17 Reacties

2 jaar geleden

Stokke XL opvouwbaar badje!

2 jaar geleden

Opvouwbaar badje! Zelf een goedkopere variant die prima is qua grootte nu Mijn moeder heeft voor de kleinkinderen de StokkeXL gekocht. Zelfs mijn nichtje van bijna 8 zit daar met plezier in

2 jaar geleden

Hier is het ook altijd even schreeuwen de eerste 2 minuten. Maar ik zet ‘m er gewoon onder. Ik troost ‘m en geef wat speelgoed. Langzaamaan wordt ie rustiger en gaat ie spelen. Uiteindelijk vind ie het zo leuk dat ie er niet meer onderuit wil 😅

2 jaar geleden

Hier is het schreeuwen uit het niks verdwenen en is douchen sinds 4 weken ineens leuk. Komt vanzelf wel. En goedkoop opvouwbaar badje kun je bij de decathlon kopen.

2 jaar geleden

Hier veel samen douchen met kids op de arm. (Zodat ze kunnen wennen) Speelgoed op de grond.. Vervolgens wijzen ze vanzelf ergens naar en zet ik ze neer. Je hebt ook super leuk speelschuim, (ook gewoon op de keukentafel super leuk) dit kun je vorm geven maar je kunt er ook mee wassen. De kruidvat had dit eerder (nu hier niet meer) maar ik zoek nu telkens online en koop er dan meteen wat meer ivm verzendkosten. Geniaal! Ik geef ze dan wat bakjes, trechtertje en flesjes en krijg ze vervolgens met moeite onder de douche weg. Tegenwoordig kan ik ze beide onder de douche zetten en vermaken ze zich terwijl ik de bovenverdieping kan opruimen😅🫣😂

2 jaar geleden

Ik vul een wastijl met water met speeltjes er in. Ze kan lekker spelen en dan was ik haar of ik geef wat douche spul in d'r handjes zodat ze zelf zittend d'r beentjes of voetjes kan wassen. Haren uitspoelen is een drama

2 jaar geleden

Wij hebben een groot meisje, maar ze past nog prima zittend in het normale babybadje. Die zetten wij altijd op de vloer in de douche. Wellicht kan je een groter badje proberen. Soms gebruiken wij de straal om haar haartjes uit te spoelen, daar heeft ze ook een hekel aan, maar dan kan ze alvast wennen.

2 jaar geleden

Hij kan toch gewoon zonder schoentjes in de douche? Ik zou hem lekker laten spelen met een bakje (die met de douche vullen met water) en een badspeeltje ofzo. Dan weet hij vanzelf en gaat hij vanzelf wel het water van de douche opzoeken

2 jaar geleden

Reactie op OpperMama

Wij hebben een groot meisje, maar ze past nog prima zittend in het normale ...
Zo doe ik het ook. Gaat prima. Zittend in z'n badje kan hij zo wennen aan de straal van de douche. Was eerst geen succes, maar gaat steeds beter.

2 jaar geleden

Oh dit hebben we trouwens ook op de badkamervloer (in de gehele badkamer) gezien ze hier altijd met volle vaart de badkamer inlopen, ook als ik de vloer nog niet droog gemaakt heb. Als de vloer droog is zie en voel je er niks van. Word de vloer nat, heb je een anti slip laag. Wij hadden de grote flacon, maar is opzich niet nodig. Medewerker zei dat het 5jr mee zou gaan. Echter betwijfel ik dat. De tegels in het douche gedeelte zelf zou ik nu (2jr na insprayen) bijna opnieuw in willen sprayen. De rest vd badkamer is zeker nog voldoende anti slip

2 jaar geleden

Onze dochter vindt de straal van de douche op haar huid vervelend. We doen haar nu vaak een hydrofiel doek om. (Halen we er wel even af om te wassen) Sinds we dit doen vindt ze het douchen een stuk fijner.

2 jaar geleden

Wij hebben een anti-slip matje voor in de douchebak zodat ze gewoon kan staan/zitten/spelen zonder uit te glijden

2 jaar geleden

Wij gebruiken die anti slip schoentjes. En wat betreft de straal. Heb je al geprobeerd hem zelf de douchekop te geven? Dan speelt hij ermee. Desnoods zelf een keer mee douchen dat hij het bijvoorbeeld bij jou doet en dat het dus heel leuk is en niet eng

2 jaar geleden

Reactie op suzan771994

Wij gebruiken die anti slip schoentjes. En wat betreft de straal. Heb je al ...
Zo stom Ik gebruik de slipstops altijd bij het zwembad Waarom bedenk ik niet om die in de badkamer ook aan te doen.. Nu ben ik steeds zoooo gefocust op hoe die bezig is in de badkamer.. zo bang dat ie een keer hard gaat vallen

2 jaar geleden

Samen douchen helpt hier enorm. Hebben we ook al vanaf dag 1 ongeveer gedaan dat zal ook wel schelen. Ons dochtertje gaat altijd samen met 1 van ons of haar grote zus van 11. Ze vindt het heerlijk om lekker te spelen onder de douche. Ik leg een antislip mat neer zodat het niet zo glad is. Hoofd onder water, haren wassen is hier nooit een uitdaging geweest maar dat zal inderdaad komen omdat we altijd al samen hebben gedoucht. Bad was al snel weg want dat vond zij juist niet fijn 🙈

2 jaar geleden

En gewoon een groter badje kopen. Wij hebben een inklap badje echt super handig.

2 jaar geleden

De douchestraal heel zachtjes zetten wil ook nog wel eens helpen. En dan de douchekop dichtbij houden. Of zelf vast laten houden, dat ie er zelf controle over heeft wil misschien ook helpen.