk een systeem fout gaf mevrouw aan.
3 jaar geleden
Ik had mijn kolf online besteld en de factuur via de app geüpload. 2 dagen later had ik mijn declaratie al op de rekening.
Wellicht kun je met de bon naar de winkel voor een factuur?
Ben je aanvullend verzekerd? Vanuit de basis verzekering heb je namelijk alleen zilverkorting op een philips avent borstkolf en verder geen vergoeding.
3 jaar geleden
Reactie op Aaltje87
Had ik precies hetzelfde, ook een kassabon ingeleverd en afgekeurd. Nog nie ...
Ik heb ook de kassabon ingediend. Binnen een week stond het geld op mijn rekening. Vreemd dat ze niet bij iedereen hetzelfde doen! 🤔
3 jaar geleden
Had ik ook!
Online ingediend met bon en afgekeurd.
Bij navraag kreeg ik te horen dat ik het via een lactatiekundige moest regelen en dat ik haar factuur kon indienen om het alsnog vergoed te krijgen. Ik heb geen lactatiekundige thuis gehad en heb de kolf op advies van kraamzorg gekocht.
Ik vind dit echt een hele slechte zaak!
Verzekerd bij Menzis (aanvullend 2) dus zou €200 terugkrijgen
3 jaar geleden
Misschien kan je er 1 kopen in een winkel met factuur en deze dan weer retouren, dan heb je wel een factuur voor je ‘oude’ kolf.
3 jaar geleden
Reactie op Rumm
Volgens mij nemen ze niet aan door hygiëne ze gaan niet geloven dat je niet ...
Wel als je de doos dicht en verzegeld laat.
3 jaar geleden
Reactie op JufM
Had ik ook!
Bij navraag kreeg ik te ...
Bij menzis is het alleen vergoed wanneer het op basis van advies van een lactatiekundige is, dus als je dat niet hebt is het logisch dat je het niet vergoed krijgt. Staat vrij duidelijk in het vergoedingenoverzicht..
3 jaar geleden
Een beetje een domme vraag, want het kan vast niet, maar zou je lactatiekundige hulp en (huur) kolfapparaat ook kunnen indienen via de verzekering van de baby? Die is namelijk op naam van mijn vriend verzekerd en die heeft een betere/aanvullende verzekering en ik zelf niet. Uiteraard kan ik dit zelf navragen, maar misschien heeft iemand hier al ervaring mee?
3 jaar geleden
Reactie op JufM
Had ik ook!
Bij navraag kreeg ik te ...
Ow wat raar dat het via Menzis’ via een lactatiedeskundige moet gaan!
Als de borstvoeding toch gewoon goed loopt, en je wilt kolven omdat je bv een middagje weg moet of straks evt. met werk, dan heeft die lactatiedeskundige toch ook zoiets van, wat doe ik hier?
3 jaar geleden
@TS, wellicht even bellen. Misschien dat de bon niet duidelijk was te lezen door een geautomatiseerd systeem en daarvoor afgekeurd is. Ik heb de voorwaarde nog eens doorgelezen en zie nergens iets staan dat het perse een factuur moet zijn op naam. Ik denk wel dat jou rekeningnummer (laatste 4 cijfers die ook gekoppeld is aan je verzekering) zichtbaar moet zijn en overeenkomen om fraude te voorkomen. Indien je het van een andere rekening hebt kunnen ze misschien advies geven bij de klantenservice.