33 Reacties

4 jaar geleden

Dat is inderdaad voor jou een lastige situatie. Wij geven een babyborrel na de geboorte (iets. Belgisch) en dit is gewoon met alcohol. Je kan Mss dat stuk je uit haar handen nemen? En haar aangeven dat jij daar geen probleem mee hebt, en dat het is om heet gedoe te vermijden? Het is niet omdat er alcohol geserveerd wordt, dat het ook ene zatte voel moet worden. Bij ons is het ook echt beperkt in tijd om die dingen te vermijden... Hopelijk komen jullie eruit...

4 jaar geleden

Die persoon die per se alcohol wil drinken vind ik wel een beetje triest hoor.. En als diegene het zoveel gedoe vindt, dan komt die toch lekker niet?

4 jaar geleden

Reactie op Ine_v_d

Dat is inderdaad voor jou een lastige situatie. Wij geven een babyborrel na ...
Het is ook meer van als diegene drinkt dan drinkt hij echt door en wordt het meer een kind in plaats van iemand van 40 en moet je diegene hele tijd op zijn gedrag aanspreken en daarom wouden hun de keuze maken om hem niet uit te nodigen. Nu heb ik gezegd van mij mag het wel maar nu wilt mijn vriend niet meer komen en is hij er helemaal klaar mee. Mijn moeder zegt ook het moet geen zuip feest worden en dat is bij die vrienden van hem vaak wel zo die kunnen niet zonder bier.

4 jaar geleden

Reactie op AliesV

Die persoon die per se alcohol wil drinken vind ik wel een beetje triest ho ...
Ja de moeder van mijn vriend vind het anders lijken op een uitvaart als je niet mag drinken

4 jaar geleden

Toevallig heb ik dit weekend een babyshower gehad en ook ik vond het niet nodig om alcohol te drinken. Lijkt me juist beter als die vriend komt en er wordt dan geen alcohol gedronken. Dan is het probleem toch opgelost? Die vriend wordt vervelend van alcohol en dat is er dan niet 🤷🏻‍♀️ Ik zou met je vriend, je schoonmoeder en je vriendin gaan zitten en het gewoon uitspreken. Dan kan je alsnog gewoon genieten en heeft je vriend het ook leuk.

4 jaar geleden

Wat een kleuter is die zuiplap. Kan hij niet 1x normaal doen en zich volwassen gedragen. Als hij zonodig wil zuipen borrel lekker na in een kroeg ofzo maar niet op een baby shower. Je kan ook gewoon een baby shower geven alleen voor de vrouwen dan heb je dit probleem ook niet.

4 jaar geleden

Wij, met onze vriendenkring doen de babyshower meestal met vrouwen. Mannen hebben gewoon er niks mee… 😅

4 jaar geleden

Het is een lastige situatie. Maar opzich is alcohol toch niet nodig op een babyshower? Bij mijn eerste was er ook geen alcohol. Het gaat om jou en de baby die er gaat komen. En als mensen dan niet willen komen weet je ook genoeg toch? Ik ben daar heel makkelijk in. Als je alleen komt voor de alcohol kan je beter weg blijven. Succes met wat je ook beslist

4 jaar geleden

Mijn vriend heeft voor zichzelf al besloten om niet meer te komen en zijn moeder komt ook niet meer naar de babyshower door dit gedoe. Hij verwacht eigenlijk dat ik het maar afblaas maar dat ga ik natuurlijk niet doen. Ik vind het jammer dat door zo iets mijn vriend en zijn moeder niet meer willen komen omdat mijn moeder en beste vriendin liever die ene persoon er niet bij willen hebben ivm met het drinken.

4 jaar geleden

Wat een gedoe allemaal. Ben zelf geen fan van babyshowers, maar dat is toch bedoeld om de zwangere vrouw een beetje te verwennen? Jammer dat iedereen zo gefocust is op eigen wensen etc dat jij nu in de stress zit.

4 jaar geleden

Het leek mij altijd leuk om een babyshower te krijgen en nu wordt er inderdaad iets geregeld en moeten er mensen moeilijk doen en zou het een verrassing moeten zijn maar best veel mensen hebben dingen al verklapt wat ik dus al jammer vind

4 jaar geleden

Reactie op Kimmetjex1998

Ja de moeder van mijn vriend vind het anders lijken op een uitvaart als je ...
Maar dat is dan toch het probleem van je schoonmoeder en niet die van jou en je vriend? Heb je een goede band met haar? Want dan zou ik gewoon aangeven dat je het zelf niet prettig vindt, het is jouw babyshower niet die van haar🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Tja....het zou toch een verrassing voor jou moeten zijn? Dus het feit dat jij je hier druk om "moet" maken slaat al nergens op. Daarnaast is het idee van een babyshower dat het om de zwangere draait en het in het teken van haar en de zwangerschap staat. Kortom alcohol is bij een babyshower sowieso ongepast als je het mij vraagt. En over t algemeen is een babyshower een uurtje of twee drie zolang moet met toch wel zonder alcohol kunnen? Meestal is t ook een feestje vrouwen onder elkaar zonder mannen ook zonder de papa. Maar goed kan hier wel de zogenaamde algemene "babyshower" regels neerzetten maar het is natuurlijk ook maar net welke keus er gemaakt is. Ik had maar 1 ding terug geven aan allemaal..... Ik was in de veronderstelling dat de babyshower voor mij en de baby is beetje jammer dat de verrassing al verklapt is maar hou vooral rekening met waarvan jullie denken dat IK het wel of niet leuk vind.

4 jaar geleden

Bij ons is het de gewoonte dat de zwangere aangeeft wie ze uitgenodigd wil hebben op de babyshower (dit zijn eigenlijk alleen vrouwen). En verder zie je wel wanneer het is. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wanneer het is. Alles wat overlegd moet worden doen ze met mijn partner.

4 jaar geleden

Reactie op _xkb

Maar dat is dan toch het probleem van je schoonmoeder en niet die van jou e ...
Ja ik heb wel een goede band met haar maar zij staat achter haar zoon

4 jaar geleden

Reactie op Mariskavspijk

Tja....het zou toch een verrassing voor jou moeten zijn? Dus het feit dat j ...
Ja ze wouden graag mijn vriend erbij hebben omdat hij toch de vader wordt van ons meisje. En ik vind eerlijk gezegd ook niet dat je alcohol drinkt met zo iets maar blijkbaar is dat wel volgens mijn vriend en zijn moeder en kunnen ze blijkbaar niet zonder bier. Maar goed ik heb gewoon gezegd dat ik het wel wil en ondanks dat ik bepaalde dingen al weet dat ik mij alsnog laat verrassen. Ook al is dat dan zonder mijn schoonfamilie en alleen met mijn vrienden en familie.

4 jaar geleden

Gebruikelijk voor een babyshower is het in elk geval niet alcohol en mannen. Maar goed dat zijn keuzes die gemaakt worden. Heel simpel in deze mag jij best precies zeggen wat jij wel en niet wil want heel simpel het feestje is en draait om jou en je baby! Zelf al meerdere babyshower georganiseerd en deze staan altijd in het teken van de aanstaande mama en haar wensen. Ook bij mijn eigen babyshower geen mannen en geen alcohol. Vooral veel lol met vrouwen onder elkaar en babypraat

4 jaar geleden

Superraar dat ze daar moeilijk over doen.. Ik ben van mening dat je bij een babyshower alleen hapjes en drankjes doet welke de zwangere vrouw ook kan nemen. Je zet dan toch ook geen broodjes carpaccio neer omdat iemand anders dat toevallig lekker vindt? Dus alcohol op een babyshower vind ik niet okee. Sowieso bullshit dat iemand per se alcohol nodig heeft. Je zou nog kunnen overwegen om 0.0 biertjes en wijntjes te vragen bij de vriendin die het organiseert?

4 jaar geleden

Reactie op Kimmetjex1998

Ja ik heb wel een goede band met haar maar zij staat achter haar zoon
Op zich snap ik dat ook wel, maar als je nou eens rustig met haar gaat praten en uitlegt hoe jij erin staat en dat je het alsnog leuk zou vinden als ze er was ookal is het zonder alcohol, misschien kan je dan toch genieten van de babyshower met iedereen erbij die je erbij wil hebben

4 jaar geleden

Reactie op Kimmetjex1998

Ja de moeder van mijn vriend vind het anders lijken op een uitvaart als je ...
Dat alleen is al gewoon een belachelijke vergelijking. Ik zou gewoon zeggen; als jij het niet leuk kan hebben zonder alcohol moet je misschien maar eens op zoek naar een kliniek😂