19 Reacties

9 maanden geleden

Ben je al een keer bij de huisarts geweest? Zoiets kan ook door een schimmel komen

9 maanden geleden

Reactie op LiseLise

Ben je al een keer bij de huisarts geweest? Zoiets kan ook door een schimme ...
Ja maanden geleden en toen was het "gewoon" een gescheurd oorlelletje maar geen slecht idee om binnenkort nog een keer te gaan!

9 maanden geleden

Wat sneu voor je zoontje! Die kleintjes kunnen daar echt flink last van hebben. Mijn dochter heeft exact op die plek altijd last van krentenbaard en dan ligt het rondom haar oorlel en achter haar oor helemaal open. Wij smeren dan fusidinezuur (op recept via huisarts). Dat is een antibioticazalf en helpt tegen krentenbaard en een aantal andere huisinfecties. Het is hier dan binnen twee à drie dagen weer genezen. Misschien kan de huisarts meedenken of deze of een andere zalf in jullie situatie ook kan helpen?

9 maanden geleden

Bepanthen 2x/dag helpt hier goed bij dit soort plekjes, zinkzalf lijkt hier niet zo veel te doen.

9 maanden geleden

Reactie op hoian

Wat sneu voor je zoontje! Die kleintjes kunnen daar echt flink last van heb ...
Bedankt voor de tip, ik zal vd week de huisarts eens benaderen!

9 maanden geleden

Reactie op Merel1808

Bepanthen 2x/dag helpt hier goed bij dit soort plekjes, zinkzalf lijkt hier ...
Bedankt voor de tip! Ga ik proberen!

9 maanden geleden

Ziet eruit als schimmel, ff bij de Kruidvat miconazol halen en het is zo weg

9 maanden geleden

Reactie op hoian

Wij smeren ook fusidinezuur. Ons zoontje heeft eczeem en vaker zn gescheurde plekjes rond de oren . Helpt erg goed

9 maanden geleden

Reactie op hoian

Bedankt voor je reactie! Ik ga vd week even langs!

8 maanden geleden

Hoe gaat het inmiddels met je zoontje?

8 maanden geleden

Reactie op hoian

Hoe gaat het inmiddels met je zoontje?
Wat ontzettend lief dat je dat nog vraagt! De huisarts heeft een Hydrocortisonzalf voorgeschreven en vooralsnog werkt dat heel goed, het ziet er al een stuk beter uit!

8 maanden geleden

Reactie op Wishfull

Wat ontzettend lief dat je dat nog vraagt! De huisarts heeft een Hydrocorti ...
Wat een fijn bericht! Super dat het er al beter uitziet zeg 😃

2 maanden geleden

Hoe gaat het nu? Mijn zoontje heeft er ook erg last van. Het komt en gaat

2 maanden geleden

Calendula zalf werkt ook altijd heel erg goed!

2 maanden geleden

Is het ondertussen over??

2 maanden geleden

Ik ben nooit fan van talkpoeder op vochtige plaatsen. Dat gaat klonteren. Ik zou het vet houden met cetamacrogol. Maar ik weet niet goed of het ingescheurd is. Het lijkt meer op een schimmel infectie. Als het een een beetje stinkt is het een schimmel.

één maand geleden

Ik weet niet of jullie inmiddels al iets meer weten.. Ons zoontje van inmiddels 3 heeft dit nu ook op en af! Dokter zei eczeem en kregen deze zalf: miconazolnitraat. Het gaat dan na een week gebruik even over, maar keert ook weer terug.. Hebben jullie inmiddels een betere oplossing?

24 dagen geleden

Reactie op Joy-1998

Ik weet niet of jullie inmiddels al iets meer weten.. Ons zoontje van inmi ...
Wanneer het over is zeker nog 7 dagen blijven smeren ;) een schimmel infectie moet langer behandeld worden dan wanneer je het niet meer ziet