17 Reacties

3 jaar geleden
Ik vind het lief als mensen iets geven wat ze toch wel met een goede bedoeling geven. Ik zou gewoon blij zijn met wat je krijgt. Denk niet dat je van iedereen kan vragen wat ze moeten geven want niet iedereen kan dat. Rommel dat zou ik er al helemaal niet neerzetten komt heel ondankbaar over

3 jaar geleden
De meeste mensen zullen niet onaangekondigd langskomen maar een afspraak maken. Dan zou je het ook even aan kunnen geven. Iets in de trend van: we hoeven geen kraamcadeaus, vinden het al leuk dat je langs komt. Als je echt perse iets wilt geven dan zouden we een donatie voor zijn spaarrekening fijn vinden.
Vind ik iets minder hard overkomen dan een envelopje aangezien ik zelf niet zo snel geld zou willen geven als kraamcadeau. Je zou ook nog als alternatief bijv eten kunnen noemen, super fijn als mensen in de kraamtijd eten meenemen.
Overigens vind ik het ook niet zo aardig om de cadeaus als rommel te bestempelen. Veel mensen doen er wel hun best op om iets leuks te zoeken en er zijn altijd wel dingen die je kunt gebruiken toch zoals kleding voor oudere leeftijd of voorleesboekjes of mooi houten speelgoed… zijn dingen die je toch ook wel nodig gaat hebben neem ik aan.

3 jaar geleden
Reactie op Linsbaby
Ik vind het lief als mensen iets geven wat ze toch wel met een goede bedoel ...
Ik zou ook niet aangeven dat het rommel is maar ik vind het ontzettend zonde dat wij dingen krijgen waar we niets mee doen. 1 smaken verschillen, wat iemand leuk vindt, vinden wij misschien helemaal niets. En we hebben alles wat we nodig hebben dus wat we krijgen is voor ons overbodig. Is dat ondankbaar, ik denk dat het nog ondankbaarder is dat ze iets geven waar we niets mee gaan doen.
Een enveloppe op de kaart als tip, dat zullen we doen! Niet eens op gekomen, thanks!

3 jaar geleden
Wij hebben een lijstje.nl gemaakt want wij zijn tegen verspilling en ik heb het liefst geen plastic meer in huis.
Dus ik snap je heel goed. Heb bij de vorige baby ook echt dingen gekregen waar we niks mee deden. Dat is nu allemaal mee naar Oekraïne.
Duurzaam leven is de toekomst.

3 jaar geleden
Reactie op MM1989
Wij hebben een lijstje.nl gemaakt want wij zijn tegen verspilling en ik heb ...
Zo is het, zelf probeer ik alles 2e hands te kopen en weer te verkopen. En dan komen er mensen met dure overbodige cadeaus aan. Een lijstje kan natuurlijk ook en dan kan het natuurlijk vanalles zijn. Thanks!

3 jaar geleden
Je zou ook naar een goed doel kunnen kijken. Ik heb me aangemeld bij mommaluv, en je kunt je bezoek dan vragen om als ze dat willen ipv een kraakcadeau aan jou een donatie te doen.
Los van de benaming 'rommel' kan ik me wel vinden in wat je zegt. De mensen die dichtbij staan kennen mijn smaak en vragen ook gewoon wat ik zou willen maar kennissen/collega's waarschijnlijk een stuk minder en dan vind ik het ook echt zonde als ze met de beste bedoelingen iets uitzoeken wat ik of al heb/mijn smaak niet is/achter in de kast belandt.

3 jaar geleden
Ik vind geld vragen als kraamcadeau echt not done. Cadeaubon ok, dus dan zou ik die vragen.

3 jaar geleden
Zelf hoef ik persoonlijk ook geen kraam cadeaus meer. Wij hebben alles al, of ik heb al wat gekregen bij de babyshower. Persoonlijk vind ik geld vragen not done. Zou dit ook niet geven als kraam cadeau. Ik zet dus niets in de kaart. De meeste weten al dat ik niets wil. Anders geef ik dit aan bij het maken van de afspraak om te komen kijken. Ander idee is indd iets mee brengen voor bij de koffie of qua eten.

3 jaar geleden
Ik snap je heel goed, wij zijn thuis ook minimalistisch. Gelukkig hebben we bij de geboorte van onze dochter alleen hele leuke en praktische cadeaus gekregen.
Mijn vader gaf onze dochter een knuffeldier en gaat dat nu weer doen met onze zoon. Nodig? Nee. We hebben er genoeg. Maar ik vind het wel echt lief dat iedereen op zijn/haar manier nadenkt over een cadeau en iets geeft wat hij of zij graag wil geven. De gedachte erachter vind ik mooi.
Wij kregen en krijgen trouwens als kraamcadeau veel tweedehands spullen: speelgoed en kleding. Daar zijn we echt superblij mee. Onze vrienden zijn er zo vanaf en wij gebruiken het weer een ronde en hoeven daardoor niets nieuws te kopen.

3 jaar geleden
Ik snap je! Al zijn wij niet helemaal minimalistisch qua babyspullen, zijn wij wel heel duidelijk over het feit dat we alles zelf willen kopen. Dit omdat we gewoon zelf de keuzes willen maken en niet ondankbaar willen overkomen.. Dus wij hebben gewoon eerlijk gezegd; koop niks voor de baby want dat doen we allemaal zelf!

3 jaar geleden
Als mensen vragen of we wensen hebben dan zeg ik dat ik het vooral heel fijn vind als ze langskomen en dat ik van mensen heb gehoord dat het heel fijn is als er bijv een maaltijd mee wordt genomen.
De meeste mensen vinden dat wel prettig geloof ik. Maar toch zullen er veel wel met cadeautjes aankomen.. Voor mij hoeft dat ook niet..

3 jaar geleden
Wij hebben op lijstje.nl onze wensen aangegeven.
Cadeaubonnen heb ik "vast" gezet zodat deze niet af te strepen is en voor iedereen zichtbaar.
Maar ook dingen als abonnement op het zwembad e.d. als cadeautip vermeld.
Wat we ook hebben "vast" gezet is de zin; gelieve geen knuffels of roze artikelen, hier hebben we al voldoende van.
Misschien is dit iets voor jullie in een andere vorm qua omschrijving/doel?
Als je dan je lijstje deelt ziet een ieder deze zin.
Van sommigen kreeg ik een kado dubbel of iets wat we echt niet leuk vonden, dit heb ik op Vinted verkocht en t geld in de spaarpot van mn dochter gestopt.
Noem het ondankbaar...
Maar niet gebruiken en weggooien lijkt me nog meer zonde, nu krijgt het een 2e leven bij iemand die er echt blij mee is en t wellicht goed kan gebruiken.

3 jaar geleden
Ja, dat van de maaltijd lijkt een super goede trouwens! Dat ga ik ook zeggen :)