Hallo dames,
Heeft iemand ervaring met het gebruik van etherische oliën tijdens te bevalling?
Wat zijn de do's en wat zijn de don'ts?
Ik vind geuren al snel te overheersend en ben bang dat het averechts werkt....
Dus alle tips zijn welkom!
Niet tijdens, wel vlak ervoor. Een vriendin van mij had een blend gemaakt van verschillende olie om de bevalling op te wekken. Ik moest het rond mijn enkel smeren. Wat denk je, een uur later braken mijn vliezen en begonnen de weeën! Misschien een placebo effect, maar helemaal prima😉
Ik ben nu ook benieuwd! 😁
Bij mij gaat sowieso de diffuser met lavendel, rozemarijn en davos mee in de vluchttas. Die geuren gebruik ik thuis ook om te ontspannen.
Verder muntolie voor het geval ik rugweeen krijg.
Ik wist niet dat muntolie daarvoor werkte. Maar welk merk? Vorige keer rug ...
Ik heb de pepermuntolie van Chi, die werkt ook verwarmend wat pijn verlicht, alleen niet zoals tijgerbalsem, beetje lastig uit te leggen. Geen idee of deze ook echt goed helpt tegen weeen maar met hoofdpijn of migraine helpt een druppeltje op de slapen wel goed. Ook voor stijve spieren
Dank je wel voor de tip. Als het niet werkt voor rug weeën altijd handig me ...
Pepermunt olie mag je tijdens de zwangerschap (na het eerste trimester) niet gebruiken hè.. pepermunt kan er namelijk voor zorgen dat de baby draait! En dat wil je natuurlijk niet, tenzij hij/zij in stuit ligt.
Ik heb de pepermuntolie van Chi, die werkt ook verwarmend wat pijn verlicht ...
Helpt dit bij migraine? Hoe werkt dat dan? Doe je dan een druppel echt op je hoofd of gewoon in een difuser?
Ik heb regelmatig migraines buiten de zwangerschap en sinds mijn vorige zwangerschap duren ze standaard 2 dagen ipv 1 nacht dus zeker geïnteresseerd om dat eens te proberen.
Helpt dit bij migraine? Hoe werkt dat dan? Doe je dan een druppel echt op j ...
Ik doe meestal een druppel tussen mijn wijsvingers wrijven en dan inmasseren op de slapen. En met migraine ook op het voorhoofd in verlengde van de neus. Wel oppassen dat je boven je wenkbrauwen blijft.. je kunt er flinke traanogen van krijgen anders 😅
Wordt het afgeraden om in te nemen/ademen zoals thee/diffuser of ook op de ...
Nou mijn man was bezig met pepermunt en zelfs dat mocht eigenlijk niet. Ook door inhaleren doet etherische olie z’n werk. Dus ik hou t flesje lekker ver uit m’n buurt 😂