6 Reacties

2 maanden geleden

Ik denk dat je kan proberen om hem of eerder in bed te leggen in de middag, of hem wakker maken rond 2 uur. Even aankijken wat dit doet, misschien gaat hij langzaamaan naar minder slaap in de middag

2 maanden geleden

Reactie op myrnaa2803

Ik denk dat je kan proberen om hem of eerder in bed te leggen in de middag, ...
Dankjewel voor de tip! We gaan het proberen

2 maanden geleden

Op die leeftijd hebben ze ook nog niet het mentale vermogen om te begrijpen dat ze in bed moeten liggen. Daarom wordt ook aangeraden pas tegen de leeftijd van 3 jaar van bed te verwisselen (maar in de praktijk wordt dit vaak niet gedaan ivm nieuw broertje of zusje die eraan komt). Dus uitleggen dat hij moet blijven liggen en een slaaptrainer zal op deze leeftijd nog niet veel uithalen. Enige wat je inderdaad daarnaast kan proberen nu is het middagslaapje verkorten, of juist eerder op bed te leggen (misschien toch oververmoeid?) Onze dochter is de laatste weken soms ook zo vroeg wakker. Vaak even slokje drinken en dan slaapt ze weer verder, maar werkt helaas niet altijd.. Succes in ieder geval! 💪🏻

2 maanden geleden

Daarom slaapt ons zoontje nog niet in zijn peuterbed 🤣. Hij is ook 2j2m. Het in slaap vallen ging prima maar daarna blijft hij niet meer liggen en komt naar ons toe gelopen 🙈. Zijn broertje slaapt de eerste 6 maanden toch bij ons op de kamer dus over 3 maanden gaan we het weer proberen.

2 maanden geleden

mijn zoontje gaat momenteel niet naar school en is 2j2maanden ik laat hem in de avond langer wakker 20/21u en hij doet geen dutje in de middag ik probeer hem wakker te houden en iets te doen soms wordt die wakker om 7/8/9 verschilt per keer ik zou die dutjes weglaten enkel als het echt nodig is en binnenkort heeft die school dan dan gaan ze vroeg naar bed en op

2 maanden geleden

Rond die tijd kunnen ze ook wakker worden van de kou. Misschien kan je kijken of je halverwege de nacht een extra dekentje over hem heen kan leggen? Alles valt te proberen 😅