50 Reacties

3 jaar geleden
Ik herken het wel ergens, ookal heb ik zelf nog geen kinderen had ik graag een jongentje gewilt. Ook had ik vanaf het begin van de zwangerschap het gevoel dat het een jongentje was. Helemaal fout zat ik. We krijgen een meisje. Ook leuk! Maar wel even wennen. Ik wilde ook graag een jongentje vernoemen naar mijn opa en mijn vader hoopte ook dat wij een jongentje kregen. (Ik heb alleen een zus en zusje, mijn vader hoopte toen ook op een jongentje).
Maar goed, ik moest even wennen maar vind het ook wel weer leuk dat wij een meisje krijgen.

3 jaar geleden
Ik had een lichte voorkeur voor een meisje en had dat vermoeden ook. Nou leek het potty shot op die van een jongetje en iedereen in mijn omgeving dacht een jongetje. Dus ik had me er de laatste weken echt compleet op ongesteld dat we een jongetje zouden krijgen, kijken naar namen/kleding enz. Vandaag gehoord dat het toch echt een meisje werd. Het is absoluut geen disappointment, maar wel een fikse omschakeling.😅

3 jaar geleden
Ik had ook een voorkeur een meisje, ik had al een naam al jaren in me hoofd... vrijdag heb ik me 20 weken echo dus dan weet ik het zeker wat het word. want bij de pretecho konden ze het niet 100 procent vertellen. Maar ik zou het ook wel leuk vinden dat ik ook een jongentje krijg.....

3 jaar geleden
Ik snap je gevoel. De afgelopen 2x konden ze niet met zekerheid zeggen wat het geslacht is, over anderhalve week heb ik de 20 weken echo en hoop ik dat ik eindelijk uitsluitsel heb.
Ze hebben dus de afgelopen 2x gezegd dat het waarschijnlijk een jongen is. En tuurlijk gezondheid is het belangrijkste, maar ik zie mezelf echt als een meisjesmoeder, meisjesnamen zijn zoveel makkelijker en iedereen om mij heen die al een kindje heeft die heeft een jongen. Ik wil niet hetzelfde zijn als iedereen. Ik heb alleen nu wel de kans om eraan te wennen voordat het definitief is dus dat probeer ik te doen.

3 jaar geleden
Reactie op _xkb
Ik snap je gevoel. De afgelopen 2x konden ze niet met zekerheid zeggen wat ...
Ja, precies om die reden deden we deze keer een gender reveal. Mijn dochter heeft in totaal 5 broertjes en wilde graag wennen als het weer een broertje werd. Zij heeft dan ook de hele gender reveal geregeld en stiekem vind ik het ook wel fijn dat ik deze keer niet tot de bevalling in spanning zit. Heb bij het vorige jochie toch echt wel een maand eraan moeten wennen omdat ik de hele zwangerschap overtuigd was van een dochter 🙈

3 jaar geleden
Ik denk dat er geen goed of slecht is met voorkeur of geen voorkeur.
Ik snap heel goed als mensen een wens hebben voor een bepaald geslacht dat het moeilijk is om dat los te laten.
Maar ik snap ook dat mensen waarbij zwanger worden moeilijk is of iets hebben meegemaakt (kindje verloren tijdens/na zwangerschap) dat het moeilijk is om te begrijpen dat mensen balen om een geslacht terwijl het voor hen gewoon de grootste wens is om een gezond kindje te mogen krijgen om lief te hebben.
Denk dus niet dat het een taboe is, maar eerder een persoonlijk gevoel....
Er is nergens een goed of fout in er zijn gewoon wensen en verlangens die verschillen van elkaar....

3 jaar geleden
Ik herken het gevoel, wij hebben een ventje van 13 maanden en ben nu 17 weken zwanger van de tweede. Zelf had ik gehoopt op een meisje omdat ik zelf ben opgegroeid met 4 zussen. Maar het wordt nog een kereltje. We zijn natuurlijk heel blij en een broertje is leuk voor m'n zoontje en makkelijk met kleding natuurlijk. Maar ik had ook graag een meisje gekregen.

3 jaar geleden
Wij hadden toch weer de hoop op een jongen aangezien we 2 meisjes hebben. Maar dit keer weer een meid 😊 niet erg maar toch leuk als we van elk geslacht een kindje hadden. Voor mijn man ook leuk een jongen, terwijl hij erg geniet van zijn meiden hoor.. die hangen hele dagen om hem heen haha

3 jaar geleden
Reactie op Jocelynedus
Ja, precies om die reden deden we deze keer een gender reveal. Mijn dochter ...
Kan me heel goed voorstellen dat het ook voor je dochter een beetje teleurstellend kan zijn. Dat ze zich eroverheen moet zetteh. En jij natuurlijk ook. Komt uiteindelijk allemaal goed, maar ik snap je gevoel heel erg

3 jaar geleden
Reactie op _xkb
Ik snap je gevoel. De afgelopen 2x konden ze niet met zekerheid zeggen wat ...
Dit heb ik ook :) ik zie mezelf absoluut niet als jongens moeder. Ook geen charmante voorbeelden om me heen. Ik had alle voortekenen van een meisje. In de familie is 2 weken geleden iemand ingeleid met 22 weken van een jongetje met een hartafwijking. Dus ik wil ook niet dat mijn kleine in die schaduw stond. Maar toch, met de echo een piemel! Inmiddels een paar dagen hier aan kunnen wennen, leuke jongens kleding gekocht en sta er positief in. Maar dat worden een leven met blauwe plekken, kapotte broeken en harde sokken. Hopen dat de 2e een meisje wordt, en anders neem ik aan dat ik tegen die tijd positiever tegen jongens sta!

3 jaar geleden
Had ik bij m'n 3 de kindje, alles wees op een meisje ook het gevoel om toen zwanger te zijn van een meisje was zoveel groter, ter verduidelijking mijn grootste wens was een jongen. Tot de echo er een duidelijk wormpje hing, was ik teleurgesteld beetje wel maar toch ook wel opgelucht. Nu nr 4 is terug een jongen en iedereen was bezig oooh hopelijk nu een meisje e, maar voor ons maakte het niet uit. Is een niet gepland kindje en met de feestdagen heb ik me eens goed laten gaan in de drank en was al blij dat hij 100% gezond is en alles mooi ontwikkeld is.

3 jaar geleden
Reactie op Saye
Ik denk dat er geen goed of slecht is met voorkeur of geen voorkeur.
Ik sna ...
Dit heb je super mooi gezegd.
Ondanks dat wij ook een miskraam hebben gehad en het erg lang geduurd heeft om zwanger te worden zijn we blij met dat wat het word, we moeten nog even wachten alleen tot 7 april om erachter te komen.
Mijn gevoel zegt heel erg een meisje en van de theorieën uitgaande zal dit ook zo zijn, maar vriend hoopte heel erg op een jongen en toen hij de nub theorie bekeek zei hij al meteen dat word dus een meisje en was heel erg teleurgesteld ( ik heb hem wel een beetje uitgelachen toen), maar hij is ook super blij met een meisje!
Maar wat je ook al zegt er is geen goed of slecht en bij 99,99999 % van de stellen is het kindje van harte welkom ongeacht het geslacht als het maar gezond is. 💖💙

3 jaar geleden
Ik krijg nu na een jongen een meisje. En ik had gedacht er super blij mee te zijn. Want ja van allebei 1tje. Maar ik kan niet aan het idee wennen. Als ik in de winkel loop en bij de meisjeskleding kijk vind ik alles niet leuk en loop zo naar de jongenskleding en vind ik alles geweldig. Veel mensen zouden denken hoe dan?! Maar ik had altijd de gedachte 2 jongens te krijgen. Maar goed hopelijk ga ik het snel leuk vinden om een meisje te krijgen.

3 jaar geleden
Ik merk dat ik probeer om geen voorkeur te hebben, maar met alles merk ik toch dat ik meer naar meisjes dingen kijk. Mijn man heeft het vanaf het begin ook gehoopt.
Toch wilden we het nog als een verrassing houden wat het nu gaat worden, dus over zo’n 19 weekjes zullen we het weten. Spannend ;-)

3 jaar geleden
Bij mij was het meer een ja.. bevestiging voor de toekomst 🙈🙈 ik wilde heel graag een zoon, maar even graag een dochter.....
Maar... ik wil of 2 jongens of een meisje en een jongen 😂😂 geen 2 meiden dat kan ik niet aan (als ik mijn moeder en tante, of mezelf en mijn zus als voorbeeld neem).
Dus ik vond het heel fijn dat mijn eerste toch een jongen is 🙈😂 kan ik hierna met een gerust hart aan de 2de beginnen 😅 anders had ik mssn volgend jaar ook in de genderdisappointment gezeten😂

3 jaar geleden
Reactie op Keshia89
Hahahah hier had ik iets hopelijk geen dochter want als die op mij zou lijk ...
Jaa is ook beetje door die gedachte 😂😂 1 kopie kan ik nog aan maar geen 2 😂

3 jaar geleden
Reactie op il R
Dit heb ik ook :) ik zie mezelf absoluut niet als jongens moeder. Ook geen ...
Ik snap je gevoel. Ik had bij de eerste ook stiekem gehoopt op een meisje, omdat ik mij niet als boysmom zag. Maar we hebben nu een zoontje van 15 maanden en hij is zo onwijs lief en hangt heel erg aan mij. Lekker knuffelen en snuggelen. Dat hebben meisjes toch een stuk minder hoor ik overal. Dus ik zou zeggen, geniet van je jochie straks💙doe ik nog steeds en ben blij dat ik een moeder van een jongen mag zijn en hem netjes op mag voeden tegenover meisjes.