11 Reacties

3 jaar geleden

Neem het zelf niet, geen ervaring mee, maar is wel niet 100% veilig... Vriendin van mij is opnieuw zwanger terwijl ze de minipil nam...

3 jaar geleden

Waarom denk je dat je ongesteld word? Deze pil slik je altijd door. Natuurlijk kan je een doorbraakbloeding krijgen maar meestal stopt de menstruatie zo lang je slikt. Ik heb er goede ervaringen mee. Geen bijwerkingen. Maar vertrouw het niet helemaal als anticonceptie.

3 jaar geleden

Ik ben begonnen met de minipil 21 dagen na de bevalling. Inmiddels gestopt omdat ik een spiraal heb laten plaatsen. Ben in die tijd nog niet ongesteld geworden en m’n menstruatie ligt volgens de verloskundige ook nog helemaal plat door de borstvoeding en minipil.

3 jaar geleden

Ik slik deze pil nu een maand. Ik was na 5 weken alweer ongesteld geworden, ondanks fulltime borstvoeding. Nu met de minipil zit er geen regelmaat in mijn menstruatie, eigenlijk ben ik tot nu toe bijna voortdurend licht ongesteld, met af en toe een paar dagen niet. Daarnaast heb ik helaas ook als bijwerking dat ik sinds het starten met de minipil veel last heb van acne.

3 jaar geleden

Heb hem maar 2 weken geslikt en vond het verschrikkelijk. - borstvoeding productie liep direct terug - alle emoties schoten door het dak - en werd na 1 week ingesteld. Heb het niet eens langer meer geprobeerd was er zo klaar mee 🙄

3 jaar geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Waarom denk je dat je ongesteld word? Deze pil slik je altijd door. Natuurl ...
Mij is verteld dat je je menstruatie niet kan regelen, zoals met de gecombineerde pil. Maar wel degelijk een “ menstruatie/ stopweek “ kan hebben, maar je in tegendeel met de combinatie pil deze in de week wel doorslikt. Vind voor de rest tegenstrijdige informatie, voor mij de eerste keer dat ik deze pil gebruik! Dank je wel voor je berichtje 😊

3 jaar geleden

Reactie op Madelonnnnn

Ik slik deze pil nu een maand. Ik was na 5 weken alweer ongesteld geworden, ...
Oh shit wat balen.. zo zie je maar dat er ook geen peil op te trekken is. 😣

3 jaar geleden

Reactie op Savannahs_9

Mij is verteld dat je je menstruatie niet kan regelen, zoals met de gecombi ...
Echt niet stoppen hoor. Zodra je stopt, kan je direct weer zwanger worden! Bij mijn 1e heb ik de minipil 6mnd geslikt en niet ongesteld geworden. Nu gestart met minipil maar moest na 2wk over op andere pil van gyn (bleef bloeden, was achteraf andere oorzaak). Qua bijwerkingen moet je toch zelf ervaren. Iedereen is anders ❤️

3 jaar geleden

Hier ook niet zo´n goede ervaring. Ik heb een strip uitgenomen en had allerlei bijwerkingen, zweten, vettig gezicht en haar, menstruatie die ondanks fulltime borstvoeding doorgekomen is en mijn productie bijna helemaal omzeep geholpen heeft. Ik ben in samenspraak met de vroedvrouw gestopt om te kijken wat mijn lichaam deed en om te hopen dat mijn productie zich terug ging herstellen. Ik heb momenteel mijn tweede menstruatie in 2 maand en half.

3 jaar geleden

Hier goede ervaringen mee gehad na de 1e heb ik hem geslikt tijdens de borstvoeding tot ik weer zwanger wou worden. Ik werd pas na het 1e jaar weer ongesteld.

3 jaar geleden

Reactie op Madelonnnnn

Ik slik deze pil nu een maand. Ik was na 5 weken alweer ongesteld geworden, ...
Exact hetzelfde hier. Ben al 10 dagen ongesteld en geef ook borstvoeding. En mijn kin staat weer vol acne. Heel leuk hoor