18 Reacties

3 jaar geleden

Dat klinkt als drama... Herkenbaar namelijk, hier ook alleen een goede slaper in het pikkedonker! Gordijnen voor oma kopen als die optie er is? 🫣 Of raam afplakken met vuilniszak? Ons kindje valt uiteindelijk trouwens wel in slaap in het licht maar dan is hij oververmoeid en ben je de halve dag bezig met hem in slaap krijgen.

3 jaar geleden

Reactie op Miriamlisanne

Dat klinkt als drama... Herkenbaar namelijk, hier ook alleen een goede slap ...
Ja, beide vertikt ze dus.. Mijn zoontje ging ook altijd heen en die kwam nooit in slaap, dus kreeg ik altijd oververmoeid terug. Daar wil ik bij haar echt voor waken 😩

3 jaar geleden

Ik kan ook echt slecht tegen ‘Dan had je haar dat maar niet moeten aanleren..’ Dat hebben we niet aangeleerd. Er komt gewoon een moment dat baby’s liever in het donker slapen

3 jaar geleden

Misschien in de kinderwagen bak? Wij hebben er eentje met een “ingebouwd” uv-scherm. Als we die uitzetten is het donkerder voor de kleine. Misschien zoiets over de kinderwagen heen, wel oplettend voor verse lucht. En een kamer zonder ramen, de badkamer? Als die groot genoeg is.. wel heel vervelend, ook dat oma niet mee werkt. Lekker makkelijk gezegd 😅

3 jaar geleden

Reactie op adm-1

Misschien in de kinderwagen bak? Wij hebben er eentje met een “ingebouwd” u ...
Ja, in de kinderwagen slaapt ze Prima verder gelukkig, maar dat gaat ze natuurlijk ook niet steeds doen. Eigenwijze schoonmoeder is het.. 😉

3 jaar geleden

Je hebt speciale verduisterende gordijnen voor babies als je onderweg bent die je met zuignappen aan het raam kan hangen. Niks permanent en ook echt niet veel moeite, dus zou ze zoiets zien zitten? https://www.bol.com/be/nl/p/gordijn-verduisterend-130x200cm-met-zuignappen-voor-baby-kwekerij-slaapkamer/9300000040427711/?Referrer=ADVNLGOO002035-G-141232528034-S-1679471538956-9300000040427711&gclid=CjwKCAiAzKqdBhAnEiwAePEjkjfCzoS-SIhOm1C_-x6lV_3Yihu7UhHpGKv5E7WEciOwVzeOX_ip5xoC1koQAvD_BwE

3 jaar geleden

Als ik dit lees, vraag ik me af of je haar wel als vaste oppas moet nemen? Niet omdat ze geen verduisterde kamer heeft, maar omdat ze totaal niet op één lijn met jullie lijkt te liggen en al jullie suggesties afschiet. Dat lijkt me nog knap lastig, want dat zal dan misschien rondom andere thema’s (voeding, veiligheid etc) steeds weer de kop opsteken.

3 jaar geleden

Reactie op HanneloreBe

Je hebt speciale verduisterende gordijnen voor babies als je onderweg bent ...
Oh thanks voor de tip! Deze ken ik helemaal niet. Superhandig als je met vakantie gaat enzo

3 jaar geleden

Reactie op HanneloreBe

Oh thanks voor de tip! Deze ken ik helemaal niet. Superhandig als je met vakantie gaat enzo

3 jaar geleden

Reactie op Lace

Als ik dit lees, vraag ik me af of je haar wel als vaste oppas moet nemen? ...
Ja, goed punt. Ik twijfel ook wel eens want ze heeft overal iets op te zeggen. En haar manier is de beste zullen we maar zeggen.. Zoontje (bijna 3) gaat ook al vanaf 4 maanden 1 dag in de week heen en die is zooo gek op haar, dus daarom houd ik het toch aan😅

3 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt overdags helemaal niet, alleen als het echt donker is. Wel jammer dat je schoonmoeder niet meewerkt en met andere opmerkingen komt. Misschien inderdaad een optie om verduisterende gordijnen voor haar te kopen in de hoop dat ze het accepteert.

3 jaar geleden

Is een (extra) dag opvang of gastouder geen optie? Ik zou met zo’n opmerking echt heel snel klaar zijn 🙈. Als ze al moeilijk doet over gordijnen zullen er ongetwijfeld wel meer dingen zijn waarin ze wellicht niet mee wil gaan in jullie wensen of behoefte van jullie kindje. Dat kan jullie band ook in de weg gaan zitten, want daar ga je/jullie hoe dan ook wat van vinden..

3 jaar geleden

Reactie op HanneloreBe

Wij hebben deze ook. Werkt echt top, zeker een aanrader!

3 jaar geleden

Reactie op dw97

Wij hebben deze ook. Werkt echt top, zeker een aanrader!
dit hebben wij ook voor als we bijvoorbeeld op vakantie gaan. ons zoontje slaapt ook alleen in t donker. we hebben eerst in t licht geprobeerd maar dat werkte niet.

3 jaar geleden

Is een (extra) dag opvang of gastouder geen optie? Ik zou met zo’n opmerkin ...
Gastouder hebben we helaas niet echt in de buurt. En een dan extra opvang is echt niet te betalen helaas ☹️ Het liefst zou ik dat wel doen..

3 jaar geleden

Ik heb voor vakantie deze soort gordijn met zuigkappen gekocht. Het is mijn goed bevallen, ik kon in verschillende groottes aanstellen. Het heeft echt geholpen, hier wel een baby die zelfs in het donker moeite heeft met slapen, dus in het licht was geen optie.

3 jaar geleden

Ik vraag me dan altijd af: slaapt oma zelf ook lekker in een hele lichte kamer? 🤷🏼‍♀️ Het is toch algemeen bekend dat een donkere kamer beter is om in slaap te komen (en blijven). En vooral kleine kindjes hebben daar veel baat bij. Hoop dat de gegeven tips helpen en dat oma wellicht een beetje bijdraait.

3 jaar geleden

Reactie op LVM2019

Ik vraag me dan altijd af: slaapt oma zelf ook lekker in een hele lichte ka ...
Oma gaat helaas niet bijdraaien. Ze zegt hetzelfde over mijn zoontje van bijna 3.. dus dit roept ze ondertussen al even 😉 Vermoeiende schoonmoeder soms. Heb het bij mijn zoontje vrij ver laten komen, echt regelmatig oververmoeid weer mee naar huis gekregen. Ga ik bij de meid dus echt niet doen! Heb bij mijn man aangegeven dat we het zo’n 3/4 keer proberen & als ze dan niets wil veranderen is het klaar 😊