Goedemorgen allemaal!
Ik ga straks het eerste hapje voor mijn zoon maken! (Maandag is hij 6 maanden) Broccoli staat op het menu, maar ik heb gelezen dat je er wat olijfolie aan toe kunt voegen om het wat smeuig te maken, maar hoeveel is dat? Kun je er teveel olie in doen? Hij heeft de laatste dagen last van harde ontlasting, dus ik dacht een beetje olie kan geen kwaad?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij hebben er nooit olijfolie door heen gedaan hoor. Ik heb het gemend met borstvoeding steeds. Dan 1 ijsblokje brocolli en 1 blokje borstvoeding mengen
Leuk om mee te beginnen vandaag! 😍 Je voegt olie toe om de energiewaarde van het hapje te verhogen. Ik doe vaak een scheutje. In het boek ‘Eet als een expert mini’ staat een handig overzicht. Daar staat 1 tl (5 ml) olie per 100 gram voeding. En het wordt er inderdaad lekker smeuïg van, dus het helpt vast ook voor de ontlasting.
Ik zou er warm water door doen olijfolie werkt enorm laxerend
Kleintjes krijgen vaak te weinig goede vetten binnen. Je kan dit aanvullen door boter of olijfolie toe te voegen aan hapjes. Voordeel daarbij is dat het ook smeuïger wordt en dat ze het beter kunnen verwerken en dus makkelijker ook weer uitpoepen.