13 Reacties

4 jaar geleden

Nee er is niets wat je preventief kunt doen helaas

4 jaar geleden

Hopelijk is het allemaal niets 🤞🤞

4 jaar geleden

De kans is echt heel klein dus maak je geen zorgen

4 jaar geleden

Of je nu zwanger bent of niet je kan altijd die bactérie oplopen. Maak er geen wekelijks gebruik van en geen al te grote hoeveelheid zei m'n gynaecoloog altijd. Net zelfde of salami, prepare, rauw gehakt enzo

4 jaar geleden

Helaas niets tegen te doen. Maar de kans is ontzettend klein dat de bacterie er op zat. Als je blijft twijfelen bel dan de huisarts. Misschien dat het helpt ter geruststelling.

4 jaar geleden

De listeria bacterie veroorzaakt voedselvergiftiging, als je om je heen kijkt in je eigen omgeving, hoe vaak zie/hoor je dat er mensen voedsel vergiftiging hebben? Ik zou me er niet al te druk om maken 🤗 kans is heeel klein. Mocht je toch klachten krijgen zoals buikkrampen en misselijkheid (welke je niet herkent als zijnde kwaaltjes) en diarree, kun je altijd even de huisarts of vk bellen.

4 jaar geleden

Dank jullie wel allemaal ❤️

4 jaar geleden

Geen zorgen, je mag het best met mate eten

4 jaar geleden

Reactie op MrsCongeniality

Geen zorgen, je mag het best met mate eten
Dan moet je wel het goede plaatje posten🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op _xkb

Dan moet je wel het goede plaatje posten🤷🏻‍♀️
Dat staat specifiek bij zalm inderdaad. Het onderste plaatje gaan om via die wordt afgeraden in het algemeen, dus ook die zalm.

4 jaar geleden

Reactie op MrsCongeniality

Dat staat specifiek bij zalm inderdaad. Het onderste plaatje gaan om via di ...
Je moet altijd alles met mate eten. Alleen gerookte zalm is wel wat anders dan gegaarde zalm 🙃 daar is de kans op bacteriën gewoon veel groter en dus wordt het afgeraden (tenzij je het dus eerst verwarmd).

4 jaar geleden

Reactie op _xkb

Je moet altijd alles met mate eten. Alleen gerookte zalm is wel wat anders ...
Gerookt zalm is even schadelijk voor niet zwangeren mijn gynaecoloog zij ook je moet dit niet wekelijks eten maar als je het eens eet is het geen drama.

4 jaar geleden

Reactie op Keshia89

Gerookt zalm is even schadelijk voor niet zwangeren mijn gynaecoloog zij oo ...
Het verschil is alleen dat als je niet zwanger bent je alleen zelf last hebt hiervan en je kindje geen gevaar loopt. Iedereen moet het voor zichzelf uitzoeken hoor, maar bij mij komt het er niet in.