13 Reacties

één jaar geleden

Mijn oudste dochter is van oktober 2020 en tessa is van augustus 2022. Er zit dus net geen twee jaar tussen. Ik vond de tweede zwangerschap pittiger omdat je minder rust momenten hebt en je sleept Al met een kindje om, maar dat ze in de middag nog slaapt en ik ook kon slapen was wel lekker. Nu zijn de momenten als 1 vam de 2 niet fit is en dus erg aan je hangt terwijl de andere ook aandacht wil pittig. Maar.. Ik zou niet anders willen, ze reageren zo leuk op elkaar, lekker lachen en ze vinden dezelfde dingen ook wel leuk, en de voordelen lijken mij alleen maar groter worden als ze ouder worden

één jaar geleden

Hi, onze oudste is van januari 2021 en jongste van september 2022. Ik moet wel zeggen dat het nu pas een beetje rustiger gaat worden. Het is leuk maar ook heeeeel pittig

één jaar geleden

Ik ben nu 14 weken zwanger en ik heb een kindje van 10 maanden! Ik hoor alleen maar dat het echt super leuk is en dat ze echt hele goede vriendjes worden en super leuk samen kunnen spelen! Wij willen geen groot leeftijdsverschil tussen onze kinderen.

één jaar geleden

Ik heb er 3 onder de 2. Oudste is van maart ‘21 en de tweeling van juli ‘22. Zoals al gezegd, ik vond het de eerste 6 maanden zwaar maar nu eigenlijk niet meer. Behalve als ze alle 3 tegelijk aandacht willen/huilen, dan moet ik even rustig tot 10 tellen haha. Het is gewoon druk, maar dat zijn 3 kinderen uberhaupt denk ik ongeacht leeftijd verschil. Maar ik merk nu al dat ze zooo lief samen spelen en lachen met zijn drietjes en het is heel vaak dolle pret aan tafel en ze zoeken elkaar echt op. De oudste vraagt meteen als ze wakker is waar de tweeling is en of ze samen kunnen spelen 🥰Tweeling is nu 10.5 maand.

één jaar geleden

Wij hebben er 2 onder 2! Tussen onze kids zit 13 maand verschil. De oudste word bijna 2, en de jongste is nu ook 10 maand. Ze zijn heel lief voor elkaar, en ik zou het niet anders hebben gewild! 🫶🏽

één jaar geleden

Dankjewel voor al jullie lieve reacties! Wat fijn om te lezen dat het bij jullie allemaal zo goed gaat dat neemt toch een stukje spanning weg 🥰

één jaar geleden

Hopelijk maak ik het je niet moeilijk. Wij hebben er 20 maanden tussen. Persoonlijk vind ik nu tot 2 jaar een gemakkelijke leeftijd. Ja, slaap tekort, ja veel (ver)zorgen maar ik geniet er enorm van. Maar nu de oudste de 2 jaar voorbij is vind ik het juist pittiger. Lekker puberen, schreeuwen als ze iets niet wil en aandacht vragen. Dan kan ik juist minder voor de jongste daar zijn. Zal wel een fase zijn en we hebben absoluut geen spijt. Het is heel vaak ook heel gezellig, vermaken elkaar en de oudste zorgt voor de jongste. Het mooist vind ik dat ze toch vaak nog een soort zelfde fase zitten met interesse. En dat is handig.

één jaar geleden

De oudste is nu 2 jaar en 8 maanden, jongste 10,5 maand. Ik vind het vrij pittig in de zin dat je de hele dag bezig ben met de kinderen, aan de andere kant je zit er nu nog wel vol in(luiers verschonen, slapen overdag, etc). Ik hoop er straks wel de vruchten van te plukken dat onze kinderen veel aan elkaar hebben qua leeftijd.

één jaar geleden

Hier de oudste jongeman 2 jaar en 5 maand en de jongste dame bijna 10 maand. Ook hier toen met twee onder twee. Wij vinden het wel pittig , weinig slaap. Ondanks dat is het vaak ook een gezellige boel. Meest lastige is soms echt geen tijd hebben voor jezelf , tenminste dat is hier de beleving 🤣

één maand geleden

Mijn dochter is over 3 weken 2 en onze zoon is 4 maanden, onze kindjes schelen dus 19 maanden. De zwangerschap vond ik erg pittig omdat mijn dochter nog niet echt liep en ze last van verlatingsangst had, ik heb mij continu afgevraagd waar we aan begonnen zijn en was bang voor wat komen ging. Nu 4 maanden verder is onze zoon er, is het pittig? Ja! Ze wisselen elkaar af kwa slaap, rust voor mijzelf zit er niet meer bij. Onze dochter sliep altijd goed maar zit al weken in een slaapregessie, over gegaan naar een ander bedje en alsnog iedere dag half 6 wakker(dit was altijd 8 uur). Zij sliep nachten door en heeft nu last van nachtmerries dus moet ik er voor haar uit. Het geluk is dat onze zoon met 3 maanden al doorslaapt van 7 tot 7, anders zou ik niet weten hoe wij dit moeten doen. Overdag sliep zij altijd 2 uur en nu soms niet of maar 45 minuten.. Dit zijn wel dingen waar wij ons heel erg op verkeken hebben, richting de twee is er wel echt heel veel verandert! Of ik het zou willen veranderen? Nee! Ik vind het fantastisch, de interactie tussen hun 2 is zo leuk! Ze vindt haar broertje heel erg leuk en wil continu bij hem zijn, andersom reageert hij ook heel leuk op haar. Ik denk dat het de komende 4 jaar investeren is en dat het daarna een stuk makkelijker wordt. Eenmaal uit de luiers is uit de luiers, dan zijn wij er doorheen 😀

één maand geleden

Hier ook 2 onder 2 gehad , oudste is nu 3,5 en de jongste volgende maand 2. Het is natuurlijk heel leuk, maar ook aanpoten🥵

één maand geleden

Reactie op lissiee

Hier ook 2 onder 2 gehad , oudste is nu 3,5 en de jongste volgende maand 2. ...
Aanpoten is het zeker! Hier is de oudste net 3 jaar, en de jongste word bijna 2. Ik vind het heel gezellig, maar soms… 😝💝😂

één maand geleden

Heavy, maar je bent sneller uit die afhankelijke fase natuurlijk. Hier een tweeling, dat is aanpoten van bij de start. Rust kennen wij amper, en laat je de ene met de kindjes alleen dan is dat best zwaar. Met wat leeftijdsverschil zit je toch met het oudere kind die al heel wat meer begrijpt (luisteren is dan weer wat anders). Had ik het voor het kiezen dan zou ik er minstens 2j tussen laten.